Vsi zeleni, vsi drugačni

Foto: Žurnal24 Kia bo do leta 2012 predstavila več hibridov, prvi pa je mehki hibrid na osnovi
Japoncem se v razredu hibridov pridružuje vedno več znamk, po novem tudi ameriška GM in Tesla ter korejska Kia. V bližnji prihodnosti lahko pričakujemo kar nekaj novih serijskih primerov.
Oglej si celoten članek

Svetovna kriza in vedno strožje okoljske zahteve so očitno naredile svoje, saj vedno več znamk napoveduje ali razvija svojega hibrida. Zanimivo bo že prihodnje leto, ko bo na trg prišel prvi korejski hibrid, leto pozneje pa se bosta tekmi, ki jo danes bijeta predvsem Honda in Toyota, pridružila še ameriška GM in Tesla.

Forte z novimi rešitvami
Glavna novost seulskega avtosalona je nedvomno prvi serijski Kiin hibridni model, izdelan na osnovi modela forte. Sprva bo naprodaj le v Koreji, in sicer od avgusta, od slovenskega uvoznika pa nam je uspelo izvedeti, da potekajo pregovarjanja, da bi to vozilo predstavili tudi na evropskih tleh, več o tem pa bo znano še letos. Govora je sicer o tako imenovanem mehkem hibridu, kljub temu pa prinaša številne nove rešitve. Forte tako namesto NiMH-baterij uporablja litijpolimerne, kar prinaša večjo moč, obenem pa pomeni prihranek pri prostoru. Pogonsko osnovo predstavlja 1,6-litrski LPI-motor, ki proizvede 84 kilovatov, za pogon pa uporablja LPG, utekočinjeni naftni plin, ali bencin. Poraba se giblje od 4,6 do 5,8 litra.

Ampera poganja električni motor s 111 kilovati, ki se napaja iz litijionskih baterij, ki jih je mogoče polniti kar prek hišnega električnega omrežja. © Grega Prebil

 

Ampera tudi brez emisij
Ampera je prvi velikoserijski 'plug-in' hibrid, ki naj bi v salone prišel že leta 2011. Za matični koncern GM pa dejansko pomeni rešilno bilko. Baterije lahko napolnite ne le prek hišnega omrežja, temveč tudi prek pomožnega 53-kilovatnega bencinskega motorja. Osnovni doseg znaša le 60 kilometrov in je že vzbudil polemike strokovnjakov, v kombinaciji s pomožnim motorjem pa ta znaša 500 kilometrov. Ampera pa prinaša še številne druge napredne rešitve, med katerimi je karoserija iz aluminija, magnezija in plastike. Polnjenje baterij traja približno šest ur, vzdržijo pa lahko 1500 ciklov polnjenja. Opel bo zanje ponudil desetletno jamstvo ali 160 tisoč prevoženih kilometrov.

Limuzinska tesla v salonih že leta 2011
Odgovor na Oplovo ampero prihaja iz podjetja Tesla, ki je po modelu roadster za leto 2011 napovedalo še limuzinsko izpeljanko, njena cena pa naj bi se gibala okoli 50 tisoč dolarjev (37 tisoč evrov). Limuzina privlačne oblike bo tako dostopna veliko širšemu krogu kupcev, na ceste pa naj bi zapeljala leta 2011. Baterijski sklop je vgrajen v dno vozila, ponuja 250 kilometrov dosega, na prodaj pa bodo tudi modeli s podaljšanim 370- oziroma 480-kilometrskim dosegom. Polnjenje bo zahtevalo kakšnih osem ur, imel pa bo tudi program za hitro polnjenje v 45 minutah. Baterije bo po potrebi mogoče tudi zamenjati, poseg pa naj bi trajal največ pet minut.

Tesla S bo poleg privlačne podobe ponujala športne zmogljivosti in podaljšan doseg. Najvišja hitrost tesle S bo 210 km/h. Pospeševanje od 0 do 100 km/h pa bo trajalo samo 5,5 sekunde. © Tesla

 

Komentar: Blizu vrelišča
Na trgu hibridov dobesedno vre, saj se novosti vrstijo ena za drugo. Za ameriški GM bi lahko rekli, da se je na krizo, ki se je razbohotila po vsej zemeljski obli, dobro pripravil. Lani je namreč javnosti, kot bi čutil, da mu bo le leto pozneje šlo za biti ali ne biti, predstavil električni volt, ki je nosil značko Chevrolet. Za letošnjo Ženevo pa je pohitel in pripravil nov model (ampero) ter nanj nalepil značko Opel. In kot pravijo, da v politiki ni naključij, enako drži za avtomobilsko industrijo. Do sem vse lepo in prav. Zaplesti pa se utegne pri računu, ki ga vodi konkurenca, saj praktično ne mine mesec, ne da bi kakšna znamka naznanila, da razvija svoj hibridni model, za GM pa je zelo skrb vzbujajoče, da bo konkurenca svoj model ponudila pred njim ali pa bo zanj zahtevala manj denarja. Zaradi tega lahko poteza, ki smo jo še prejšnji mesec novinarji tako opevali, hitro zvodeni in se GM vrne kot zaušnica. Ali bo res tako, bo pokazal čas, ker gospodarska kriza še pustoši, pa utegne biti vse to še kanček zanimiveje.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.