Na nas se je obrnil bralec, ki ga je ujezilo dražje zavarovanje vozila: "Ko sem želel registrirati vozilo pri Zavarovalnici Tilia, sem naletel na novost. Gre za petodstotno doplačilo za znamko vozila tako na obveznem zavarovanju (AO in AO+) kot pri kasko zavarovanju. In to velja zgolj za znamko BMW. Kje so pa na primer Audi, Mercedes in druge prestižne znamke, kot je Ferrari, pri katerih so lahko prav tako 'rizični', kot je lahko tudi vsak avto?" se jezi bralec, ki meni, da gre za diskriminacijo, saj niti ni pomembno, ali je avtomobil star 20 let ali pol leta.
Odloča celo barva vozila
"Pri blagovni znamki BMW na osnovi lastnih podatkov o zavarovalnih primerih beležimo izrazito slab škodni rezultat. Odstopanje se je pojavilo v tolikšni meri, da je bila odločitev o uvedbi doplačila utemeljena," so nam pojasnili pri Tilii, kjer pa že od leta 2010 priznavajo popust na znamki Opel in Škoda, od 20. marca letos pa še na vozila znamk Hyundai, Kia, Saab in Volvo.
Pri Tilii pojasnjujejo, da je podobna praksa tudi v tujini, kjer lahko na višino zavarovalne premije vpliva celo barva vozila. V smeri dodatne diferenciacije zavarovalne premije bodo v prihodnosti ponudbo prilagajale tudi druge slovenske zavarovalnice. "To je ena od možnosti, o kateri razmišljamo. V povezavi s tem imamo pri kombinaciji delnega avtomobilskega kaska že zdaj popust na določene znamke osebnih avtomobilov, ki so po naših podatkih manj rizični," pravijo pri Zavarovalnici Triglav, medtem ko pri zavarovalnici Grawe o tej opciji zaenkrat ne razmišljajo in bolj kot znamko vozila izpostavljajo tveganje za škodne primere pri lastnikih vozil.
Tehnologija jih še ni prepričala
Zavarovalnice pa se s popusti še niso odzvale na asistenčne varnostne sisteme. "Popusta v višini treh odstotkov so deležni zavarovanci, ki imajo v vozilu vgrajene alarmne naprave. Popust za ostale varnostne elemente v vozilu pa bomo priznali, ko se bo to odražalo tudi na zavarovalno tehničnih rezultatih," pravijo pri Tilii in Grawe, pri Triglavu pa dodajajo, da bo uvedba popustov na asistenčne sisteme smiselna, ko bodo že del serijske opreme, za zdaj pa so po njihovih podatkih sistemi vgrajeni v cenovno dražja vozila in so zato na našem trgu še redkost.
To v popolnosti ne drži, saj so že danes številni novi avtomobili cenovnega razreda okoli deset tisoč evrov za doplačilo v višini nekaj sto evrov opremljeni s številnimi varnostnimi sistemi. Fiat panda ali volkswagen up! imata tako kot še nekateri drugi mali avtomobili sistem, ki v mestih samodejno zavira, nova fiesta ima vgrajen varnostni sistem (my key), s katerim lahko starši omejijo vozne lastnosti vozila, če za volanom sedi mladi voznik.
V prihodnosti telemetrija
Pri Zavarovalnici Triglav dodajajo, da bo v prihodnje na višino zavarovalne premije bistveno vplival razvoj telematskih storitev, že zdaj pa resno proučujejo možnosti glede tega. To pomeni, da bi se lahko zavarovalnice o višini zavarovalne premije odločale na podlagi tehnologije, ki bi merila način vožnje voznika, na primer koliko in kako pospešuje, kako zavira, koliko je povprečna hitrost ...
Kjer se le da, ni policajev in je prazna cesta, pritisnem na plin. Avtomobil vozim 32 let in še nisem …
Ne vem kaj se pritožuješ, kje pa piše da moraš avto zavarovat pri tej zavarobalnici. Glede na to da imate …
No ste ena redkih slovenskih družin, ki nima BMW-ja na leasing... Mam prijatelja, ki dela v leasing hiši in 95% …