Kandidati za vozniški izpit B-kategorije, ki se odločijo za možnost vožnje s spremljevalcem že po dopolnjenem 16. letu, so v prometu glede na "klasične" kandidate v prednosti zaradi več izkušenj, večje samozavesti in manj duševnega pritiska pred glavno izpitno vožnjo, pravi Dejan Letnar, inštruktor AMZS šole vožnje. "Po navadi imajo takšni kandidati že izkušnje v prometu, kot je opravljen izpit kolesa z motorjem, zato imajo že veliko praktičnega znanja."
"Vožnja s spremljevalcem je najvarnejši in najučinkovitejši način pridobivanja izkušenj in oblikovanja pozitivnih stališč do prometne varnosti," pravijo na Agenciji za varnost v prometu (AVP). Raziskave iz tujine kažejo, da imajo takšni mladi vozniki manj prometnih nesreč od tistih, ki šele polnoletni prvič sedejo za volan v javnem prometu. Bolj kot spretnosti namreč pri mladih voznikih štejejo izkušnje in zrelost.
Nevarnost za mladoletne voznike avtomobilov pa je pretirana samozavest po nekaj tisoč prevoženih kilometrih in malo izkušenj v različnih vremenskih razmerah, zato strokovnjaki tudi po uspešno opravljeni izpitni vožnji z 18. letom vztrajajo pri nujnosti dodatnega programa usposabljanja na ustreznih poligonih.
Za policijo so varni
Lani je spremljevalca v evidenčni karton voženj vpisalo 52 odstotkov kandidatov več kot leto prej, vseeno pa je možnost vožnje s spremljevalcem po letu 2006, odkar možnost pri nas obstaja, izkoristilo le 6.400 kandidatov, kar je po podatkih AVP manj kot desetina vseh.
Takšni vozniki so razmeroma varni; policija je lani izrekla le tri globe.
Mladostniki so pri 16 letih ali prej fizično že sposobni upravljati vozila. Tehniko vožnje hitro osvojijo. Če želimo vzgojiti mladi …
Mladostniki so pri 16 letih ali prej fizično že sposobni upravljati vozila. Tehniko vožnje hitro osvojijo. Če želimo vzgojiti mladi …