Na avtocestnem počivališču Lom na primorski avtocesti so zjutraj pripravili akcijo ozaveščanja o pravilnem razvrščanju vozil v primeru zastojev.
Pozor! Že od leta 2017 veljajo nova pravila glede reševalnega pasu:
Zakon pravi, da se morajo vozila pravilno razvrstiti že ob začetku upočasnjevanja oziroma zgoščevanja prometa in ne šele ob dejanskem začetku zastoja. Vozila z desnega prometnega pasu se morajo umakniti skrajno desno na odstavni pas, vozila na levem pa skrajno levo. V obeh primerih morajo zapeljati tudi prek bele robne črte. Evropska zakonodaja na področju reševalnega pasu ni poenotena, zato vozniki pogosto tudi ne vedo natančno, kako se morajo v takih razmerah odzva
Na dogodku, na katerem so letos ponovno s pomočjo svetlobne opozorilne table prikazali animacijo pravilnega razvrščanja, in ki že tradicionalno poteka na Lomu, so gasilci PGD Dolnji Logatec, NMP Logatec, NMP Postojna, predstavniki AVP-ja, DARS-a, AMZS-ja, Policijske uprave Ljubljana, PPP Brdo Ljubljana (prometna policija) potnikom razdelili 10.000 plastenk vode, ki jih je zagotovil DARS, z napisom »Reši življenje«, ob tem pa tudi ozaveščali, kako se pravilno razvrščati v primeru zastojev na avtocesti in zakaj je pravilno razvrščanje življenjskega pomena.
Prisotni so izpostavili, da so spremembe lahko učinkovite, če se jih držijo vsi vozniki, tudi tuji vozniki tovornjakov, saj se predvsem tovorna vozila ob napačnem razvrščanju ob prihodu intervencijskih vozil najtežje umikajo. Predstavniki AVP-ja so na dogodku delili praktične preventivne izdelke v sklopu akcije »Varno v poletje« ter tujim voznikom knjižice »Safety on Slovenian Roads«. AVP je zagotovila preventivni in promocijski material za vse udeležence in obiskovalce.
V polni opremi in vročini ročno utiral pot med vozili
Dogodek je nastal na pobudo Anžeta Albrehta, enega izmed dveh pogumnih gasilcev, ki sta se leta 2013, ko se je na primorski avtocesti zgodila huda prometna nesreča, prebijala pred gasilskim vozilom in v polni opremi, pri več kot 25 stopinjah pozivala voznike, naj se umaknejo na stran ter tudi ročno umikala vozila. Na Anžetovo pobudo je zaživela tudi Facebook stran »Ustvarimo reševalni pas na avtocestah«, na kateri s fotografijami in video materialom tako primeri dobrih kot tudi slabih praks doma in v tujini opozarja na pravilno ravnanje in razvrščanje.
"Zgodba prostovoljnega gasilca Anžeta Albrehta, ki je pred šestimi leti sprožil pobudo in kampanjo Ustvarimo reševalni pas na avtocestah, je vredna vsega spoštovanja. Anže pooseblja vse, kar dandanes pogosto pogrešamo – nesebičnost, požrtvovalnost, kolegialnost, odločnost in empatijo. Zaradi takšnih posameznikov in projektov je marsikateri ponesrečenec preživel!"
Vesna Marinko, v. d. direktorja AVP
Kasneje je bil ustanovljen tudi Zavod Reševalni pas, ki skrbi za ozaveščanje voznikov in voznic, kako pravilno ravnati ob prometnem zastoju na avtocestah. V sodelovanju z DARS-om Anže vsak mesec razdeli do 400 nalepk – Reši življenje, ki opozarjajo ostale udeležence v prometu na pravilno razvrstitev. Tako ima danes to nalepko že več kot 40.000 vozil, med njimi 20 reševalnih služb in preko 120 gasilskih enot.
Albreht je bil tudi tokrat prisoten na Lomu, ob tem pa izpostavil, da se začne varnost na cesti verdno pri voznikih samih. Izrazil je veselje, da se je projekt, ki ga je začel pred šestimi leti, tako dobro zasidral, vseeno pa je še vedno preveč primerov slabo razvrščenih zastojev, zaradi katerih intervencijske ekipe izgubijo veliko časa s prebijanjem, kar pa je lahko tudi usodno.
Nekateri vozniki napačno menijo, da lahko gasilska vozila peljejo tudi po odstavnih pasovih, a to v veliko primerih zaradi preozkega odstavnega pasu in gasilskih vozil, ki brez ogledal merijo v širino več kot 2,5 metra, ni res, zato je še vedno ključen reševalni pas, ki ga vzpostavijo vozniki sami. "Prav tako je pomembno, da ljudje vozil ne zapuščajo, saj pešci na AC predstavljajo nevarnost, tako samemu sebi, kot nam," je izpostavil Matej Cerpič iz PGD Dolnji Logatec.
"Naša vozila tehtajo do 25 ton in vozilo ima mnogo daljšo zavorno pot. V primeru, da med vožnjo na intervenciji na avtocesti pred nas skoči pešec, je nesreča neizogibna. Intervencijska vozila se ne morejo prebijati po odstavnem pasu, saj so naša vozila preširoka, poleg tega pa vsaj 20 odstotkov slovenskih avtocest odstavnega pasu sploh nima."
dezurni@zurnal24.si
Pri državnih uradnikih (nekaterih odgovornih) je važna samo plača. Napisano je pa tisto kar roka napiše med sanjarjenjem ali spanjem. …
Pol imaš pa darsovega houdreta- cestarja ki poskuša s tovornjačkom vztrajno priti po odatavnem mimo in sili voznike nazaj na …
Saj je že prej zakonodaja določala, da se moramo umakniti, ne šele po letu 2017 kakor pišete! Je pa res, …