Renault je na avtosalonu v Ženevi predstavil povsem nov model, s katerim se vrača k nekdanjemu številčnemu poimenovanju, hkrati pa obuja duh znamenite petice iz leta 1972. Ta je bila prvi klasični avto, ki je imel porabo pod 5 litri na 100 kilometrov. Zelo tesno vez s Slovenijo je R5 stkal tudi zaradi proizvodnje v Revozu, ki se je zaključila šele leta 1996.
Renault 5 E-tech je oblikovan za moderno dobo, čeprav so vezi s preteklostjo jasno vidne, prek same postave, svetil in številnih drobnih detajlov. Najbolj razveseljuje dejstvo, da so pri Renaultu zelo malo spremenili idejno zasnovo, ki jo je napovedal koncept.
"Dele našega kolektivnega spomina smo ponovno uporabili in jih na zelo sodoben način prevedli v stvaritev R5 za jutri. Nismo želeli, da bi renault 5 E-Tech electric deloval nostalgično ali starodobno. Hoteli smo vzbuditi čustva in ustvariti živahen, energičen in pop avtomobil," je povedal direktor oblikovanja pri Renaultu Gilles Vidal.
Renault 5 bo prišel v prodajo septembra letos. Pri znamki pravijo, da bo cena postavljena pod 25.000 evrov. Ob slovenski subvenciji v višini 6.000 evrov to pomeni, da bo R5 stal pod 20 tisočaki.
Tudi v notranjosti avto ponovi zunanja čustva. Sredinski zaslon meri v premer 10 palcev (25 centimetrov), pri pozdravni glasbi je sodeloval glasbenik Jean-Michel Jarre, ki je uglasbil tudi opozorilni zvok za pešce.
Renault 5 E-Tech electric je prvo vozilo, ki je v celoti zasnovano na AmpR Small, novi konstrukcijski osnovi Ampere za električna vozila segmenta B.
Zaradi tega ima raven pod, razmeroma velika medosna razdalja (2,54 metra), ter radodarno notranjo prostornost tako za potnike kot za prtljago. Prtljažnik meri konkretnih 326 litrov. Pomemben je tudi podatek o masi, električni avto tehta manj kot 1.500 kilogramov.
Konstrukcijska osnova AmpR Small je omogočila številne druge prihranke pri materialu in sestavnih delih, kar je močno skrajašala čas razvoja.
Ena velikih posebnosti renaulta 5 E-Tech electric v tem razredu je uvedba novega dvosmernega polnilnika za izmenični tok, ki omogoča rabo tehnologij V2L (vehicle to load) in V2G (vehicle to grid). Avto lahko torej napaja zunanje porabnike, celo služi kot podpora električnemu omrežju. S tem bodo uporabniki imeli znatne prihranke na svojih računih za elektriko, pravijo pri podjetju.
Elektromotor pod pokrovom renaulta 5 E-tech electric je bolj kompakten od elektromotorja v modelih megane E-tech electric in scenic E-tech electric, iz katerega je razvit. Ohranja zasnovo sinhronega elektromotorja z rotorjem z navitjem, ki jo uporablja Renault. Ker nima stalnih magnetov, ne rabi nobenih redkih zemelj, s tem pa omejuje svoj vpliv na okolje. Kar zadeva trajnost je deležen izkušenj z njegovima predhodnikoma, na voljo pa bo s tremi različnimi električnimi motorji: 110, 90 in 70 kW. Baterija ima kapaciteto 52 kWh. To pomeni, da lahko R5 z enim polnjenjem pelje do 400 kilometrov daleč. Polnjenje na enosmernem toku poteka z močjo do 100 kW. Avto ima seveda vgrajeno toplotno črpalko, je tudi zvočno zelo dobro zatesnjen.
Zanimiva posebnost v njegovem razredu je tudi možnost vleke prikolice z maso do 500 kilogramov. Glede vožnje ustvarjalci obljubljajo veliko, tako ima zadaj večvodilno premo, ki jo sicer srečamo pri zmogljivejših avtih.
R5 je sodoben tudi glede digitalnih funkcij, med drugim uporablja novo generacijo sistema OpenR Link, v katerega je vgrajen Google in več kot 50 aplikacij in pripravnih storitev, na primer načrtovalec poti za električna vozila. Novost je tudi interaktivni lik oziroma avatar Reno, ki lahko odgovarja na razna vprašanja ali pa omogoča glasovne nastavitve vozila, na primer "načrtuj 80-odstotno napolnjenost jutri od osmih zjutraj."
Visok nivo izkazuje tudi glede varnosti, omogoča polavtonomno stopnjo ravni 2, narejen je tudi z mislijo na posredovanje v primeru nesreč, saj ima hiter dostop za gašenje morebitnega ognja v bateriji in hitro stikalo za prekinitev vseh tokov.
Vozila in baterije bodo sestavljali v tovarni Duai, ki je bila ena od tovarn, v katerih so izdelovali izvirni Renault 5. Pogonski sklop (elektromotor, reduktor, močnostno elektroniko) bodo izdelovali v tovarni Cléon, baterijske module pa bodo izdelovali v Gigafactory Douai (v partnerstvu z Envision AESC) od poletja 2025. Do leta 2030 bo ogljični odtis teh modulov za 35 odstotkov manjši od tistih za model ZOE. Pri celotnem projektu proizvodnje so se zelo osredinili na čim krajši dobavno verigo za ključne sestavne dele.
V celoti je mogoče reciklirati 85 odstotkov vozila, vanj je vgrajenih 22 odstotkov delov iz krožnega gospodarstva, veliko je materialov biološkega izvora.
"Renault je na avtosalonu v Ženevi predstavil povsem nov model, s katerim se vrača k nekdanjemu številčnemu poimenovanju, hkrati pa …