Preizkusili smo prenovljeni grand scenic s sedmimi sedeži, največje spremembe v primerjavi s predhodnikom pa se kažejo v porabi. Če primerjamo prejšnjo generacijo 1,9-litrskega dizelskega motorja z zdajšnjim 1,6-litrskim energy turbodizelskim modelom, bi ob predpostavki, da na leto prevozimo 15 tisoč kilometrov, privarčevali skoraj sto evrov. Ni zanemarljivo.
Manjši motor, boljši izkoristek
Prav novi pogonski agregat, ki je plod zmanjševanja motorja (downsizinga), je glavna novost, ki jo prenovljeni grand scenic ponuja. Renaultovi strokovnjaki so za boljši izkoristek motorja uporabili tehnologijo ponovnega vodenja izpušnih plinov v turbopolnilnik, energetsko varčnejša je oljna črpalka z variabilno prostornino, ki optimizira potrebno količino olja za mazanje motorja in poveča njegovo učinkovitost, pri hladnem zagonu se motor hitreje ogreje.
V praksi to pomeni, da turbodizel s 96 kilovati moči v povprečju porabi zgolj 6,6 litra na sto prevoženih kilometrov, na umirjeni vožnji na relaciji pa je lahko poraba nižja tudi dva litra in več. Vozne lastnosti v priemrjavi z 1,9-litrskim motorjem niso prav v ničemer slabše, kvečjemu se motor zaradi nekaj večjega navora odziva še bolje. Motor deluje tiho, odziven pa je že v nizkih vrtljajih, turboluknje skoraj ni opaziti. Kljub toni in pol ter enoprostorski zasnovi je zelo dinamičen, hvalimo tudi okretnost. Velikost še zdaleč ni pogoj, da se ne znajde tudi na manjših prostorih, za kar mu bodo lastniki hvaležni, ko se bodo z njim odpravili v centre mest. Dobro znani šeststopenjski ročni menjalnik se pozitivno obnese tudi v kombinaciji z motorjem energy, hodi so kratki in dobro preračunani. Podvozje je pričakovano mehkejše, kar se odraža na udobju, a je nagibanja v ovinkih več, kot bi si ga želeli tisti, ki jih radi hitreje prevozijo.
Prav je, da dajo kupcu možnost izbire
Testnik je bil opremljen s šestim in sedmim sedežem, ki sta zložena v ravno dno prtljažnika, postavimo pa ju s preprostim potegom za vzvod. Primerna sta za prevažanje otrok, a hvalimo to, da dajo kupcu na izbiro, ali želi dokupiti tretjo sedežno vrsto, saj znatno krati prostornost prtljažnika. Naš nasvet je, da se vprašate, kolikokrat na leto bi tretjo sedežno vrsto uporabili. Če bi na račun tega vsaj dvakrat na leto združili pot na morje s še eno družino, se dolgoročno investicija finančno izplača, drugače pač ne.
Iz bogate opreme testnika izpostavljamo sistem odklepanja in zaklepanja vozila s pametnim ključem, ki je več kot odličen pripomoček, sploh v deževnih aprilskih dneh. Dobro podnevi in ponoči deluje tudi navigacija, hvalimo še avdiosistem Bose, le radijski sprejemnik je imel nekaj težav z lovljenjem postaj, tipke pa so nekoliko premajhne. Ergonomija je dobra, voznik ima vse na dosegu rok, le pogled na barvni digitalni kazalnik hitrosti in porabe nekoliko krati volanski obroč. Vseeno pa družinski velikan ne ponuja opreme, ki jo je v svojih modelih predstavila konkurenca. Danes je že skoraj nuja, da ima avtomobil sistem za opozarjanje voznika na vozila v mrtvem kotu, tudi samodejni parkirni asistent je zelo razširjen, v družinskih modelih pa tudi radarski tempomat.
Uporabnost med glavnimi aduti
Dobro deluje kamera za pomoč pri vzvratnem parkiranju, ki sliko prikazuje na osrednjem zaslonu, kot v mestih tudi sistem start/stop. Zelo veliko je uporabnih odlagalnih površin, še posebej velik in globok predal v sredinskem naslonu za roko, priročne so tudi mizice in žepi v zadnjih sedežih, ki jih bodo znali ceniti otroci, ki bodo veseli tudi ogromne dvodelne panoramske strehe. Boljši na otip kot pri predhodniku so tudi materiali, še več pa je vredno, da gre za model, ki ponuja dober kompromis med ceno in kakovostjo. Tako bogato založen grand scenic s skoraj pet tisočaki dodatne opreme stane 29.720 evrov, kar je za številne družinske proračune še vedno (pre)veliko, a je treba v zakup vzeti, da gre za eno dražjih različic. Še vedno povsem spodoben vstopni model stane 19.730 evrov.
Podatki o vozilu: Renault grand scenic dCi 130 (dynamique)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.598 ccm
Najvišja moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000
Najvišji navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min.
Poraba na testu: 6,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 114 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, pospešek 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.560 x 1.865 x 1.620 medosna razdalja: 2.770
Prtljažnik: 208 –2063 litrov
Cena: 24.830/29.720 evrov (osnovni /testni)