Vsak avto bo snemal zadnjo minuto pred nesrečo

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
eKlic samodejnega obveščanja o nesrečah se bo v svoji drugi generaciji iz avtov preselil še v druge avtomobile, hkrati pa se bo spremenil v nekakšno črno skrinjico, saj bo avto reševalcem pod strogimi kriteriji zasebnosti poslal zadnjo minuto dogajanja pred nesrečo. Velika poslovna priložnost za slovenska podjetja predstavljajo moduli za naknadno vgradnjo.
Oglej si celoten članek

Opisali smo že nekaj konkretnih primerov, kako koristen je pri reševanju po prometni nesreči nedavno uvedeni sistem eKlic samodejnega javljanja, ki najbližjemu centru za obveščanje (številka 112) samodejno javi podatek o nesreči in natančno lokacijo avtomobila. 

Slovenija je pri uvajanju eKlica prva država v EU (in s tem na svetu), ki ga je uvedla v stalno delovanje, tudi v fazi priprav glede standardizacije vse potrebne infrastrukture znotraj projekta Hero je imela eno najvidnejših vlog. Vendar se razvoj eKlica še zdaleč ni ustavil, partnerji iz vrst tehnoloških podjetij in državnih inštitucij namreč že snujejo sistem druge generacije, ki bo še veliko bolj v pomoč tako potnikom v stistki kot reševalcem. 

Zakaj bo šlo? Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje pri Upravi za zaščito in reševanje je za žurnal24.si pojasnil, da bo zaradi razvoja mobilne tehnologije in prenosa podatkov eKlic naslednje generacije šel v smer še bogatejših informacij, ki bodo omogočale učinkovitejše reševanje. 

Ko ga bodo pričeli vgrajevati v tovornjake, še posebej tiste za prevoz nevarnih snovi, bo eKlic tako sporočal tudi podatke o tovoru, tako da se bodo reševalne službe vnaprej pripravile na posredovanje in dodatne nujne ukrepe.

Še zanimivejša pa je ideja, da bo eKlic združen s kamero v avtomobilu, ki bo ves čas snemala promet. Če se bo zgodila nesreča, bo eKlic prek omrežja poslal videoposnetek zadnje minute dogajanja, tako da bo operater že na daljavo ocenil, kako huda nesreča se je zgodila. Princip črne skrinjice bo seveda moral spoštovati stroge protokole glede varstva osebnih podatkov, zatrjuje Tavčar, prav varovanje zasebnosti je osnovna prioriteta že v času razvoja takšnega sistema. Vidi pa dodatne možnosti, da bi ob privoljenju uporabnika takšni posnetki lahko služili tudi pri razčlenjevanju vzrokov nesreče v sodnih postopkih ali v zameno za denimo boljše ugodnosti pri sklepanju zavarovalnih pogodb.

Modul za naknadno vgradnjo - slovenska podjetja, kje ste?

Zelo zanimiv aspekt pri zdajšnjem eKlicu je njegova naknadna vgradnja, kar bi moralo biti s stališča prometne čimbolj promovirano oziroma spodbujano, meni Tavčar. Avtomobili bodo namreč morali imeti sistem obvezno vgrajen šele od leta 2018, ker pa se povprečna doba avtomobilov danes vrti že okoli desetih let, bi bila leta 2028 torej po principu tovarniške vgradnje na cestah šele polovica avtov z vgrajenim eKlicem.

Center za obveščanje je zato že dal pobudo na obrtno in gospodarsko zbornico ter na AMZS po skupnem sestanku, na katerem bi domača podjetja spodbudili k izdelavi modulov za naknadno vgradnjo. Takšen po videzu in uporabi enostaven modul je denimo pred kratkim kot prvi na svetu predstavil Bosch. Do predlaganega sestanka v Sloveniji še ni prišlo. 

PREBERITE ŠE: 

andrej.leban@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:19 27. April 2016.

    Fašistična kontrola.<br />Istočasno pa ne priznavajo slike iz moje kamere vgrajene v avto,kar je dokaz da hočejo samo služiti na …

  • 10:50 25. April 2016.

    Ja pa kaj še. Še navaden Eklic bom izklopil, kaj šele tole. Naj mi dovolijo, da imam v avtu kamero, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.