Pred natanko pol stoletja so Švedi patentirali tritočkovni pas, ki še danes velja za enega
najpomembnejših izumov v avtomobilskih industriji. Pas so takoj začeli vgrajevati v takrat
predstavljeni model amazon, hitro pa so ga prevzeli tudi drugi proizvajalci.
Statistika pravi, da bi samo v Evropi letno preživelo sedem tisoč ljudi več, če bi se v vseh
članicah vozniki in potniki dosledneje pripenjali. Še ogromno življenj pa bi lahko rešili v
prometno manj razvitih državah Afrike in Azije.
Najdražje lutke
|
Pri razvoju varnosti v avtomobilih imajo pomembno vlogo preizkusne lutke. Vsaka stane tudi po
sto tisoč evrov in preko sto merilnih točk daje precej natančne podatke o silah, ki delujejo na
človeško telo.
|
Ob okrogli obletnici so pri Volvu znova spomnili, zakaj je varnostni pas resnično vez z življenjem. V primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kilogramov, pritisne sila 150 G. To je kar 150-kratnik človekove teže oziroma okoli 12 ton. Ni človeka, ki bi se lahko uprl takšnim silam.
Tudi na pripasanega človeka deluje sila do 2,4 tone, a je to še vedno neprimerljivo manj. Prav tako ni umestno zanašanje na zračne blazine, opozarjajo pri švedskem proizvajalcu, ki ima dolgo in uspešno zgodovino pri razvoju varnostnih elementov, ter ima enega najsodobnejših centrov za preizkušanje varnosti na svetu. Pri nepripasanem človeku namreč nevarnost poškodb v primeru sprožitve blazine ni nič manjša.