Ni skrivnost, da sistem z izrabljenimi avtomobili v Sloveniji tudi po popravkih zakonodaje izpred nekaj let še vedno ne deluje, v uradno reciklažo pride le nekaj odstotkov vozil, ki so odjavljena iz prometa oziroma izrabljena. Medtem pa podatki kažejo, da je povprečno število iz prometa odjavljenih vozil po 61 tisoč na leto!
Množično se namreč zlorablja institut lokacijske informacije, ki jo poda zadnji lastnik, in naj bi služila za vozila, ki še niso namenjena razgradnji. Vendar pa se v uradniški maniri vsa ta potrdila zgolj skladiščijo, nihče pa ne preverja, ali je avto dejansko na prijavljeni lokaciji. Zato velika večina takšnih avtov v resnici ponikne na črnih odpadih, pa čeprav je strošek pravilne razgradnje že leta na plečih proizvajalcev (in kupcev), zato zadnji lastnik nima nobenih večjih stroškov, če odda avto v uradno reciklažo. Velike nepravilnostih in milijonsko škodo je lani v svojem ostrem poročilu ugotovilo tudi Računsko sodišče ter od države zahtevalo ukrepanje.
Sekcija zahteva progresivno dajatev glede na leta odjave
Pri Sekciji za motorna vozila znotraj Gospodarske vožnje Slovenije, v katero je vključenih večina slovenskih uvoznikov, zato od infrastrukturnega ministrstva zahtevajo ostrejše ukrepanje kot zgolj časovno omejeno izjavo o lokaciji.
Pri Sekciji poleg tega predlagajo še dajatev za odjavljeno voziilo, ki pa bi bila zaračunana na letni osnovi in bi jo torej plačali le tisti, ki imajo avto odjavljen polno koledarsko leto. Na ta način ne bi prizadeli tistih, ki imajo avto iz različnih razlogov odjavljen le krajši čas, prav tako bi bile še druge varovalke za izjemne primere (postopek dedovanja ...).
Dajatev bi se plačevala daljše obdobje - sekcija predlaga do 20 let, pri tem pa bi bila lestvica progresivna. Za do eno leto odjave bi zadnji lastnik plačal pet ali 15 evrov, za do dve leti po 20 evrov in tako naprej.
Za tiste, ki avta ne bi ponovno registrirali, bi bila po 10 letih dajatev že 100 evrov na leto, nad to dobo pa 200 evrov. Na ta način bi na mehek način prekinili preprečevanje zlorabljanja zdajšnje informacije o lokaciji, ki bi jo po mnenju Sekcije že tako morali ukiniti.
Odslej združenje vodi Murn
Sekcija je v skladu s pravili dobilo tudi novo vodstvo, tako je po novem za eno leto predsednik sekcije postal Marjan Murn, direktor prodaje Renault Slovenija, v tričlanski ekipi predsedstva pa sta še David Jurič, generalni direktor Summit motors Ljubljana (uvoznik za Ford, Jaguar in Land Rover), ter Danilo Ferjančič, generalni direktor Porsche Slovenija (uvoznik vozil koncerna VW).
dezurni@zurnal24.si
tako je,jebat jim mater,ki jih je povrgla
Pa kje boste še kradli golazn lopovska.
Seveda spet vsak napeljuje denarce na svoj mlin. Za star avto ne dobiš niti centa , le potrdilo, ko pa …