97 tisoč evrov boste odšteli za Audijevo admiralsko ladjo, ki je s 5,14 dolžinskimi metri od predhodnika večji, a zahvaljujoč naslednji generaciji ASF (audi space frame) aluminijasti karoseriji, tudi lažji.
K mizi A8 prinese veliko napredne tehnike v obliki sistemov, kot so prednja svetila v celoti sestavljena iz LED-diod, nova generacija MMI (touch) s funkcijo prepoznavanja pisave in radarski tempomat s funkcijo zaznavanja pešcev.
Umirjena poslovna eleganca
Oblikovno A8 pri Audiju sami ne pripisujejo revolucije, ampak zgolj logično nadaljevanje predhodnika. A8 tako deluje kot proporcionalno povečani A4, kar pomeni nizko bočno silhueto in markanten prednji del. Opazovalec na njem zagotovo najprej opazi svetila, ki so v osnovi ksenonska. Proti doplačilu dobijo funkcijo svetenja v ovinek AFS, za dodatnih 2.300 evrov pa dobi še LED-tehniko. Po besedah uvoznika bi se naj zanje odločila večina kupcev, zaradi povpraševanja pa se bo kateri moral zadovoljiti tudi zgolj s ksenonskimi (zmogljivosti tovarne).
Zadek se zaključi bolj kupejevsko, kot je to v navadi za poslovne limuzine, svetila samoumevno sestavljajo LED-doide, razporejene v pasu.
Notranjost prežeta s prestižem in tehniko
Vstop v notranjost pozdravijo kromirane aplikacije na pragovih in voljno usnje na sedežih in vratnih oblogah. Prednji sedeži so na voljo v treh izvedbah, zadnji v dveh, proti doplačilu sta na voljo tudi dva ločena (predsedniška). Tako spredaj kot zadaj si lahko omislite gretje in hlajenje sedežev (ta ne samo da odvaja topel zrak, ampak nudi funkcijo pihanja), za najbolj petične je na voljo tudi masaža s petimi programi masaže in različnimi jakostmi le-te. Del serijske opreme je osemstopenjski tiptronic menjalnik z menjalnima naperkoma na volanu, ki je popolnoma nov in omogoča tudi pretikanje po več prestavnih razmerij navzdol. Podvozje z brezstopenjskim zračnim vzmetenjem je prav tako serijsko, nastavljati ga je mogoče preko MMI in ima štiri nastavitve.
MMi po novem sestavljajo štirje sklopi, če ima tudi funkcijo touch, je levo od upravljalnega gumba majhen prostor, po katerem po potrebi (recimo pri iskanju imena v imeniku ali vnašanju destinacije v navigacijo) pišete s prstom. Sistem ima funkcijo učenja in prepozna tudi cirilico ali kitajske črke. Del navigacije je tudi 60 Gb velik trdi disk, od katerega je 20 Gb rezerviranih za video in avdio vsebine potnikov.
Navigacija omogoča tudi 3D prikaz in prikaz omejitev v prometu tako prometnih znakov kot nesreč, pri slednji pa vozniku ponudi alternativne poti. Navigacija pa sodeluje tudi z adaptive cruise control sistemom, bolje poznanim kot radarski tempomat, kar pomeni, da prilagaja delovanje motorja (pospeševanje) sami trasi, po kateri vozite. To pomeni, da ne pospešuje nepotrebno pred ovinki in podobno.
Kot prvi ponuja tudi internet, za katerega pa morajo biti izpolnjeni določeni pogoji (Audijev telefon bluetooth, mobilni telefon z dostopom do SIM kartice in nudenje tovrstnih storitev ponudnika mobilne telefonije). Avto se lahko poveže tudi z google maps, kar pomeni, da lahko pot načrtujete doma, ob vstopu v avto pa se ti podatki samodejno prenesejo v navigacijo.
Na voljo so tudi številni avdio sistemi, osnovni se imenuje Audi in zmore 140 W moči in zvočnikov, Bose zmore 630 W in 14 zvočnikov, za osem tisočakov in pol pa bo pod 19 podpisan Bang&Olufsen, za dihanje s polnimi pljuči pa bo skrbel 1.460-vatni ojačevalnik.
Med asistenčnimi sistemi smo prav tako priča majhni revoluciji, saj je na voljo veliko izboljšanih varnostnih sistemov, nekaj pa je povsem novih. Izboljšani so audi side assist in adaptive cruise control, novi so sistem presense rear, kjer sistem opazuje dogajanje za vozilo in temu primerno reagira. Nov je tudi asistent za nočni vid, ki uporablja IR-kamero z dosegom 300 metrov. Sistem zazna vse objekte, ki izžarevajo toploto (živali, ljudi, avtomobile) in te prikazuje na ekranu med merilnikoma. Če obstaja možnost naleta, pa te obarva rumeno in nanje opozori voznika ter po potrebi tudi zavre avto.
Dva V8 in kasneje še dva V6-motorja
Motorja sta za sedaj dva, in sicer gre za dva 4,2-litrska V8 agregata, kjer bencinski z neposrednim vbrizgom goriva razvije 273 kilovatov in 445 Nm navora, stotico doseže v 5,7 sekunde, povprečna poraba pa znaša 9,5 litra.
Enako velik TDI razvije 258 kilovatov in tovornjaških 800 Nm navora, stotico na merilnikih pa prekrije v dveh desetinkah manj kot bencinski brat. Povprečna poraba znaša 7,6 litra. Pri obeh osemvaljnikih je serijski štirikolesni pogon – quattro, ki v normalnih razmerah 40 odstotkov navora pošilja na prednji kolesni par in 60 na zadnjega, po potrebi pa lahko na zadnjo os pošlje tudi do 85 ali 100 odstotkov navora.
Tekom leta bosta prišla še preostala dva agregata, in sicer bo 3-litrski V6 TFSI na voljo od avgusta dalje, 3-litrski V6 TDI (185 kW) pa od oktobra. Še malo kasneje pa lahko pričakujemo osnovni V6 TDI, ki bo zmogel 150 kilovatov.
Cene za oba osemvaljnika (ostale namreč še niso znane) se začnejo pri 96.900 evrih za dizelskega A8 in 99.160 evrih za bencinsko različico le-tega.