VW golf je fenomen evropske avtomobilske zgodovine. Od začetka izdelave leta 1974 do danes so jih v sedmih generacijah izdelali že več kot 35 milijonov! Tudi po toliko letih pa ostaja eden najbolj znanih in prodajanih avtov na svetu. Še več, aktualni volkswagen golf je daleč najbolj prodajan avto v Evropi, v Sloveniji pa je na drugem mestu.
Volkswagen je novega golfa razkril na domačem pragu v Wolfsburgu. Na dogodku je tudi naš novinar, ki bo avto pretipal, preizkusil revolucionarno multimedijo, sedeže in se pogovoril s strokovnjaki, ki so avto izdelali. Vtise bomo objavili konec tedna v reportaži.
V svojem razredu kompaktnih kombilimuzin na evropskih trgih se letno proda dvakrat več golfov, kot pa njegova najbližjega zasledovalca! Zato ni čudno, da se segment kombilimuzin imenuje kar "golfov" razred. In da si pri Volkswagnu preprosto ne smejo dovoliti popuščanja tempa.
Golf letnika 2020 bo zaradi vseh novosti, ki jih uvaja, očitno na novo definiral svoj razred in - kot pravijo v Wolfsburgu - še bolj demokratiziral tehnični napredek.
Poudarki in zanimivosti novega golfa VIII
- Posodobljena platforma, novi pogoni, predvsem so zanimivi trije mehki hibridi, priključna hibrida bosta dva, povsem električnega ne bo več.
- Polni LED žarometi in digitalni kokpit serijsko.
- Precej sprememb pri upravljanju s "stikali".
- Zaradi digitalizacije delovanja funkcij omogočeno shranjevanje osebnih nastavitev v oblak.
- Prvi velikoserijski avto z mobilnim ključem in Car-2-X tehnologijo povezovanja z drugimi vozili ter infrastrukturo.
- Možnost naknadne aktivacije določenih funkcij in sistemov.
- Glasovna integracija Amazonove Alexe.
- Do 12 odstotkov nižja poraba pogonskih sklopov.
- Pametna gradnja: z vnaprejšnjim načrtovanjem so morali spremeniti le 20 odstotkov tovarniških orodij, hkrati so precej skrajšali izdelavo vsakega avtomobila.
- Vsak golf je sestavljen iz 2.700 različnih delov.
- V primerjavi z dosedanjim golfom ima novinec za 100 metrov več kablov in 31 dodatnih električnih povezav.
- Kljub precejšnjemu upadu prodaje v letošnjem letu so v Evropi do konca avgusta še vedno prodali kar 281.871 golfov. Najbližji zasledovalec v tem razredu je škoda octavia - 156.422 enot.
Zunanji dizajn
Čeprav ostaja tipičen golf in bo kot tak na cesti zlahka razpoznaven, je osma generacija po zunanji obliki precejšen korak naprej. Tradicija prvega golfa (silhueta, oblika stebričkov) se prepleta z modernostjo (predvsem oblika svetil, aerodinamika s količnikom 0,275). Ohranja kompaktne mere, saj v dolžino meri 4.284 mm, v širino 1.789 mm in v višino 1.456 mm. Medosna razdalja znaša 2.636 mm.
Notranjost
Avtorji poudarjajo, da je kljub vsej tehnologiji narejen po meri človeka, da bi se ta v avtu počutil domače in sproščeno. Golf VIII je storil veliko korak naprej v svet digitalizacije, kar dokazujejo že serijski digitalni 10,25-palčni voznikov zaslon in serijsko najmanj 8,25 palca velik zaslon za upravljanje multimedije. Gre za premiero tretje modularne generacije multimedije s številnimi novimi zmožnostmi. Za doplačilo se sredinski zaslon poveča na 10 palcev in oblikovno zlije v enoten izgled, ki ga imenujejo Innovision Cockpit. Novost je tudi opcijski sistem projiciranja na vetrobransko steklo HUD.
