Carlos Ghosn je, kot je objavil sam, pobegnil pred nepravičnim, diskriminatornim japonskim sodiščem, kjer so mu bile kršene človekove pravice, v Libanon, čigar državljan je.
Japonci, ki mu očitajo, da je več let v vlogi šefa naveze Renault-Nissan let sklepal sumljive oz. nedovoljene posle in uporabljal sredstva družbe v zasebne namene, so užaljeni in ponižani. Afera je celo tako velika, da utegne resno načeti prijateljstvo Francije, ki je največji lastnik Renaulta, če bo pomagala Ghosnu – Francozi so že izjavili, da svojih državljanov ne bodo izročili – in Japonske. Vsi se sprašujejo, kaj bo to pomenilo za nadaljnje odnose med Renaultom in Nissanom, ki skupaj tvorita enega najmočnejših avtomobilskih zaveznikov, ločena pa bi bila ogrožena. Vsaj toliko pa se sprašujejo, kako je uspelo Ghosnu pobegniti iz Japonske. Njegovi odvetniki trdijo, da še vedno držijo na Japonskem vse tri njegove potne liste – libanonskega, francoskega in Brazilskega. V Libanonu na drugi strani trdijo, da je Ghosn v državo priletel z zasebnim letalom in povsem legalno vstopil na njihova tla. Reuters je poročal, da je Ghosn pobegnil skrit v skrinji z glasbenimi instrumenti.
V javnost prihaja vse več podatkov okoli pobega. Nekdanji avtomobilski magnat in eden najbolj znanih svetovnih beguncev je iz Japonske poletel z mednarodnega letališča Kansai v Osaki, tretjega največjega v državi, piše Reuters, kjer se sklicujejo na izjave operaterja letala in pojasnjujejo, da je bil skrit v majhnem salonu, ki se uporablja izključno za zasebne lete.
Poletel je z zasebnim letalom turške družbe MNG Jet, kjer so dejali, da je eden od njihovih uslužbencev priznal ponarejanje zapisov, saj v uradni dokumentaciji ni navedel Ghosnovega imena.
Ghosnu, ki se na Japonskem sooča z obtožbami v zvezi z domnevnimi finančnimi zločini, je uspelo pobegniti kljub temu, da je bil pod strogim nadzorom japonskih oblasti, gibanje in komunikacije pa je imel omejene. Finančne obtožbe za kršitve ni zanikal, je pa na vsak način želel, da se mu sodi v Franciji in ne na Japonskem.
"Na letalo je moral vstopiti kot potnik, verjetno pa je bil zakrinkan," je za Reuters povedal tiskovni predstavnik letališča Kenji Takanishi. Nekdanji Nissanov šef že marca lani, ko je bil ob plačilu varščine izpuščen iz pripora zakril svojo identiteto. Takrat se je, da bi se izognil medijem, preoblekel v delavca.
Po pristanku v Turčiji je Ghosn zamenjal letalo in odletel v Libanon, kjer je odraščal. Pobeg mu je uspel več kot leto dni po aretaciji na Japonskem, ki je vse od tedaj ena glavnih novic v avtomobilski industriji.
Tiskovni predstavnik letališča Kansai Takanishi je še dejal, da terminal ("Premium Gate Tamayura") iz katerega je pobegnil Ghosn, uporabljajo premožni popotniki za zasebne letale, ki jim je zasebnost še posebej pomembna.
Lastniki zasebnih letal plačajo okoli 1.800 evrov za uporabo objekta v Osaki, kjer sicer veljajo običajni postopki preverjanja potnikov prtljage. Takanishi je dejal, da je veliko prtljage za rentgensko preiskavo odprte in pregledane, kar pomeni, da je malo verjetno, da bi Ghosna na letalo pretihotapili v skrinji z glasbenimi instrumenti, kot je bilo domnevano na začetku.
Kot je poročala japonska državna televizija NHK uradnih podatkov o njegovem odhodu ni zabeleženih. "Mislim, da bi Ghosna prepoznali, če bi dobro pogledal njegov obraz, vendar v resnici ne gledamo obrazov ljudi," je za televizijo dejal varnostnik omenjenemu terminalu in dodal: "Težje bi ga bilo opaziti, če bi bil zakrinkan ali bil v skupini."
Drugi letališki uradnik, ki prav tako ni želel biti identificiran, je dejal, da letalske varnostne družbe preglede potnikov in prtljage pogosto zaupajo zasebnim podjetjem, za razliko od tujine, kjer to običajno izvajajo vladni ali vojaški uradniki.
Zunaj vhoda v terminal je parkirišče, od stavbe oddaljeno manj kot 110 metrov, kar omogoča dodatno zasebnost potnikom, ki ne potujejo na komercialnih letih.