Zakaj bo volvo XC90 najvarnejši avto

Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo varnost Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo Foto: Volvo Volvo
BIlo bi malce čudno, če Volvov novi paradni konj XC90 ne bi s seboj prinesel kakšne varnostne inovacije, ki bo tekmecem dala misliti. In jo je, pravzaprav kar dve, hkrati pa tudi z drugimi rešitvami napoveduje, da bo to najvarnejši avto doslej.
Oglej si celoten članek

Celostno razkritje modela XC90 je tik pred vrati, Švedi pa skrbijo, da se o njem veliko piše, saj po kapljicah dozirajo inovacije, ki so ga namenili drugi generaciji svojega največjega modela.

Še pred avgustovsko premiero so tako sedaj pojasnili, kako si predstavljajo svoje najvarnejše vozilo doslej, ki jih bo popeljalo precej bližje pred leti zastavljenemu cilju, da do l. 2020 v Volvovih avtomobilih potniki ne bodo več umirali ali pa ne bodo huje poškodovani. 

Med zdrsom trdno na mehkih sedežih

Standardni varnostni paket prihodnjega XC90 bo vključeval dve tehnologiji, ki doslej nista bili vgrajeni še v noben avtomobil. Prva tehnologija je zaščita pred zdrsi s cestišča, ki je med najpogostejšimi tipi nesreč, tudi z najhujšimi posledicami. Tako imenovani safe positioning (varno pozicioniranje) pomeni, da bo XC90 prepoznal, da se dogaja zdrs in bo nemudoma zategnil sprednje varnostne pasove, tako da bodo potniki ostali na svojih položajih.

Posebno izdelan in v okvir vpet sedež nadalje pomaga pri absorbiranju do tretjine navpičnih sil, ki delujejo, ko avtomobil trdno pristane izven ceste, tako da zmanjša nevarnost poškodb hrbtenice. Da pa se zdrs sploh ne bi zgodil, XC90 stavi na že preizkušano tehniko pomočnika za ohranjanja smeri vožnje, ki tudi preko navora pomaga vozniku ostati na svojem pasu, standarden del opreme pa bo opozorilo na utrujenost voznika, dodatna funkcija pa bo takšnega voznika usmerila na najbližje počivališče glede na podatke navigacije. 

Ne bo dovolil izsiljevanja na križiščih

Druga premierna tehnologija pa je samodejno zaviranja v primeru križanja poti, ko avtomobil zavre, če voznik zavije pred vozilo z nasprotne smeri. Scenariji izsiljevanja na križiščih naj bi bili tako v volvu XC90 precej težje izvedljivi, funkcija pa bo delovala tudi na avtocestah, saj bo avtomobil samodejno zaviral in tako preprečeval trčenje ali vsaj zmanjšal posledice. Gre torej za nekakšno nadgradnjo dosedanjega sistema za samodejno zaviranje v sili, ki bo odslej delovala tudi pri nevarnosti pod kotom in ne več le neposredno z nasprotne smeri.

Nevidni ščit krog in krog

Volvov suv, ki bo po kar 12 letih proizvodnje zamenjal prvo generacijo, se bo ponašal še z drugimi varnostnimi tehnologijami. Nazaj usmerjeni radar bo tako prepoznal neizogiben trk zadaj vozečega vozila in bo zategnil varnostne pasove, aktivirale se bodo zavore, hkrati pa bodo pričele utripati luči, da bi pritegnile pozornost zadaj vozečega avtomobila.

Nova je tudi generacija sistema zaščite proti poškodbam vratu WHIPS. Tu je še nova generacija sistema za nadzor stabilnosti proti prevračanju, ki je šibka točka suvov in je del standardne opreme. Če samodejno zaviranje ne pomaga in vseeno pride do prevračanja, se napihnejo stranske zavese, ki prekrijejo vse tri vrste sedežev (XC90 je na voljo kot sedemsedežnik).

Seveda je tako kot že od vseh modelov znamke od XC60 dalje tudi v XC90 funkcija samodejnega zaviranja v mestih (City safety) standardna. Sistem prepoznava še pešce in kolesarje ter v novi različici zanesljiveje deluje tudi ponoči. Serijsko je prepoznavanje znakov, za doplačilo pa je na voljo pomočnik za vožnjo v koloni, ko avto samodejno sledi vozilu pred seboj in tudi delno zavija. 

Potnike ščiti ultra trdna kletka

Stari XC90 tudi ob koncu življenjske dobe ni bil še za odpis, kar so pokazali testi IIHS, ko se je še lani v trku z majhnim prekrivanjem odrezal bolje kot marsikateri precej modernejši avtomobil. Novi XC90 stopa pri pasivni varnosti še nekaj korakov dlje, saj je celotna varnostna kletka narejena iz izjemno trdnega borovega jekla in kar 40 odstotkov mase avtomobila odpade na to zvrst materiala. To je petkrat več od predhodnika in največ med konkurenti, dodajajo v tovarni.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.