Vožnja bo stvar kompromisov

Foto: Reuters
Foto: Reuters
Kar 200 znanstvenikov z 20 univerz je na Tehnični univerzi München sodelovalo pri izdelavi električnega avtomobila prihodnosti, ki je prilagojen potrebam posameznikov. Prvi koncept mute so predstavili na avtosalonu v Frankfurtu.
Oglej si celoten članek

Kar 200 znanstvenikov je v zadnjih dveh letih sodelovalo na projektu konceptnega električnega avtomobila mute, ki so ga predstavili na avtosalonu v Frankfurtu. Vodja projekta Stephan Fuchs pravi, da se njihov avtomobil bistveno razlikuje od drugih električnih avtomobilov proizvajalcev, kot so Daimler, Opel, Renault, Mitsubishi in drugi.

Avtomobil mora biti prilagojen potnikom
"Da bi izdelal električni avtomobil, ne moreš vzeti kar konvencionalnega avtomobila, mu odstraniti motor z notranjim izgorevanjem in ga nadomestiti z električnim," pravi Fuchs in dodaja, da današnji električni avtomobili niso dovolj prilagojeni za mobilni električni svet, saj imajo številne enake slabosti kot njihovi predhodniki. So predragi, preveč neučinkoviti in nezanesljivi.

Ključna prednost koncepta mute je, da je bil zasnovan na podlagi potreb ljudi, ki se vozijo v mestih in v mesta. "Ljudje pogosto ne izkoristijo vsega, kar avtomobil ponuja. Sedeži so večinoma časa prazni, prav tako prtljažni prostor," dodaja profesor, ki trdi, da tržne raziskave v Nemčiji kažejo, da je kar 98 odstotkov voženj krajših od sto kilometrov. "Raziskave so nas vodile do tega, da naredimo avtomobil po meri voznika, ki bo s tem dobil prav vse, kar potrebuje. Avtomobil mora sprejeti dva človeka in dva standardna kovčka, ki se prilegata vozilu," še trdi Fuchs, ki se ne strinja, da so majhni avtomobili nevarni: "Avtomobil je treba narediti iz lahkih, a trdnih materialov. Okvir mora biti iz aluminija, mesta, kjer je pritisk sile ob nesrečah največji, pa je treba ojačati s plastiko in drugimi materiali."

Foto: Reuters Koncept mute Lahki avtomobili so nuja
Avtomobil ne sme tehtati več kot 500 kilogramov, saj majhna teža ponuja številne prednosti, še posebej pri vgradnji baterijskega sklopa, ki je najdražji del električnega avtomobila. Mute, ki je dimenzij fiata500 in v dolžino meri 3,55 metra, je opremljen z litij-ionskim akumulatorjem kapacitete 10 kWh, kar je dovolj, da z enim polnjenjem prevozimo sto kilometrov. Pri tem mute razvije najvišjo hitrost 120 km/h. Če bi želeli povečati doseg, lahko v nekaj sekundah na prednji odbijač priključimo dodatne zink-zrak akumulatorje, ki vožnjo podaljšalo za 50 kilometrov. Vtičnica za polnjenje akumulatorja je na prednjem delu vozila, pod pokrovom pa je tudi drugi manjši prtljažnik. Na repu je glavni prtljažnik v velikosti 510 litrov.

"Z mutom želimo pokazati, da ni potrebno, da električna vozila lahko izdelujejo le prestižne avtomobilske znamke," pravi Fuchs, ki potrošnike opozarja, da prihodnost v vožnji prinaša kompromise, ljudje pa se bodo morali opredeliti do svojih potreb. V mestih se bodo vozili z javnim prevozom in električnimi vozili, na dolge relacije pa s konvencionalnimi.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.