Invalidi. “Dobro sem poznal ceste in cestnoprometne predpise, saj sem jih kot voznik avtobusa moral dosledno upoštevati. Poznal sem vso Slovenijo. Ko pa sem imel malo časa, sem se odpravil na potep z motorjem. Ker sem si ustvaril družino, sem se odločil, da bom motor prodal ... Mogoče ga bom kupil čez leta, ko bom malce starejši ...” sem si rekel in se odpeljal na zadnjo vožnjo. Bila je dobesedno zadnja. Pri nizki hitrosti sem zdrsnil iz ovinka in si poškodoval hrbtenjačo,” je tragična zgodba Jožeta Ovčarja, ki ga je padec z motorja na bankini pri 37 letih za vedno prikoval na voziček.
Danes šteje 45 let in je eden od aktivnih predavateljev Akademije Še vedno vozim – vendar ne hodim, ki s predavanji po šolah širi pomembnost zavedanja pomena varne vožnje med mladostniki. Do zdaj so paraplegiki in tetraplegiki svoje tragične zgodbe predstavili že 18 tisoč mladostnikom, njihov cilj pa je ozavestiti 20 tisoč mladostnikov na leto.
Uvedba prometne vzgoje
Ovčar, ki je po usodnem padcu potreboval več kot tri mesece, da si je lahko sam obul nogavico, pravi, da mladostniki na predavanjih njihove šokantne zgodbe doživljajo doživeto. Šok, ki ga ob zgodbah doživljanjo učenci, po njegovem nima le kratkoročnega učinka. “Več kot leto dni po predavanju me je ustavilo neko dekle in dejalo, da večkrat pomisli na mojo zgodbo,” je snidenje s poslušateljico opisal predavatelj in dodal, da bi lahko v šolah gospodinjski pouk zamenjali s prometno vzgojo.
“Vsak človek je kot pešec, kolesar ali voznik vpet v promet. Cesti se ne morem izogniti, kuhinji se lahko,” pravi Ovčar, ki ob začetku motoristične sezone vsem voznikom svetuje: “Kupite najboljšo varnostno opremo in prve kilometre prevozite na poligonih varne vožnje.”
Akademija si prizadeva, da njihove zgodbe slišijo vsi slovenski mladostniki. “Glede popravljivosti statistike o smrtnih žrtvah v prometu je kakšen odstotek možno pripisati tudi nam. Za še večjo prisotnost pri ozaveščanju mladostnikov si prizadevamo priključiti predavanjem na avtošolah, za vse našteto pa potrebujemo nove predavatelje in denarna sredstva. Upam, da nam bo s kampanjami, ki jih vodimo v medijih, to tudi uspelo,” zaključuje Ovčar.