Nič več ni tradicionalnih stikal za prižig luči, namesto tega se upravljajo prek digitalnega sklopa tipk levo od volana. Podobno se je zgodilo glede upravljanja ogrevanja prednjega in zadnjega stekla, saj so se funkcije prav tako preselile na posebni digitalni pas tipk pod sredinski zaslon in nad reže za zrak. Poleg tipk se avto upravlja še prek zaslona dotik in drsnikov na dotik.
Klimatizacija se upravlja prek drsnika, a na enostaven način, saj je treba za spremembo temperature le s prstom podrsati na predvideni površini. Lahko pa vse skupaj opravite tudi prek glasovnega ukazovanja, pri čemer se je Volkswagen povezal z Amazonom in njegovo Alexo. Tovarna trdi, da je sistem izredno zmogljiv pri prepoznavi ukazov, mikrofoni pa lahko ločijo celo med voznikom in sovoznikom.
Klimatska naprava je lahko opcijsko tudi triconska, prezračevanju so dodali namenske programe - "ogrevanje rok," "sveži zrak" ...
Sredinska konzola je prečiščena bolj kot kadarkoli, nova in manjša je ročica avtomatskega menjalnika (prehod na prestavljanje-po-žici), strešna konzola pa namesto fizičnih tipk prav tako prinaša digitalizirano upravljanje bralnih lučk, strešnega okna ...
Ena od prednosti takšne digitalizacije je omogočanje personalizacije prek oblaka. To pomeni, da bodo vaše nastavitve vedno šle z vami, ko se boste iz enega preselili v drugega golfa (ali drugega bodočega volkswagna): nastavitev sedeža, ogledal, klime, prikazi na Digital Cockpitu, ambientalne osvetlitve ...
Ena od pomembnih novosti, ki so prvič na voljo v tem razredu in tudi širše, je možnost naknadne nadgradnje individualizacije. V prihodnje bo mogoče naknadno aktivirati med drugim sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje ACC, sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči Light Assist, navigacijo, vmesnik App-Connect (povezovanje aplikacij s pametnega telefona), vmesnik Wireless App-Connect (brezžično povezovanje aplikacij z iPhona), dostopno točko za WLAN in spletno glasovno upravljanje.
Asistenčni sistemi IQ.DRIVE
Golf je napravil velik korak naprej v smeri varne avtonomne vožnje. Premierno za znamko in razred uvaja kar nekaj tehnologij. Predvsem je treba omejiti Car2X komunikacijo, ki bo v najbolj prodajanem avtu v Evropi gotovo naredila velik preboj. Golf si tako kot prvi avto po vsej Evropi izmenjuje pomembne prometne informacije z drugimi vozili in prometno infrastrukturo na lokalnem območju v radiju 800 metrov. Ta izmenjava informacij, na primer o zaviranju, poteka v milisekundah v realnem času. Pri tem za voznike ne nastajajo nobeni tekoči stroški, informacije pa izmenjujejo povsem neodvisno od mobilnega omrežja z uporabo standarda Car2X (WLANp/ITS G5), ki je usklajen in splošno uveljavljen znotraj Evropske unije.
Car2X komunikacija zaznava naslednje situacije: prometne nezgode, vozila v okvari, konce zastojev, gradbišča, samodejna zaviranja v sili in intervencijska vozila. Voznik je na nepredvideno situacijo opozorjen z ustreznim grafičnim opozorilom na merilnikih, lahko pa tudi akustično.
Izmenjava informacij je mogoča med avtomobili vseh znamk in infrastrukturo vseh držav EU. Car2X je tehnologija, ki bo v prihodnosti pomenila hrbtenico za avtonomno vožnjo in bo pomembno zmanjšala število nezgod ter zastojev.
Golf ima serijske polne LED žaromete in zadnje LED luči. Vrhunec med tremi različicami LED svetil so zmogljivi matrični žarometi, ki smo jih doslej videli le pri modelih touareq in nazadnje passatu in glede na situacijo svetijo v desetih različnih programih vožnje. Prvič so opcija tudi prednji dinamični smerniki.
