Tri metre je OK (3 m = OK) je pobuda, s katero profesionalni kolesar kluba Adria Mobil Radoslav Rogina in strokovnjak za avtomobilizem Andrej Brglez kolesarje, avtomobiliste in ostale udeležence v prometu opozarjata na pasti in nevarne situacije.
Ceste zastarele, avtomobilov bistveno več
"Naše ceste so široke kot leta 1970, frekvenca prometa pa je nekajkrat višja. Strpnost in vzgoja kolesarjev ter voznikov je zato ključnega pomena. V kritičnih situacijah, ki se jih da predvideti vnaprej, bi moral vsak stopiti korak nazaj," je prepričan Bogdan Fink, direktor Kolesarskega kluba Adria Mobil.
Strokovnjak za avtomobilizem in pobudnik številnih preventivnih akcij Andrej Brglez zato pravi, da ne pričakuje, da se bo infrastruktura cest v Sloveniji v kratkem bistveno spremenila, in opozarja, da lahko zato za varnost največ naredimo vozniki in kolesarji sami: "Naše glavno sporočilo je, da nič ne moremo narediti hitreje in ceneje, kot da smo strpni eden do drugega. Veliko voznikov je tudi kolesarjev. Poskušati se moramo postaviti v kožo drug drugega. Tudi tri metre širok vozni pas, včasih pa tudi bistveno ožji, je dovolj širok za kolesarja in avtomobilista. Paziti moramo drug na drugega."
Zakaj znamo voziti v tujini, doma pa ne?
Da rezerve so, Brglez navaja klasičen primer slovenskega voznika, ki se z avtomobilom odpravlja na pot v tujino. "Isti voznik z istim vozilom bo v tujini vozil po predpisih. Zakaj drugje zna voziti, doma pa ne? Ta preskok moramo narediti," pravi strokovnjak.
Rogina pravi, da tri metre širok vozni pas res ni velik, a si ga moramo znati deliti. To pa lahko storimo le s predvidljivo in strpno vožnjo. Rekreativnim kolesarjem še svetuje, naj med vožnjo ne poslušajo glasbe in naj bodo raje osredotočeni na promet.
plačam cestnino kot avtomobilist in ker avtomobil uporabljam precej manj kot kolo, uničim ceste manj kot ti, torej je moj …
Seveda pa s tem ne opravičujem tudi nesramnih voznikov!
Prvo plačajte cestnino, kot jo avtomobilisti, potem se pa kurčite in naučite voziti po desni in ne po levi in …