Vse o novem hrošču

Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle Foto: Žurnal24 VW beetle

Your browser doesn’t support HTML5 video

Volkswagen je hkrati na treh celinah, v Šanghaju, Berlinu in New Yorku svetu predstavil povsem novo generacijo priljubljenega hrošča (beetla).
Oglej si celoten članek

Beetle je avtomobilska legenda. Avto, ki ima zgodovino. Ekipa pod taktirko Klausa Bischoffa je imela pred seboj težak izziv, izdelati novega hrošča. Vozilo ni le bolj plosko, temveč tudi znatno širše, pokrov motornega prostora je daljši, nazaj pomaknjeno vetro­bransko steklo pa je dosti bolj pokončno. Medtem ko je bila oblika new beetla (1998) začrtana v znamenju treh polkrogov – sprednji blatnik, zadnji blatnik in nad njima kupola­sta streha –, pa se aktualni model odmika od te geometrične zasnove. Silhueta strehe je dosti bolj položna in se navezuje na obliko, ki jo je nakazala leta 2005 v Detroitu predstavljena študija Ragster – nekakšen na osnovi new beetla (1998) sfriziran model.

To potrjujejo tudi mere: novi model je širok 1.808 mm  (plus 84 mm), visok 1.486 mm (minus 12 mm) in dolg 4.278 mm (plus 152 mm). Rezultat: povsem nova proporcionalna razmerja. Zaradi večje dolžine je lahko streha bolj razpeta, vetrobransko steklo je pomaknjeno bolj nazaj, oblika zadka pa je bolj podobna prvotnemu hrošču. Po novem je težišče na C-stebričku. Razvojni inženirji so hkrati povečali tudi širino kolotekov in medosno razdaljo. Kljub vsej individualnosti slogovna zasnova sledi oblikovalski filozofiji znamke Volkswagen, kot sta si jo zamislila Walter de Silva in Klaus Bischoff. O tem pričajo vodoravna grafična zasnova odbijačev, sprednje odprtine za zajemanje zraka, ravni robovi pokrova motornega prostora, precizna linija med A- in C-stebričkom ter oblika zadnjih luči.



Med značilnosti beetla že od nekdaj sodijo okrogli žarometi (prvič so za to modelsko serijo opcijsko na voljo biksenonski žarometi z dnevnimi LED-lučmi), izbočeni blatniki, oblika pokrova motornega prostora in pokrova prtljažnika, specifični vratni pragovi in – bolj kot kdajkoli prej – možnost integracije velikih koles (do premera 19 palcev). Novost je zadnji spojler, ki je homogeno vključen v oblikovno zasnovo vozila (serijski za TSI s 118 kW/160 KM in 147 kW/200 KM), ki skrbi za to, da se do 225 km/h (odvisno od izbranega motorja) hitri Volkswagen, za katerega so na voljo trije nivoji opreme – „Beetle“, „Design“ in „Sport“, odlično drži cestišča. Zgornja površina zadnjega spojlerja je pri vseh izvedbah črne barve, spodnja stran pa je lakirana v barvi vozila. Barve so voljo v 12 različnih odtenkih.

Originalen tudi znotraj
Za obliko in barvitost lakirane ali karbonske čelne plošče na armaturi lahko rečemo, da se navezujeta na prvotnega Hrošča, a armaturna plošča kljub temu ne deluje retro. Za evropski trg, na primer, je ta plošča pri osnovni izvedbi („Beetle“) na voljo v univerzalni črni barvi, pri paketu „Design“ pa je lakirana v enakem barvnem odtenku kot zunanjost vozila. Če se odločite za opremo „Sport“, bo ploščo zaznamoval karbonski videz (karbonska vlakna).

 

Pred voznikom so umeščeni trije okrogli instrumenti (merilnik vrtljajev, merilnik hitrosti, prikaz količine goriva v rezervoarju), na katerih lahko odčita najpomembnejše informacije; v osrednjem merilniku hitrosti (na sredini) je integriran večfunkcijski prikazovalnik. Od paketa „Design“ naprej imajo nastavljive prezračevalne šobe in instrumenti kromirane obrobe. To velja tudi za avdio-/navigacijske sisteme, ki so umeščeni na sredini armature v voznikovem optimalnem vidnem polju in ki jih z obeh strani obdajata dve prezračevalni šobi.

Podobno kot prvotni Hrošč ima novi beetle (odvisno od nivoja opreme) na sovoznikovi strani vgrajen dodaten, v čelno ploščo integriran predal s pokrovom, ki se odpira navzgor (serijsko vgrajeni standardni predal na sovoznikovi strani ima pokrov, ki se odpira navzdol). Še ena klasična značilnost novinca so opcijski dodatni instrumenti nad avdio-/navigacijskim siste­mom: prikaz temperature olja, štoparica in prikaz polnilnega tlaka. Novi so tudi posebej za Beetla oblikovani volani, ki imajo pri vsakem paketu opreme različno lakirane aplikacije v krakih.



Biksenonski žarometi z dnevnimi LED-lučmi
Pri Volkswagnu za Beetla prvič ponujajo biksenonske žaromete. Ksenonski modul na zunanji strani žarometov uokvirja 15 svetlečih diod (LED), ki imajo funkcijo dnevnih oz. pozicijskih luči. Panoramska streha je prosojna in jo je možno privzdigniti ali odpreti. Zato je njen točni naziv panoramsko dvižno-pomično stekleno strešno okno. Bolj pomembno pa je to, da je za 80 odstotkov večje (steklena površina) kot pri predhodniku. Poleg tega termoizolacijsko steklo odbije 99 odstotkov UV-sevanja in 92 odstotkov toplote.

Ekološka motorizacija
Na tržiščih, kot je tudi Evropa bo novinec na voljo izključno s prisilno polnjenimi motorji. Vsi pogonski agregati – prav vsi so štirivaljniki – se bodo v to modelsko serijo vgrajevali prvič. Zaradi prehoda na turbobencinske motorje (TSI) in turbodizelske motorje z direktnim vbrizgavanjem preko skupnega voda (TDI) so se v primerjavi s prejšnjim modelom vrednosti porabe in izpušnih emisij močno zmanjšale. Trije prisilno polnjeni bencinski motorji za Beetla razvijejo moč 77 kW (105 KM), 118 kW (160 KM) in 147 kW (200 KM), dizelska motorja pa razvijeta 77 kW (105 KM) in 103 kW (140 KM). Vseh pet motorjev lahko po želji opcijsko kombinirate z avtomatskim menjalnikom DSG.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.