Med številnimi ostalimi asistenčnimi sistemi je treba omeniti funkcijo za preprečevanje nesreč pri zavijanju levo v križiščih, travel assist pa je nadgrajen, da zmore praktično samodejno upravljati avto do hitrosti 210 km/h (seveda slednje le na nemški avtocesti!). Radarski tempomat ima novo tehnologijo za konec zastoja, ki prepozna, kdaj se avto približuje zastoju in že predhodno "umiri" vožnjo ter tako prepreči ostro zaviranje sebe in vozil za seboj. Pametni tempomat tudi prilagojeno zmanjšuje hitrosti pred ovinki, križišči, pri omejitvah hitrosti ... Golf je na voljo tudi z dinamičnim uravnavanjem podvozja DCC, ki po novem omogoča še več prilagoditev po meri voznika.
Povezljivost
Golf kaže, kako tesno avtomobili postajajo povezani z lastnikom. Kot prvi velikoserijski model je pripravljen, da pomaha v slovo klasičnemu ključu, saj bo mogoče že prek osnovne različice We Connect sistema avto odklepati in zaganjati z digitalnim ključem, shranjenim na mobilnem telefonu. Pri tem ni potrebna spletna povezava, dovolj je, da bo telefon blizu kljuke. Za zagon avta pa je treba le položiti telefon v sredinsko konzolo. Mobilni ključ bo mogoče deliti z družino in prijatelji.
V naprednejši različici We Connect pride poleg še veliko drugih funkcij, ki olajšujejo uporabo: klimatizacija na daljavo, obvestilo o prekoračitvi območja (alarm), spletni podatki o interesnih točkah, spletni radio, WLAN ... Golf bo v sodelovanju z Amazonom nudil tudi nekatere storitve e-trgovine, nakupa glasbe ... Posebna storitev We Connect Fleet bo namenjena nadzoru nad flotnimi vozili.
Nov pristop pri pogonu
Golf VIII ima kar osem novih pogonskih različic. V ponudbi bodo bencinski in dizelski motorji, blagi hibridi in priključni hibridi. BEV povsem električno različico torej odslej prepušča modelu ID3, bo pa na voljo še naprej različica na CNG plin.
Razpon moči bo po uvedbi vseh različic motorjev znašal od 66 kW/90 KM do več kot 221 kW/300 KM. Od tega bodo štirje posodobljeni bencinski TSI motorji (66 kW/90 KM, 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM) ter dva na novo razvita dvolitrska TDI motorja (85 kW/115 KM oz. 110 kW/150 KM).
Premierno golf uvaja eTSI generacijo blagih hibridov. Imajo 48-voltni sistem in rekuperacijo energije, starter generator pa omogoča zmanjšanje porabe goriva med pospeševanjem in način jadranja. eTSI motorji imajo serijski sedemstopenjski DSG menjalnik, prihajajo pa v različicah 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM in 110 kW/ 150 KM.
Napovedali so tudi že različice GTI, GTD in R. Hibridni program za Golf razširil z enega na kar pet pogonov. Premierno bodo na voljo trije blagi hibridni pogoni (eTSI) z 48-voltno tehnologijo (od 81 kW/110 KM do 110 kW/150 KM) ter nova izvedba priključnega hibridnega pogona (eHybrid 150 kW/204 KM). Priključni hibrid GTE, ki je bil na voljo že pri predhodniku, bo odslej močnejši (eHybrid 180 kW/245 KM). Nekoliko kasneje bodo prišli na trg tudi 4MOTION pogoni.
dezurni@zurnal24.si
v osnovni ceni....kje je osnovna cena???? 35 k eur....kupim Talismana z boljšim motorjem in opremo
A za tta jajca pa mi baterije delamo ,ufff
Upam da pride dan ko bo en proizvajalec naredil popolnoma nov analogni avto brez elektronike ni ni res nujna in …