Zanesljivo in točno pozicioniranje je eden ključnih problemov pri razvoju samovozečih avtomobilov, so prepričani Švedi, ki so ob uveljavljeni tehnologiji pozirioniranja, kot je GPS in kamere, storili še korak naprej.
Na 100 metrskem odseku testne ceste v Hällerefu na Švedskem so integrirali vzorce okroglih feritnih magnetov (40 x 15 mm), ki so jih postavili 200 milimetrov pod cestiščem. Ti so ostali nepoškodovani s strani fizičnih ovir in slabih vremenskih pogojev. Testne avtomobile so opremili s senzorji magnetnega polja.
Zanesljivo in poceni
"Magneti ustvarijo nevidne tirnice, ki utirajo pot za pozicioniranje nenatančnosti za manj od enega decimetra. Tehnologijo smo testirali pri različnih hitrostih in rezultati so obetavni," je pojasnil Jonas Ekmark, vodja Volvove preventivne varnosti in dodal, da so njihove izkušnje s feritnimi magneti pokazale, da so učinkoviti, zanesljivi in relativno poceni rešitev pri infrastrukturi in tehnologiji senzorjev. Naslednji korak so testi v vsakodnevnem prometu.
"Naš namen za vozila je, da bi se lahko vozila sama. Točno, zanesljivo pozicioniranje je nujen predpogoj za samovozeča vozila," razlaga Ekmark in dodaja: "Implementacija samostojne vožnje je povsem mogoča tudi brez sprememb v trenutni infrastrukturi. Ta tehnologija doda zanimive možnosti, kot je dopolnjeno cestno označevanje z magneti."
Magneti bodo preprečili zdrs s ceste
Poleg samostojne vožnje pa na cesto integrirani magneti odpirajo tudi mnoge druge možnosti; preventivnim varnostnim sistemom bi lahko pomagali preprečiti nesreče z zdrsi s cestišča, magneti bi olajšali natančnost vzdrževanja cest pozimi in preprečili poškodbe na objektih prekritih s snegom, kot so zaščitne ograde in znaki blizu roba vozišča, izboljšana bi lahko bila uporabnost cestnega prostora, saj bi natančno pozicioniranje omogočalo ožje vozne pasove.