Z verigami le po snegu!

Foto: Žurnal24 main
Foto: Žurnal24 main
Obvezna oprema. Kadar močno sneži, zimske pnevmatike niso več dovolj, ampak jim je treba nadeti snežne verige ustrezne velikosti. Te so nujne na močno zasneženih cestah, prepovedane pa na odsekih, kjer snežna podlaga ni zadostna in so verige v stiku s cestiščem.
Oglej si celoten članek

V zadnjem primeru morate verige odstraniti, sicer vam grozi enaka kazen, kot če bi imeli letne pnevmatike.

"Vremenske razmere vožnjo pozimi zelo otežujejo, vidljivost je slabša, bistveno slabši je tudi oprijem pnevmatik z asfaltom," opozarja inštruktor varne vožnje Miran Kacin in dodaja: "Zimske pnevmatike tako velikokrat ne predstavljajo zadostne zimske opreme, predvsem ne med močnim sneženjem."

Ključna prava velikost

Pri verigah je ključno, da njihova velikost ustreza pnevmatikam na vozilu. Če imate pri hiši več vozil, ki jih ne uporabljate istočasno, je zato dobrodošlo, da kupite takšne verige, ki se bodo prilegale čim več različno velikim platiščem. Pri verigah je poleg tega pomembno, da jih je čim preprosteje namestiti.

Kazen za oviranje prometa

Čeprav so na trgu tudi verige, ki omogočajo vožnjo tudi po samo razmočeni ali celo suhi podlagi, jih je dobro uporabljati le, če je na cesti dovolj snega. Vselej upoštevajte tudi na izdelku navedene hitrostne omejitve. Če klasične verige (tudi plastične) uporabljate po le razmočeni podlagi, jih lahko uničite, škodite pa tudi cesti in svoji denarnici, saj vas lahko policisti za tako vožnjo oglobijo, če pri tem še ovirate promet, pa vam grozi še dodatna kazen.

Tekstilne verige: natakne jih lahko vsak

Na trgu so poleg številnih klasičnih snežnih verig naprodaj tekstilne snežne verige, ki omogočajo najlažjo namestitev.

Tekstilne verige delujejo na principu suhega trenja. To pomeni, da se sneg ne prime na pnevmatiko, ampak sproti odpada z nje. Uporabne so na snegu in ledu, tako da je dovolj vlage za "podmazovanje" tekstilne verige, na zasneženi asfaltirani cesti pa ne bo velikega trenja. Tekstilne verige se po namestitvi med samo vožnjo samodejno centrirajo, zato ne povzročajo hrupa in vibracij. Hitrost vožnje je omejena na 50 km/h, hkrati pa omogočajo boljše delovanje sistemov ABS in ESP kot klasične verige. Slabost je ta, da so manj trpežne, saj se, če ni dovolj snega, ali pri vožnji po makadamu, lahko hitro uničijo.

Pri tekstilnih verigah morate biti pozorni na dimenzijo, saj samo prave ponujajo pravilen oprijem ter jih je mogoče natakniti varno in učinkovito. Natikanje poteka v nekaj korakih, ki so vsaj po opisu preprosti, in traja kvečjemu deset minut.

1. korak: Avto zaustavite na ravnem, kolesa pa obrnite v skrajno levo. Začnite natikanje na tekalno površino.
2. korak: Verigo razprostrite enakomerno po celotni tekalni površini, ki ni v stiku s cestiščem.
3. korak: Obrnite kolesa v drugo smer, saj boste tako tekstilno verigo lažje nataknili še na drugo stran pnevmatike.
4. korak: Avto prestavite toliko naprej, da bo nepokrita površina pnevmatike prosta. Nataknite verigo še na to površino.
5. korak: Verigo nataknite v celoti in poskrbite, da je razporeditev po tekalni površini enakomerna.
6. korak: Preverite le še, ali je elastika, ki drži verigo, lepo razporejena in ali poteka čez platišče.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 10:21 16. Januar 2023.

    Če bi moral natikati še verige in voziti max 50, potem raje vzamem dopust!

  • 07:46 16. Januar 2023.

    Danes so še zimske gume problem,kdor ima letne nima kaj iskat na cesti

  • 22:04 14. Januar 2013.

    Meni ga natakne soseda, se ji nič ne zatika.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.