Agencija za varnost prometa je opravila raziskavo, v kateri je bilo vključenih kar 127 tisoč vozil v Sloveniji. S pomočjo opazovanja voznikov in potnikov Agencija ugotavlja, da varnostni pas v vozilih uporablja 90 odstotkov voznikov in 92 odstotkov sopotnikov na sprednjih sedežih.
"Kljub temu so v zadnjih letih vozniki nekoliko opustili uporabo pasu, saj primerjava z letom 2011 kaže na rahlo poslabšanje stopnje pripetosti voznikov in voznic," ugotavlja agencija.
Bolj problematična pa je uporaba varnostnih pasov pri odraslih potnikih na zadnjih sedežih, kjer je glede na opazovanje pripetih le 69 odstotkov odraslih potnikov.
Varnostni pas je vez z življenjem
Kar 13 voznikov pa je v letošnjih prometnih nesrečah umrlo, pri čemer niso bili pripeti s pasom.
Agencija zato napoveduje različne ukrepe, med drugim pripravljajo pobudo pristojnim inštitucijam, da bi bili tudi za zadnje sedeže v novih avtomobilih obvezni opozorilniki na nepripetost.V prihodnjih dneh bo v okviru nacionalne akcije "Varnostni pas" potekal tudi nadzor Policije in redarskih služb nad uporabo varnostih pasov.
Pred 11 leti pripetih le polovica, danes skoraj vsi
Najboljše rezultate je raziskava Agencije pokazala pri pripetosti otrok oz. pri uporabi otroških sedežev, saj je kar 93 odstotkov mlajših otrok na zadnjih sedežih pripetih. To predstavlja kar 39-odstotno povečanje stopnje pripetosti otrok v zadnjem desetletju, saj je bilo v letu 2005 na naših cestah pripetih le 54 odstotkov otrok na zadnjih sedežih. Tovrstno izboljšanje je plod sistemskega dela in truda vseh sodelujočih, ki delujejo na področju prometne varnosti, so prepričani na agenciji, kjer izpostavljajo svoj projekt Pasavček, prek katerega na različne načine, tudi z obiskom šol in predavanji opozarjajo na uporabo pasu.
Enotne smernice pomagajo pri varnejših poteh
V dneh okoli začetka novega šolskega leta se veliko dogaja tudi na področju šolskih poti. AVP je tako prvič doslej izdal poenotene in z drugimi inštitucijami usklajene smernice, ki občinam pomagajo pri načrtovanju in vzdrževanju varnih šolskih poti. Občinam navedene smernice sodeč po anketi AVP zelo pomagajo pri vzpostavitvi čim varnejšega prometnega okolja v okolici šol in na glavnih šolskih poteh, med drugim pa so v veliki večini občin pred začetkom novega šolskega leta izvedli tudi številne ukrepe (barvanje cestišč, nova vertikalna singalizacija, urejanje preglednosti, skrb za varen prehod cest ...), ki so pripomogli, da so vozniki znova bolj pozorni na otroke, otrokom pa je lažje zaradi bolj predvidljivih situacij v prometu.
Konkretni pripomočki za umirjanje prometa v okolici šol so tudi prikazovalniki hitrosti, ki jih je AVP razdelil med občine, pri čemer so te pokazale velikanski interes.
dezurni@zurnal24.si
TUDI NA AC ZELO UMIRJAJO PROMET TAKO DA NE ODSTRANIJO CESTNINSKIH POSTAJ. ZARADI CESTNINSKIH POSTAJ SE DOGAJAJO NALETI ,KI ZELO …