Evropska komisija je v najnovejšem osnutku predlagala nekoliko nižje dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Začasne dodatne carine je uvedla 5. julija, potem ko je v sklopu preiskave preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige, poroča STA.
Osnutek predloga odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, ki so začele veljati v začetku julija, prav tako upošteva dosedanje ugotovitve Bruslja v sklopu preiskave, ki jo je začela oktobra lani. Po pojasnilih Evropske komisije gre za vmesni postopkovni korak, na katerega bodo lahko stranke v postopku podale pripombe.
Potem ko je Bruselj za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedel začasno dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno, so te v osnutku nekoliko znižali.
Po novem bi za BYD veljale 17-odstotne dodatne carine, za Geely 19,3-odstotne, za SAIC pa 36,3-odstotne. SAIC je sicer krovni koncern, pod katerega spada v Evropi vse bolj uspešna znamka MG, ima pa tudi tesne vezi z Volkswagnom in nekaterimi drugimi evropskimi proizvajalci.
EU bo še naprej 'tepla' tuje proizvajalce na Kitajskem
Drugače pa je pri ostalih izdelovalcih, pri čemer ne gre le za kitajska podjetja, ampak tudi za globalne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu (Tesla, Volvo ...).
Bruselj je za podjetja, ki bodo sodelovala v preiskavi, sprva uvedel povprečne 21-odstotne dodatne carine, zdaj pa v osnutku po novem predlaga celo nekoliko višje 21,3-odstotne. Za tista podjetja, ki ne bodo sodelovala, zdaj predlaga 36,3-odstotne, potem ko je začasno uvedel 38,1-odstotne.
Preiskavo je Evropska komisija uradno začela 4. oktobra lani, 4. julija letos pa je v uradnem listu objavila uredbo o uvedbi začasnih dodatnih carin. Te so začele veljati dan pozneje.
Zdaj je vpletenim v postopek razkrila osnutek sklepa o uvedbi dokončnih dodatnih carin, zainteresirani pa imajo deset dni časa za vložitev pripomb. Komisija bo nato državam članicam predstavila dokončno odločitev. Dokončne ukrepe mora sicer Bruselj uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Morebitni ukrepi bodo veljali pet let z možnostjo podaljšanja.
Ne bo miru dokler se ne bo uredilo tako kot pri fotovaltiki. Priskledniki bodo zaslužili, raja bo plačevala. Sončna celica …
A, ne bodo še nehali s tem električnem sranjem?