Vse več zvitih platišč zaradi udarnih jam na cestah, kako jih popraviti?

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč
Serviserji v zadnjih letih zaznavajo veliko rast v segmentu popravil platišč. Temeljni vzroki so trije, prvi, da zaradi izjemne priljubljenosti estetsko dovršenih lahkih platišč jeklena platišča počasi odhajajo na smetišče zgodovine, drugi vzrok so številne udarne jame na slovenskih cestah, tretji pa nepravilen način parkiranja.
Oglej si celoten članek

Poškodbe avtomobilskih platišč se delijo na dve veliki skupini. V prvo uvrščamo zvita platišča, ki so posledica vožnje čez udarne jame, pločnike in druge cestne ovire.

"Teh poškodb je precej. Nam luknjaste slovenske ceste pridejo zaradi posla čisto prav (smeh). Ceste so res slabe. Največ težav z vožnjo čez luknje imajo vozniki vozil z nizko-presečnimi pnevmatikami,“ nam je ob obisku delavnice na Brezovici pojasnil Španov strokovnjak Boštjan Gorc, ki je pojasnil, da v drugi sklop popravil sodijo estetske poškodbe, razne praske, zareze ali poškodbe laka. "Ki pa tudi bolijo. V glavnem poškodbe nastanejo pri udarcu ali drsanju ob robnike. Zanje so krivi vozniki sami, ker ne znajo parkirati po pravilih. Vedno govorimo, da je treba parkirati pravokotno na robnik, ne pod majhnim kotom. S to tipično napako pogosto popraskamo platišče,“ pojasni strokovnjak.

Šest od desetih poškodovanih platišč ravnajo

V podjetju Špan na področju platišč zaznavajo, da je 60 odstotkov „kleparskih popravil“ torej ravnanj platišč, 40 odstotkov pa je lepotnih popravil, kjer s posebnimi stroji stružijo robove, ki postanejo spet gladki, brez prask. Po potrebi se na platišče z varjenjem dodaja nov material. Eno platišče se lahko popravlja največ dvakrat, če pa je že prvič popravljeno nestrokovno, popravilo ni več možno.

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč

Pri struženju, to je lepotnih popravilih popraskanih robov platišča, se popravlja le rob platišča in poškodbe, ki so oddaljene do dva centimetra od samega roba. Takoj ko je poškodba na sredini, je treba s platišča odstraniti barvo, to pomeni, da je treba platišče popeskati in ga na novo pobarvati. Postopek peskanja in barvanja se največkrat uporablja zaradi oksidacije platišča in luščenja barve. Tovrstne poškodbe velikokrat nastanejo v zimskem času, ko tujek poškoduje platišče, v poškodbo se zažre sol, kar povzroči oksidacijo platišča.

Popravila le še strojna

V zadnjih 15 letih, odkar popravljajo platišča, se je postopek popravila obrnil na glavo. Strokovnjak pravi, da so se sprava platišča popravljala s kladivom oziroma macolo, po kovaško, s čimer so rešili, kar se je rešiti dalo, nato pa so pri podjetju Špan kot prvi dobili stroj za popravilo platišča. To je pomenilo pravo malo revolucijo.

Prednost stroja je, da lahko platišče s posebnim postopkom spravijo v prvotno obliko. "Platišče vpnemo v pesto in z malimi hidravličnimi pripomočki počasi ravnamo platišče, dokler ne dobi prvotne oblike,“ pravi Gorc, ki ob tem poudarja, da je pri popravilu še vedno pomemben del človeški dejavnik: "Veliko je odvisno od strokovnosti. Serviser mora imeti dober občutek za delo z materialom, da ga ne poškoduje dodatno.“ 

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč

Premium vozila najbolj na udaru

Cena pravila platišča za eno platišče je od 25 evrov dalje, na primer za 16-palčno aluminijasto platišče, ne glede na to ali ga je treba ravnati ali stružiti. Cena popravila za večja platišča, popraviti je možno platišča do velikosti 26 palcev, je tudi 100 evrov.

Pri Španu imajo največ popravil prav pri največjih avtomobilskih platiščih, od 19-palcev navzgor, ki so po navadi kombinirana z nizkopresečnimi pnevmatiki in s katerimi so opremljena vozila višjega cenovnega razreda. 

Gorc pravi, da oblika oziroma vrsta karoserije vozila nima vpliva na poškodbe. Ni pravilo, da bo na športnih terencih, ker so dodatno odmaknjena od tal, manj poškodb, kot pri karavanskih avtomobilih. Več poškodb je pri nizkopresečnih pnevmatikah in večjih platiščih, pri pnevmatikah, ki jih v žargonu imenujejo "baloni“ je poškodb platišč znatno manj.

Desetino poškodovanih zavrnejo

Nekaterih poškodb pa zaradi velikosti udrtine ali ekonomske neupravičenosti ne popravljajo. Največkrat vozniki k nam pridejo zaradi tresenja volana. To je pogosto znak za zvito platišče. Na servisu poškodbo temeljito pregledajo in ocenijo, ali jo bodo popravili ali ne. Približno 10-odstotkov platišč se ne izplača popravljati, saj bi popravilo doseglo ceno novega platišča.

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč

 

 

 

 

 

 

"Po popravilu mora biti pnevmatika enaka originalu, tako kar zadev videz, kot tudi 100-odstotno varno vožnjo,“ pravi strokovnjak, ki odsvetuje vožnjo z ukrivljenim platiščem: "Vibracije vplivajo tudi na stanje drugih vitalnih delov vozila, kot so končniki in amortizerji, stroški za lastnika pa se s tem le množijo.“   

Tudi pozimi na vozilih lahka platišča

Kljub pogostim poškodbam platišč pa strokovnjak pravi, da se vse manj voznikov odloča, da bi imelo tudi pozimi na vozilu jeklena platišča. Zimska sezona je dolga, jeklena platišča pa na vozilu niso videti najlepše. Za nameček aluminijasta platišča ne veljajo več za prestiž in so se cenovno zelo približala ali celo izenačila z jeklenimi platišči z okrasnimi pokrovi.

Foto: Gregor Prebil Popravilo aluminijastih platišč

"V zadnjem času opažamo, da jeklenih platišč ne prodamo več veliko. Tudi službena vozila so že vsa na aluminijastih platiščih,“ pravi sogovornik, ki dodaja, da so proizvajalci platišč našli tržno nišo prav v lahkih platiščih za zimsko uporabo. To so platišča, ki so praviloma klasičnih oblik, nimajo pa drobnih krakov, zato so priročna za čiščenje in imajo izjemno obstojno barvo. Dodajo jim več slojev barve, zaradi česar težje oksidirajo in se ne luščijo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 19:56 11. Julij 2017.

    In politika nam še naprej laže koliko jim je do varnosti državljanov!! Je pa popolnoma jasno,da dvigujejo kazni samo zaradi …

  • 19:56 11. Julij 2017.

    Najboljša stvar za platišča so ležeči policaji, tudi če pelješ pol manj kot je omejiev.

  • 19:56 11. Julij 2017.

    žal to je res, jaz sem že dal ravnati zaradi naših odličnih cest. popravila ni bilo zaradih lepotnih napak saj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.