Z avtomatiki nežno
Prestave. Menjalnik vedno izberite glede na namembnost vozila. Če ga uporabljate le za pot v službo ali za mestne relacije, je petstopenjski menjalnik dovolj. Na daljših relacijah in pri večjih hitrostih na avtocestah pa se pozna šesta prestava, ki zmanjšuje porabo in hrup. Praktično vsi proizvajalci imajo poleg ročnih v ponudbi tudi samodejne. Ti so močno napredovali, saj so lahko zaradi prilagajanja slogu vožnje zelo varčni. Občutek pri pritiskanju na stopalko za plin pri avtomatskem menjalniku je zelo pomemben, ker sicer menjalnik prestavlja napačno, poraba pa poskoči.
"V samodejnih menjalnikih je poseben računalnik, ki beleži prestavljanje menjalnika in se potem delno prilagodi vožnji voznika. Zelo pomembno je, da voznik čim manj spreminja položaj noge na stopalki za plin. Če bomo močno pospeševali, menjalnik ne bo vedel, v kateri prestavi želite voziti. Če grobo pritisnete na stopalko, bo menjalnik najprej prestavil prestavo nižje, ker smatra, da naenkrat rabimo veliko moči na kolesih. S tem bo povečal vrtljaje, avto pa bo bolj odziven,“ pravi strokovnjak za varčno vožnjo s centra AMZS Danijel Granda.
Če čakate, ugasnite
Avto sam svetuje prestavo
Svetovanje. V novejših avtomobilih je med merilniki indikator, ki kaže, katera prestava bi bila v danem trenutku glede na obremenitev najustreznejša, tako da voznik lahko vozi s kar najugodnejšimi vrtljaji. Avto sicer prestavo predlaga na podlagi svojih izračunov in ne predvideva konfiguracije ceste. Zanimiv je podatek, da voznik, ki vozi pri 4.500 vrtljajih v minuti, povzroča toliko hrupa, kot bi ga z istim vozilom 20 voznikov pri 1.500 vrtljajih.
da le ne bo kdo tule mlačne vode odkril.