Pri nemškem koncernu Volkswagen so predstavili nekaj detajlov notranje preiskave v aferi Dieselgate, ko ima kar 11 milijonov vozil zmožnost zavajanja uradnih testov na emisije.
Predsednik nadzornega sveta koncerna Hans Dieter Pötsch je pojasnil, da pri preiskavi, v kateri so pregledali 1.500 nosilcev podatkov in opravili pogovore s 87 ljudmi, sodeluje okoli 450 strokovnjakov.
Po besedah Pötscha za zdaj kaže, da je za manipulacije vedelo le "omejeno število" zaposlenih. O imenih in natančnem številu ni želel govoriti, dokler ne bo preiskava končana. Končno poročilo naj bi bilo znano pred aprilom 2016, ko bo skupščina koncerna.
Müller: Napeto, ne pa usodno
Do manipulacij glede izpustov naj bi prišlo zaradi niza napak, ki da segajo še nazaj v leto 2005, ko so se odločili za bolj agresiven prodor v ZDA. Ni pa šlo za enkratno odločitev, je zatrdil predsednik in napovedal spremembe notranjih pravil, ki bi onemogočili takšne škandale. Še posebej ostro naj bi odslej bdeli nad razvojem programske opreme za krmilne enote motorja.
Napovedal je, da bodo krizo izkoristili kot katalizator za potrebne spremembe, ki da jih koncern nujno potrebuje. V prvi vrsti nameravajo predvsem decentralizirati vodenje podjetja.
En airbus že odletel, bo tudi Lamborghini?
Med drugim se bodo pri pridobivanju prepotrebnih sredstev odpovedali nenujnim stvarem. Zmanjšali boo celo svojo letalsko floto, saj bodo prodali enega airbusa A319. Še vedno pa bo ostala v lasti letalska družba Lion Air, ki je sicer registrirana na Kajmanskih otokih, leti pa predvsem med Braunschweigom in Wolfsburgom, poroča STA.
V minulih dneh so se pojavile špekulacije, s čim bo VW poplačal velikanske stroške vpoklica in pričakovanih tožb. Okvirna ocena govori kar o 20 milijardah evrov (dvakratnik slovenskega proračuna). Eden od scenarijev naj bi predvideval dezinfestiranje pri nekaterih znamkah. Tako bi se lahko znebili celo renomiranih znamk Lamborghini, Ducati ali Bentley, je pred dnevi poročal Reuters.
dezurni@zurnal24.si