Bi imeli avtomobil, ki za sto kilometrov poti porabi v povprečju dva evra, na letni ravni pa za njegov pogon odštejete le 300 evrov? Hkrati se lahko z njim brez skrbi zapeljete na morje in se vrnete v enem dnevu? Pri Oplu trdijo, da ga imajo v obliki opla ampere.
Sicer kot koncept in v družbi bratskega chevrolet volta že dolgo napovedovana ampera si uradnega začetka prodaje serijskega modela ni mogla zaželeti na boljši način, saj je bila pred dvema mesecema razglašena za evropski avtomobil leta.
Pri Oplu pravijo, da gre za prvo električno vozilo, ki lahko zlahka prevzame vlogo primarnega avtomobila v družini, saj podaljšan doseg, ki ga zagotavlja bencinski motor s pogonom električnega agregata, omogoča brezskrbno nadaljevanje vožnje tudi po povprečnih 60 kilometrih, za kolikor zadostuje moč iz baterijskega sklopa.
A v veliki večini primerov naj 1,4-litrski bencinski motor sploh ne bi deloval, saj naj bi doseg zgolj na baterijski sklop zadoščal za dnevne poti 80 odstotkov voznikov. Dopoldan ob prihodu v službo ali popoldan ob povratku domov pa je mogoče avtomobil priklopiti na standardno vtičnico 220 voltov in si zagotoviti novih do 80 kilometrov brez emisij. Prav splošna dostopnost tehnologije polnjenja naj bi ampero naredila neodvisno od počasnega uvajanja polnilnih postaj in drugih načinov polnjenja. S podaljšanim dosegom pa je moč prepeljati okoli 500 kilometrov poti, nakar je dovolj zaviti na bencinsko črpalko, medtem ko si je potrebno pri klasičnih električnih vozilih vzeti večurno pavzo.
Na samo porabo je mogoče vplivati s pomočjo štirih režimov potovanja, normalnega, dalje športnega, ki daje poudarek na odzivnosti, gorskega, ki pride prav med dolgimi vzponi in zato primerno manipulira z energijo, ali pa z zadrževalnim načinom, med katerim za dobavo elektrike skrbi bencinski agregat, energija iz baterij pa se hrani za kasnejše potrebe, denimo vožnjo po mestu.
Poleg glavnega elektromotorja sicer pri višjih hitrostih svoj delež k pogonu doda še manjši elektromotor, ki hkrati služi kot generator. Energija med zaviranjem se seveda pretaplja v električno, avtomobil za napajanje baterij izkorišča celo G-pospešek, medtem ko bencinski motor služi le za takojšnjo dobavo elektrike, z baterijami pa ni povezan.
Da je ampera resnično družinski avtomobil, dokazuje njena prostornost in udobje za sicer le štiri potnike, saj za petega ni prostora zaradi umestitve baterijskega sklopa v tunel med sedeži. Zgolj s tkanino prekritega prtljažnika je za 310 litrov, pri čemer dobršen del zasede kabel za napajanje, a je mogoče zadnja dva sedeža podreti za tisoč litrov prostora. Delovni prostor za voznika je z volanom in velikim delom stikal tipičen za znamko, novost pa sta dva sedempalčna zaslona, eden pred voznikom, eden pa na sredinski konzoli. Prek prvega voznik spremlja vse glavne informacije o vožnji in nastavlja vrsto parametrov avtomobila, na drugem pa se izrisuje delovanje pogonskega sklopa, statistika varčnosti in vse informacije infotainment sistema.
Barve notranjosti so tri, opremska paketa pa dva, pri čemer je že osnovni opremljen denimo z osmimi varnostnimi mehovi, avtomatsko klimatsko napravo, 17-palčnimi platišči, daljinskim ogrevanjem notranjosti, posebnim opozorilnikom za pešce … Bogatejši paket e-pioneer edition ima še usnjene in ogrevane prednje sedeže ter usnjen volan.
Slovenski zastopnik napoveduje, da bo letos v Sloveniji prodal med 30 in 40 amper, pri čemer računa na tehnološko napredne kupce premium znamk in podjetja, ki želijo z ampero dokazovati svojo poslovno naravnanost. V Sloveniji bosta sicer za prodajo in servisiranje amper pooblaščena dva trgovca iz Ljubljane.
Kot rečeno, se cena za ampero začne pri 42.900 evrih, e-pioneer edition pa stane 44.500 evrov. Je pa vsak kupec, ki namerava ampero imeti vsaj tri leta, upravičen do državne subvencije v višini štiri tisoč evrov, uvoznik pa napoveduje tudi dogovore z nekaterimi leasing hišami in distributerji električne energije za še ugodnejšo nabavo in stroške obratovanja. Garancija na baterijo je sicer osem let, večje servisi na avtomobilu pa so potrebni le na 60 tisoč kilometrov.
Še 10.000 je preveč denarja, kaj šele za štirikrat toliko ...<br />Ne hvala ... tud za 5.000 ga nebi imel …