Vozniki, pozor! Kako pravilno ogreti motor v mrzlem jutru?

Foto: Youtube
Foto: Youtube
Ko meteorologi napovedujejo hud mraz, pridejo spet prav nasveti, kako zjutraj pravilno ogrejemo hladen motor, da ne bomo povzročili škode.
Oglej si celoten članek

Gotovo se marsikdo vpraša: "Je bolje, da hladen motor ogrejem na mestu ali bo bolje, če se počasi odpeljem?" Pri proizvajalcu motorjev za serijo Nascar pravijo, da odgovor na to vprašanje ni preprost. Direktor podjetja ECR Engines Andrew Randolph, ki je odgovoren tudi za razvoj motorjev, s katerimi General Motors nastopa v ameriškem prvenstvu Nacscar, je pred kratkim komentiral ravno to dilemo, s katero se pozimi sooča marsikatero voznik.

Zimska dejstva Zimska dejstva: Izpuščanje zraka iz gum

Randolph pravi, da hladni zagon pri nizkih temperaturah pred motorje postavlja dve glavni težavi. Prva je visoka viskoznost motornega olja, kar v laični razlagi pomeni, da je olje zelo gosto. Lahko je celo tako gosto, da ne more teči skozi nekatere ozke kanale na motorju. To pomeni, da preden se temperatura dvigne, določeni deli motorja niso deležni ustreznega mazanja.

Foto: Profimedia Zima na cesti vožnja sneg

Druga težava pa je različno temperaturno raztezanje kovinskih delov motorja. Situacijo namreč poslabša dejstvo, da je večina sodobnih motorjev pretežno izdelana iz aluminija, ki ima večjo temperaturno razteznost od litega železa. Zato se pri nizkih temperaturah razdalje med posameznimi deli lahko precej skrčijo. Aluminijasto ohišje ročične gredi se lahko denimo skrči bolj kot pa ležaji ali ročična gred, ki so izdelani iz jekla. S tem se zmanjša prosta vrzel za ležaje, kar lahko v kombinaciji z zmanjšanim mazanjem privede do stika med kovinskimi površinami in povečane obrabe.

Zimska dejstva Zimska dejstva: Sušenje šip le z gretjem

Randolph pravi, da iz tega lahko jasno sklepamo, da moramo motor po hladnem vžigu pustiti nekaj minut teči v prostem teku. Vendar to ne pomeni, da moramo počakati, da se ogreje na delovno temperaturo, saj tudi to ni dobro za motor. Randolph pravi, da v primeru, če hladen motor pustimo prosto teči petnajst ali več minut, lahko povzročimo poškodbe batov in batnih obročkov. Motor na mestu torej res ogrevamo le nekaj minut.

Foto: Saša Despot Slovenija 24.01.2014 sneg, zima, zasnezeni plocniki, promet, avto; foto:Sasa Des

To je namreč dovolj, da tekočine prodrejo tja, kjer so potrebne, temperatura pa se poveča toliko, da lahko ležaji delajo v varnih tolerancah. Kovine se tudi ogrevajo hitreje od olja, zato kovinski deli potrebujejo okoli štiri minute, da se z 20 Celzijevih stopinj pod ničlo segrejejo na 20 stopinj nad ničlo.

V snegu "Ali naj med vožnjo v snegu izklopim ESC sistem?"

Pravilni odgovor, kaj storiti po vžigu hladnega motorja, je torej kombinacija obeh postopkov. Najprej motor nekaj minut pustimo v prostem teku, potem pa se počasi odpeljemo. Če je motor zmerno obremenjen, namreč temperatura v njem narašča hitreje, kot pa če deluje v prostem teku. To vpliva tudi na ekologijo, saj katalizatorji začnejo delovati šele, ko dosežejo določeno temperaturo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 06:10 15. December 2022.

    Kako jaz zaganjam in ogrevam motor pozimi: Olje v motorju menjam 2x na leto ne glede na kilometre. Poleti eno …

  • 17:32 14. December 2022.

    Kako ogrejes avto pozimi….preprosto…prides do avta…ocistis sipe, se usedes v njega,vzges in se odpeljes….nc lazjega in hitrejsega. Kot prvo ne …

  • 09:00 14. December 2022.

    torej imate odgovor iz amerike. spoštovani novinar sedaj pa poglej zakon o cestnem prometu, kjer je člen da vozilo razen …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.