Svetovna kriza in vedno strožje okoljske zahteve so očitno naredile svoje, saj vedno več znamk
napoveduje ali razvija svojega hibrida. Zanimivo bo že prihodnje leto, ko bo na trg prišel prvi
korejski hibrid, leto pozneje pa se bosta tekmi, ki jo danes bijeta predvsem Honda in Toyota,
pridružila še ameriška GM in Tesla.
Forte z novimi rešitvami
Glavna novost seulskega avtosalona je nedvomno prvi serijski Kiin hibridni model, izdelan na
osnovi modela forte. Sprva bo naprodaj le v Koreji, in sicer od avgusta, od slovenskega uvoznika pa
nam je uspelo izvedeti, da potekajo pregovarjanja, da bi to vozilo predstavili tudi na evropskih
tleh, več o tem pa bo znano še letos. Govora je sicer o tako imenovanem mehkem hibridu, kljub temu
pa prinaša številne nove rešitve. Forte tako namesto NiMH-baterij uporablja litijpolimerne, kar
prinaša večjo moč, obenem pa pomeni prihranek pri prostoru. Pogonsko osnovo predstavlja 1,6-litrski
LPI-motor, ki proizvede 84 kilovatov, za pogon pa uporablja LPG, utekočinjeni naftni plin, ali
bencin. Poraba se giblje od 4,6 do 5,8 litra.
Ampera tudi brez emisij
Ampera je prvi velikoserijski 'plug-in' hibrid, ki naj bi v salone prišel že leta 2011. Za matični koncern GM pa dejansko pomeni rešilno bilko. Baterije lahko napolnite ne le prek hišnega omrežja, temveč tudi prek pomožnega 53-kilovatnega bencinskega motorja. Osnovni doseg znaša le 60 kilometrov in je že vzbudil polemike strokovnjakov, v kombinaciji s pomožnim motorjem pa ta znaša 500 kilometrov. Ampera pa prinaša še številne druge napredne rešitve, med katerimi je karoserija iz aluminija, magnezija in plastike. Polnjenje baterij traja približno šest ur, vzdržijo pa lahko 1500 ciklov polnjenja. Opel bo zanje ponudil desetletno jamstvo ali 160 tisoč prevoženih kilometrov.
Limuzinska tesla v salonih že leta 2011
Odgovor na Oplovo ampero prihaja iz podjetja Tesla, ki je po modelu roadster za leto 2011 napovedalo še limuzinsko izpeljanko, njena cena pa naj bi se gibala okoli 50 tisoč dolarjev (37 tisoč evrov). Limuzina privlačne oblike bo tako dostopna veliko širšemu krogu kupcev, na ceste pa naj bi zapeljala leta 2011. Baterijski sklop je vgrajen v dno vozila, ponuja 250 kilometrov dosega, na prodaj pa bodo tudi modeli s podaljšanim 370- oziroma 480-kilometrskim dosegom. Polnjenje bo zahtevalo kakšnih osem ur, imel pa bo tudi program za hitro polnjenje v 45 minutah. Baterije bo po potrebi mogoče tudi zamenjati, poseg pa naj bi trajal največ pet minut.
Komentar: Blizu vrelišča
Na trgu hibridov dobesedno vre, saj se novosti vrstijo ena za drugo. Za ameriški GM bi lahko rekli, da se je na krizo, ki se je razbohotila po vsej zemeljski obli, dobro pripravil. Lani je namreč javnosti, kot bi čutil, da mu bo le leto pozneje šlo za biti ali ne biti, predstavil električni volt, ki je nosil značko Chevrolet. Za letošnjo Ženevo pa je pohitel in pripravil nov model (ampero) ter nanj nalepil značko Opel. In kot pravijo, da v politiki ni naključij, enako drži za avtomobilsko industrijo. Do sem vse lepo in prav. Zaplesti pa se utegne pri računu, ki ga vodi konkurenca, saj praktično ne mine mesec, ne da bi kakšna znamka naznanila, da razvija svoj hibridni model, za GM pa je zelo skrb vzbujajoče, da bo konkurenca svoj model ponudila pred njim ali pa bo zanj zahtevala manj denarja. Zaradi tega lahko poteza, ki smo jo še prejšnji mesec novinarji tako opevali, hitro zvodeni in se GM vrne kot zaušnica. Ali bo res tako, bo pokazal čas, ker gospodarska kriza še pustoši, pa utegne biti vse to še kanček zanimiveje.