Po vzoru na irsko raziskavo, kjer je bilo ugotvoljeno, da je ob zamenjavi preko 35 odstotkov vetrobranskih stekel vgrajeno nestrokovno, več kot 14 odstotkov vgrajenih vetrobranskih stekel pa je ocenjenih z velikim ali srednje velikim tveganjem ob prometni nezgodi, so se pri specialistu za popravilo in menjavo avtomobilskih stekel, podjetju Carglass, lotili raziskave za slovenski trg. Cilj projekta je zbiranje podatkov o nepravilno vgrajenih vetrobranskih steklih in vpliv le tega na varnost v prometu.
Do zdaj pregledali 781 vozil
V ta namen so k sodelovanju povabili neodvisnega strokovnjaka s področja varnosti v prometu Jožeta Škrilca. Raziskava je pokazala, da prihaja do napak pri že predhodno zamenjanih steklih, kot tudi pri vetrobranskih steklih prve vgradnje. Delež napak pri steklih prve vgradnje je sicer bistveno manjši kot delež napak pri vetrobranskih steklih, ki so že bila predhodno zamenjana. "
"V slovenski raziskavi smo do sedaj pregledali več kot 5.500 vozil. Od teh 5.553 vozil je bilo 2.510 vozil, ki so imela že predhodno zamenjano vetrobransko steklo in 3.043 vozil s prvo vgradnjo vetrobranskega stekla. Pri vgrajenih vetrobranskih steklih, ki so bila že predhodno zamenjana, je
bilo ugotovljeno 49 nevarnih napak, ki bistveno zmanjšajo varnost potnikov v vozilu ter lahko vplivajo na nepravilno delovanje zračne blazine v primeru trka ali prevračanja," so za zurnal24.si pojasnili pri Carglassu, kjer so z zbiranjem podatkov pričeli lani.
Škrilec poudarja, da ni pravilo, da so slabše vgrajena stekla v vozilih nižjega cenovnega razreda, saj napake opažajo v vseh cenovnih razredih. Žal pa lastniki vozil včasih težko prepoznajo, da je bilo steklo slabo vgrajeno v vozilo: "Drži. Žal je veliko napak pri menjavi stekla skritih očem lastnika vozila, saj vetrobransko steklo zakrije morebitne poškodbe ali rjo. Napake, ki pa so opazne, so zamakanje v notranjost vozila in povečan hrup," pravi storkovnjak in pojasnjuje, da so najpogostejše poškodbe karoserijskih delov in posledično prerjavetje okvirja kamor se namesti vetrobransko steklo. Prav tako so pogoste poškodbe oblog strehe in A stebričkov. V veliko primerih pa je tudi očitno, da so uporabljena neprimerna lepila, podloga pa pred menjavo stekla ni bila ustrezno pripravljena.
Zračna blazina se ne bo sprožila pravilno
Še bolj kot rja, pa napake pri vgradnji avtomobilskih stekel vplivajo na varnost. Posledice slabe servisne storitve se lahko izkažejo pri sprožitvi zračnih blazin, ko se sopotnikova zračna blazina upre ob vetrobransko steklo, pri prevračanju vozila, če vetrobransko steklo pade iz vozila, se streha deformira v smeri potnikov v vozilu za 30 odstotkov bolj kot v primeru, da steklo ostane na mestu. Vetrobransko steklo vpliva tudi na torzijsko ali vzvojno trdnost vozila in posledično na vozne lastnosti vozila.
menju na carglassu in mi je po enem tednu začelo zamakat, reklamacije niso želel upoštevat oz, so rekli da je …
Zelo prozorno! Carglass SAM ZASE IZDELA NEPRISTRANSKO RAZISKAVO!!! Ja fantje, a res mislite, da smo po župci priplavali??? In če …
Reklama za carglass.