V zimskem času sta zaradi nizkih temperatur na cestišču velikokrat posuta sol in pesek, kar dodatno vpliva na podvozje vozila in na platišča. "Vozniki se še vedno odločajo za jeklena v zimskem času, vendar pa so proizvajalci platišč v ta namen izdelali aluminijasta platišča, ki imajo več slojev laka in tako preprečujejo poškodbe zaradi zunanjih dejavnikov. Vožnja z jeklenimi ali aluminijastimi platišči v zimskem času ne vpliva ne na vožnjo niti na varnost, tako da je izbira na strani stranke," pravi strokovnjak AMZS Matej Hribrar.
Pozimi se odločajo za manjša kolesa
V zadnjem desetletju so novi modeli avtomobilov že serijsko dobili pnevmatike večjih dimenzij, kar pomeni dodatno finančno obremenitev za lastnika pri menjavi pnevmatik, saj so večje pnevmatike tudi občutno dražje. Hribar pravi, da se prav zaradi tega njihove stranke v zimskem času odločajo za manjše dimenzije pnevmatik, ki jih imajo prav tako vpisane v homologacijskem kartončku. "V tem primeru je potreben tudi nakup dodatnih platišč in stranke se vedno več odločajo za aluminijasta platišča, saj so razlike v ceni med jeklenimi platišči z okrasnimi pokrovi ter aluminijastimi minimalne," o trendih pojasnjuje Hribar.
Nekateri zagovorniki aluminijastih platišč pravijo, da so jeklena polna in jih je težje očistiti in vzdrževati, sploh pozimi, ko se na njih nabirata sol in zmrzjen sneg, to pa lahko privede celo do tresenja vozila med vožnjo. Hribrar pojasnjuje da se med vožnjo po snegu ali plundri sneg nabira tako na platiščih kot tudi na delih podvozja in v samih kolotekih. Vsakemu vozniku zato priporoča, da redno čisti strjen oziroma zmrznjen sneg zaradi varnosti med vožnjo, s tem pa pripomore tudi k zmanjšanju zunanjih vplivov na korozijo tako vitalnih delov podvozja kot jeklenih platišč.
Aluminijasta platišča ne rjavijo
"Sneg v kombinaciji s soljo vpliva negativno na jeklene dele vozila, saj dolgoročno to pripomore k pospešeni koroziji. Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju, je pa zaradi kamenja na cestišču tu veliko tveganje prask in odrgnin, prav tako v času snega na cestišču včasih spregledamo robnik in fizično poškodujemo platišče," razlike med jeklenimi in aluminijastimi platišči pojasnjuje AMZS strokovnjak.
Snežne verige in platišča
Kako pa na obrabo in poškodbe pri obeh vrstah platišč vplivajo snežne verige? "Pri nakupu snežnih verig se je potrebno predhodno dobro pozanimati. Klasične jeklene verige imajo pri zategovanju člene iz legiranega jekla, ki lahko ob nepravilni uporabi ali zategovanju poškodujejo platišče. Verige višjega cenovnega razreda pa imajo zategovalni del in zaporo narejeno iz polimernega materiala, ki ne poškoduje aluminijastih platišč," zaključuje Hribar.
Jaoj!Kje sta tale intervju delala.Ob 3h zjutraj v kakšnem baru z glasno muziko.En parkrat je novinar narobe razumel.
haha bolše da je alu platišča luščijo, kot pa da kovinska malo porjavijo ane? hahahaha Da ne govorimo da je …
Nebi rekel, da ljudje kupujejo za zimo manjše pnevmatike samo zaradi denarja. Ožje pnevmatike so precej boljše za po vožnji …