Brez registracije in čelade ter z minimalnimi stroški bencina – vse to vam omogočajo vedno bolj razširjena električna kolesa. Električno kolo tehta okoli 30 kilogramov in je običajno kolo, nadgrajeno z električnim pogonskim sistemom. Večina koles ima elektromotor v pestu zadnjega kolesa, nekatera pa tudi v sprednjem.
S poganjanjem ali brez
Kolesarite lahko na običajen način ali pa brez poganjanja kolo pelje samo od sebe. V primerjavi z navadnimi kolesi je električno kolo zelo uporabno pri speljevanjih pri semaforjih in pri vožnji v klanec. Največja hitrost je omejena na 25 kilometrov na uro, kar veleva tudi zakonodaja, tako da električna kolesa ne potrebujejo registracije, z njimi pa se lahko brez čelade vozite po kolesarskih stezah.
Električno kolo se polni popolnoma enako kot mobilni telefon. Akumulator je snemljiv in ga je mogoče polniti ločeno od kolesa. V kompletu s kolesom kupec dobi polnilec, ki se ga priklopi na običajno vtičnico napetosti 220 voltov. Proizvajalci zagotavljajo, da lahko za ceno polnjenja enega evra prevozimo tudi tisoč kilometrov.
"Proizvajalci sicer priporočajo, da se koles ne vozi v neugodnih vremenskih razmerah, v praksi pa se je izkazalo, da v dežju, snegu in mrazu ni težav ," je povedal Gorazd Lampič, direktor podjetja Elaphe, ki razvija nov tip elektromotorja. Lampič pred nakupom električnega kolesa svetuje posvet s strokovnjakom. Paziti je treba na kakovost akumulatorja, najboljši so lionski z napetostjo 36 voltov, in čim večjo zmogljivost. Pomemben element je tudi elektromotor, ki mora zagotavljati dober navor.
Na izbiro je več modelov: žensko in moško elegantno električno kolo ter profesionalno športno električno kolo. Preizkusite jih lahko v Tehnološkem parku v Ljubljani, cene v Sloveniji pa se gibljejo od 500 do 1150 evrov.
Za 1 evro 1000 kilometrov
Električno kolo. Z njim je vožnja varna in nenaporna, prihranili boste čas, ki ga izgubite s parkiranjem, in privarčevali pri stroških goriva.