Da serija 5 ni ravno za vsakega, nakazuje vstopna cena, ki je 43.800 evrov za dizelski limuzinski model 518d z 105 kilovatov moči (134 KM). Ta je mesto v petici našel ob prenovi lansko leto.
Prav cena in imidž dragega in "bahatega" vozila je v časih krize narekoval in še narekuje spremembe pri odločanju za nakup poslovnega vozila. Poslovneži so po letu 2008 namesto premium nemških modelov pogosto raje pogledali za opel insignio, škodo superb ali mazdo6.
Tisti, ki kupi BMW, ve zakaj je to storil
Serija 5 je bila pred prenovo deležna kritik, tudi na račun izgleda in serijske opreme. Hvalim, da so pri BMW, kjer smo v preteklosti zapisali, da radi varčujejo pri serijski opremi, tudi te kritike vzeli do neke mere resno. Ksenonski žarometi so naprimer odslej del osnovne opreme za vse modele.
V Münchnu so dizajn petice izboljšali z dodatnimi obrisi za okvir rešetke hladilnika v obliki ledvičke BMW in na novo strukturirali spodnje vstopne odprtine za zrak. S tem so želeli dodatno poudariti dinamične gene, po katerih se loči od glavnih konkurentov audija A6 in mercedesa razreda E, ki sta oblikovno bolj zadržana.
Digitalni merilniki
M športni paket ni poceni je pa "hud“
Tisti, ki želi še dodatno izstopati, pa mu ni težko "izpljuniti" še 5663 evrov, naj le izbere M športni paket, ki nas je razvajal v testnem vozilu. Doplačilo je visoko, oprema pa vrhunska. Odlični športni sedeži, M športni volan, športno podvozje, aerodinamični paket in atraktivna 18-palčna platišča ne pričarajo le izrazit lepotni vtis, ampak občutno izboljšajo vozno dinamiko, ki pa je roko na srce zelo odvisna od vrste pogona.
Vsi našteti športni dodatki ne odtehtajo tistega, kar vozilo ponuja pod motornim pokrovom. Testno vozilo je bilo opremljeno z dvolitrskim motorjem in dvema turbinama, ki so ga nekoliko izboljšali in zdaj namesto 135 kilovatov moči (184 KM), premore 140 kilovatov moči (190 KM), za 20 Nm je več tudi navora, ki ga je zdaj že pri 1.750 vrtljajih kar 400 Nm. To je še vedno povsem dovolj za hitro in udobno vožnjo po avtocesti, tudi pospešek je spodoben, še posebej zaradi odlične osemstopenjske samodejne avtomatike.
Ni pa omenjeni agregat presežek dinamičnosti, še posebej v kombinaciji s štirikolesnim pogonom xDrive, ki je mimo grede odličen pripomoček sploh za poslovno-družinsko uporabo, ki ga v prid varnosti ne gre spregledati.
BMW je z zmanjševanjem valjev in moči motorja skušal petico približati večjemu številu kupcev, a je moje mnenje, da lahko petica zares nariše "nasmešek na obraz" z oznako vsaj 525d, ki bi nakup podražila za 4.700 evrov. Z 525d xDrive je pospešek od 0 do 100 km/h sekundo hitrejši in je okroglih sedem sekund. Tisti, ki res cenijo vozne zmogljivosti in radi slišijo tudi kaj več kot brundanje štirivaljnika, pa naj posežejo po šestvaljnem biturbo motorju z oznako 530d xDrive, a je cena zanj že 20 tisočakov nad vstopnim modelom.
Podatki o vozilu: (BMW 520d xDrive limuzina)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 226 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,9 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 51.450 evrov / 67.816 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: vozne lastnosti, lega, menjalnik, štirikolesni pogon;
Minusi: glasen turbodizel ob zagonu, cena;