Laguna oziroma renault pa temu trendu še ne sledi. Edina tehnična novost, pa še to le pri dizelski lagunah, je tako serijski sistem štirikolesnega krmiljenja 4control, kar naredi vožnjo mnogo zabavnejšo. Žal temu sledi tudi cena, ki je glede na znamko previsoka, saj presega bolj priznane nemške konkurente.
Oblikovno bolj elegantna in manj dinamična
Oblikovno se laguna ni preveč oddaljila od predhodnice, žal pa tudi ni stopila bližje predhodni različici GT, ki je bila še vsaj odtenek bolj športna, in kar je še pomembneje, skladnejša. Nova laguna sicer je skladna, vendar je to terjalo davek pri dinamičnosti, ki je paketu GT line (ki v črno odene vzvratni ogledali in 18-palčna lita platišča) navkljub korak za predhodno laguno GT. Predvsem sprednji del je zdaj bolj elegantnejši, kar lahko pripišemo kromiranim dodatkom okoli meglenk, več je tudi boka okrog bočnih stekel, ki pa športno bočno silhueto le še poudari. Zadek pa je zaradi položnega zadnjega stekla (ki ga lahko odpirate tudi ločeno od celotnega prtljažnika, a le če doplačate 290 evrov) in dveh ločenih izpušnih cevi med bolj športnimi v segmentu.
Podobno zgodbo laguna piše tudi znotraj. Paketu black edition (ta je iz nerazumljivega razloga nadomestil prejšnji dynamique) so dodali stopalke, odete v aluminij, več imitacije aluminija na sredinski konzoli in vratnih oblogah (ki pa deluje zelo plastično in zato neprepričljivo), sedeže pa odeli v kombinacijo usnja in alkantare. Športno torej. To poslanstvo nadaljujeta še prisekan volan, ki dobro sede v roke, manj v hladnih mesecih pa prestavna ročica iz aluminija, ki pa je vsaj lepega videza. Za pomanjkljive so se izkazali tudi sedeži, ki ponujajo premalo oprijema predvsem v ramenskem delu, poleg tega pa je težko najti idealen položaj za volanom, saj se tudi v najnižjem položaju sedi previsoko. Težavo predstavlja tudi udobje, ki ga zagotavljajo predvsem na daljših poteh. Slabo se laguna odreže tudi glede odlagalnih površin, ki jih je na sredinski konzoli občutno premalo, še vedno pa tudi niso prestavili stikala za gretje sedežev, ki za vključitev zahteva odvrnitev pogleda s cestišča. Prostora v drugi vrsti je enako kot pred prenovo, kar pomeni več kot povprečno količino prostora tako za kolena kot glave, kjer proti zadku padajoča streha slike vidno ne pokvari. Enako velja za zadek, kjer prtljažnik ponudi nadpovprečnih 508 do slabih 1.600 litrov prostora, pohvalno pa je rolo dobil funkcijo odmika na dotik, kar pomeni, da se ga na določenem mestu le dotaknete, da se umakne.
Dodatki ceno precej zasolijo
Glede opreme laguni že prej ni bilo treba zardevati in tako je tudi zdaj. Skromnejši od zdaj le dveh paketov opreme vključuje serijski ESP, samodejno dvoobmočno klimo, potovalni računalnik, tempomat, senzor za dež, 17-palčna platišča iz lahke litine, delno usnje in avdionapravo arkamys. To je glede na ceno malo nad 26 tisočaki (grandtour je 1.200 evrov dražji od berlina) kar ugodno, toda tu so še dodatki. Paket GT-line, ki poleg prej omenjenega pomeni še elektrificirana in ogrevana prednja sedeža, prostoročno kartico in poklopni ogledali ter 18-palčna platišča, posebno kovinsko barvo, sledljiva biksenonska žarometa, sistem 4control, parkirne senzorje tudi spredaj, navigacijo tom tom in energijsko učinkovit zvočni sistem bose, pa vozilo podraži na zasoljenih 34 tisoč evrov. To pa je preveč za ta model in znamko, saj tudi za manj dobite zelo opremljen avto nemškega porekla.
Zmogljiva motor in podvozje
Motor in preostala mehanika sta ostala praktično nespremenjena, kar glede na to, da smo motor dCi 180 in sistem 4control čislali že prej, niti ni moteče. Motor dobro vleče skozi celoten razpon vrtljajev, moči ne skriva, čeprav te ni preveč in volana ne trga iz rok. Prav tako ni občutiti pretirane turboluknje, ki je pestila prve tovrstne motorje. Slabši del slike pa so: sklopka, ki je nameščena previsoko, menjalnik s predolgimi prestavnimi razmerji in premalo informativen volanski obroč. Se pa laguna za vse to odkupi s prej omenjenim 4controlom, ki avto v mestu dela zelo okretnega, pri dinamični vožnji pa še bolje vodljivega in predvsem občutno izboljša vozne lastnosti. Vsekakor vredno svojega denarja. Pač pa laguna zaostaja, kar se tiče tehnlogij za doseganje nižji izpustov, saj o kakšnem start&stop sistemu ali drugih prijemih v obliki aerodinamičnih dodatkov in pnevmatik z nizkim kotalnim uporom ni ne duha ne sluha, to pa pusti davek na porabi, ki je z osmimi litri kljub nekoliko višji moči med višjimi v dvolitrskem dizelskem razredu.
Podatki o vozilu: (Renault laguna grandtour black edition dCi 180)
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 131 kW (180 KM) pri 3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,2 litra/100 km, 150 gramov CO2
Zmogljivosti: 222 km/h, 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.803x1.811x 1.473, medosna razdalja 2.758, prtljažnik (v litrih): 508/1.593
Cena: 26.190/34.160 EUR