Ključno vprašanje avtomobilskega vrha je bilo spet, kako bi lahko spodbujali elektromobilnost v Nemčiji. A visoke cene vozil, inflacija, visoke cene elektrike in počasna rast polnilne infrastrukture so vzrok, da številni strokovnjaki vedno bolj dvomijo v to, ali so cilji zvezne vlade še realni.
Zvezna vlada želi do leta 2030 na nemške ceste spraviti 15 milijonov novih električnih avtomobilov in s tem nadomestiti čim več starejših vozil z notranjim zgorevanjem. Vsem vpletenim, politiki in avtomobilski industriji, je zdaj jasno, da bo ta cilj mogoče doseči le z bistveno cenejšimi električnimi avtomobili in le, če kupcem ne bo treba skrbeti za neustrezno polnilno infrastrukturo, piše spletni Automobilwoche.
Generalni direktor Volkswagna Oliver Blume je pred srečanjem opozoril, da cilji ne bodo realizirani. "Razvijanje elektromobilnosti v Nemčiji in Evropi poteka počasneje, kot je bilo pričakovano pred nekaj leti," je povedal za Augsburger Allgemeine . "Potrebujemo bolje razvito infrastrukturo za polnjenje, zlasti v mestih," je dejal Blume.
V mestih živi veliko potencialnih kupcev električnih vozil, ki pa za polnjenje vozil ne morejo uporabljati lastnih polnilnih vtičnic. Širitev polnilne infrastrukture mora biti torej »skupna naloga politike in gospodarstva«. "Da bi dosegli cilj zvezne vlade enega milijona javno dostopnih polnilnih mest do leta 2030, potrebujemo desetkrat več novih polnilnih mest," je povedal za Augsburger Allgemeine.
Pri odločitvi za ali proti električnemu avtomobilu pomembno vlogo igra tudi cena elektrike, ki mora biti dostopna. Nemška okoljska organizacija BUND je pozvala k spremembi obdavčitve službenih avtomobilov in reformi davka na vozila. Avtomobilski strokovnjak BUND Jens Hilgenberg je pojasnil: "Sistem davkov in subvencij potrebuje temeljito prestrukturiranje, in sicer na način, da velika, težka in energetsko intenzivna vozila ne bodo več subvencionirana."
Poleg spremembe obdavčitve službenih avtomobilov bi lahko reforma davka na vozila in sistem bonus-malus močno pospešila e-mobilnost. Evropska nevladna organizacija Transport & Environment je proizvajalce avtomobilov v Nemčiji pozvala, naj v velikem obsegu ponudijo poceni električne avtomobile na lizing in se odrečejo dobičkom iz poslovanja z vozili motorji z notranjim zgorevanjem. "VW, BMW in Co. bi lahko dobavili množico električnih avtomobilov na trg prek lastnih lizinških družb in s tem poceni električne avtomobile za splošno populacijo, namesto dragih modelov za privilegirano peščico," je dejala nemška predstavnica T&E Friederike Piper. Namesto, da se pritožujejo nad stagnacijo povpraševanja, bi morali proizvajalci hitreje elektrificirati lastne lizinške flote.
Po vrhu je znano to, da sta zvezna vlada in industrija poskušali združiti moči pri širitvi elektromobilnosti. Tiskovni predstavnik zvezne vlade je po srečanju dejal: "Vsi udeleženci so se strinjali, da je z namenom povečanja elektromobilnosti, pa tudi digitalne transformacije, uspešno prihodnost ustvarjanja avtomobilske vrednosti v Nemčiji mogoče doseči le skupaj."
Povečati je treba tudi modelno paleto in s tem kupcem omogočiti izbiro. Nič pa ni bilo znanega o morebitnih novih ukrepih financiranja s strani države. Zvezni minister za promet Volker Wissing (FDP) je pozdravil jasno zavezanost avtomobilske industrije k vlaganju v samo polnilno infrastrukturo – to je bilo potrjeno na avtomobilskem vrhu.
Odziv panožnega združenja avtomobilskih proizvajalcev VDA na vrh je bil previden. "Cilj zvezne vlade o 15 milijonih električnih avtomobilov v Nemčiji do leta 2030 je zelo ambiciozen. Vendar kot nemška avtomobilska industrija izrecno podpiramo e-mobilnost kot osrednjo tehnologijo na poti do podnebno nevtralne mobilnosti in jo potiskamo naprej z vso silo in visokimi naložbami," je dejala predsednica VDA Hildegard Müller.
Samo nemški proizvajalci bodo do leta 2030 izdelali bistveno več kot 15 milijonov baterijsko električnih vozil. "Na katerih trgih se ta vozila prodajajo, je odvisno od zadevnih okvirnih pogojev," je dodal Müller. Kako močna je konkurenca med prodajnimi trgi, pove delež izvoza modelov BEV, proizvedenih v Nemčiji. Ta znaša 77 odstotkov. Nemški proizvajalci trenutno ponujajo približno 130 električnih modelov v vseh segmentih po vsem svetu.
Zmanjkuje naivnezev. Ljudje znajo( znamo) tudi sami kaj preracunati. Ob bistveno drazji ceni novega dibimo avto z pol manjso zivljensko …
Ja, v Nemčiji ne bo nič z električnimi avtomobili, če jih ne bo država obilno subvencionirala z denarčki, ki jih …
saudska arabija pa podtalno financira porabo nafte v Afriki. hahaha. pa tale europa. bogati dobijo zastonj električniavto in štrom, revež …