Če je prvi del operacije v obliki elektronskega sistema stabilnosti že dolgo časa del
avtomobilskega vsakdanjika, pa je prilagajanje ovinku nekaj novega. Nissan je namreč kot prvi
proizvajalec na svetu sinhroniziral delovanje motorja, zavor in krmilnega mehanizma s podatki
navigacijske naprave.
Zavira sam od sebe
Dejansko gre za dve novosti v prid varnejše vožnje. Že obstoječi Distance Control Assist
System so nadgradili s sistemom Navigation-Cooperative Intelligent Pedal. Ta na podlagi satelitskih
informacij o bližajočem se ovinku vozniku pomaga pri vstopu v zavoj tako, da najprej nekoliko
dvigne pedal za plin, s čimer vozniku namigne, naj upočasni. Ko voznik dvigne nogo s pedala, sistem
nežno aktivira zavore, s čimer omogoči kar najboljši vstop v ovinek. Po prepričanju Nissana sistem
izdatno razbremeni voznika in tako prispeva k varnejši in udobnejši vožnji.
V smeri ovinka
Drugi sistem, o katerem je bilo govora v uvodu in ki dopolnjuje prvega, pa se imenuje Active
Stability Assist (ASA). V položaju, ko začne vozilo v ovinku drseti, ASA na podlagi navigacijskih
informacij porazdeli zavorno silo med kolesa tako, da se prilagodijo radiju ovinka.
Oba sistema bosta prvič predstavljena v modelu fuga, ki bo še letos debitiral na japonskem
trgu. Sčasoma bo na voljo tudi v drugih modelih japonske znamke.
Z navigacijo v ovinek
Scenarij: avtomobil v ostrem ovinku začne drseti. Nemudoma se vklopi elektronika, ki ustavi drsenje, hkrati pa glede na obliko in smer ovinka avtomobil poravna v pravo smer.