Marsikdo je željno čakal, da bodo električni avtomobili postali cenovno bolj ugodni. Nekaj olajšanja na tem področju so najprej prinesli kitajski proizvajalci, a še preden so ti lahko nastopili z bolj obsežno akcijo, so se pri Tesla Motors odločili, da jih s partizansko akcijo vsaj za nekaj časa prehitijo.
Ameriški čudežni deček južnoafriškega rodu Elon Musk oziroma njegova znamka električnih vozil Tesla Motors sta lani električni avtomobilski svet presenetila z radikalnim krčenjem cen. V ospredju te akcije je bila predvsem najosnovnejša različica tesla modela Y, ki smo jo preskusili.
Kaj so pri Tesli pravzaprav ponudili. Tesla model Y, ki danes v osnovi stane 44.990 evrov, torej se lahko ob upoštevanju subvencije približa 40 evrskim tisočakom. Lani je bila njegova cena še toliko nižja, da je ob upoštevanju subvencije lahko segla pod omenjeno mejo. A vmes so očitno tudi pri Tesli morali priznati, da tako poceni ne bo šlo. Testni avtomobil je sicer bil opremljen še z nadgrajenim sistemom avtopilot in vlečno kljuko, ki sta osnovni ceni dodala še 5.150 evrov.
Je to najbolj prijetna različica?
Za takšno ceno dobite več kot solidni električni SUV srednjega razreda, ki je opremljen z elektromotorjem, ki zadaj poganja zadnji kolesni par ter elektriko za zagotavljanje moči 220 kilovatov in navora 420 njutonmetrov črpa iz litij ionske baterije z neto kapaciteto 57,5 kilovatne ure.
Moči je dovolj, da tako motorizirani tesla model Y v solidnih 6,9 sekunde pospeši do 100 kilometrov na uro in lahko pospešuje do hitrosti 217 kilometrov na uro, kar je dovolj tudi za nemške avtoceste, ob tem pa po standardu WLTP porabi 15,7 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov, kar mu načeloma zagotavlja doseg do 455 kilometrov.
To je sicer precej manj od drugih modelov ameriške znamke, a nikakor ni malo. 455 kilometrov boste morda dosegli le v zares idealnih pogojih, a če ste še tako hitri, se doseg gotovo ne bo spustil pod 300 kilometrov, kar je v sedanjem stanju razvoja električne tehnologije povsem solidno.
Predvsem pa bodo baterije, če uporabljate hitre polnilnike iz Tesline mreže Supercharger, hitro znova polne, saj jih je mogoče polniti z močjo do 170 kilovatov. Malo počasneje pa bo šlo na polnilnicah z izmeničnim tokom, saj je to možno le do moči 11 kilovatov. In ob tem je dobra novica tudi to, da vam, čeprav si čas lahko med drugim krajšate tudi z luštnimi video igricami, na konec polnjenja ne bo treba čakati v avtomobilu, saj ga lahko nadzorujete tudi preko učinkovite telefonske aplikacije.
Čeprav nikakor ni majhna, moč najcenejšega tesla modela Y ne pride blizu ostalim različicam, predvsem pa ne različici performance, od katere pospešuje približno dvakrat počasneje. A kljub temu se nikakor ne boste počutili, da bi bil avtomobil morda podhranjen. Moči je namreč dovolj za vse potrebe, z izjemo mogoče silovitih pospeškov, ki si jih v vsakdanji uporabi avtomobila niti ne želite.
Glede na izkušnje z vožnjami različnih tesel lahko namreč rečem, da je vožnja te najšibkejše različice modela Y celo najbolj prijetna. Motor namreč s svojim obilnim navorom poskrbi za suverene pospeške, ki pa še vedno niso tako siloviti, da bi se avtomobila ustrašili. Poleg tega pa tudi podvozje, ki se močnejšim pogonskim možnostim morda s svojo mehkobo in relativno nenatančnostjo zdi malce nedoraslo, z 220-kilovatnim motorjem prav lepo sodeluje in vozniku zagotovi povsem dovolj povratnih informacij.
Uporaben električni avtomobil
Tesla je morda prav s to različico modela Y potihem priznala, da v bistvu ni športna znamka, ampak predvsem znamka, ki zna zagotoviti zelo dobre električne avtomobile z veliko potovalnega udobja.
Tudi z obliko model Y morda ne bo požel ovacij, gotovo pa pripomore k njegovi prostornosti, ki je res na visokem nivoju. In če k temu prištejemo še soliden zadnji prtljažnik z osnovno prostornino 854 litrov, in mu dodamo še 117-litrski prtljažnik spredaj, v katerega lahko pospravimo kable in druge potrebščine za avto, se slika uporabnega avtomobila prijetno poklopi.
Predvsem pa je zelo premišljena tudi celotna uporabniška izkušnja, vključno z uporabniškim vmesnikom v avtomobilu ter aplikacijo na telefonu, s katero lahko počnete veliko. Med drugim lahko z aplikacijo avtomobil tudi odklepate in zaklepate, ali pa to storite s "kreditno kartico, saj klasičnega ključa tesla model Y nima.
Prav tako kot tudi nima klasičnih merilnikov, saj je vse zaupano osrednjemu zaslonu, na katerem je le majhen prikaz hitrosti. Morda se bodo nekateri pritožili, da je zaslonu zaupano celotno upravljanje elementov avtomobila in da klasičnih stikal praktično ni, oziroma so vsa na volanskem obroču in večnamenska. Tesle so pač posebni avtomobili in to njihovih lastnikov, glede na izkušnje, sploh ne moti.
Omeniti moramo še nadgrajeno različico sistema avtopilot, ki je zelo inteligentna. Nekaj je sicer stvari, ki jih najdemo v veliko novih avtomobilih, kot znanje vožnje na lastnem pasu z upoštevanjem drugih vozil, prepoznavanje ovir ali vožnje v ovinek, nekaj pa je tudi takšnih ki smo jih srečali bolj redko, kot denimo samostojno menjavanje voznega pasu na avtocesti. A kljub imenu, ne gre za sistem, ki bi lahko vozil samostojno, in voznikova pozornost je še vedno zelo zaželena.
Tesla model Y torej tudi v svoji osnovni, nekateri bi morda rekli celo oskubljeni različici »rear-wheel drive" ponuja povsem dovolj za vsakega voznika. Morda ta različica ni tako ambiciozna ali "ludicrous" kot ostale, vendar pa to odtehta z zelo prijetno vožnjo brez neprijetnih presenečenj in vrhunskim udobjem z izdatno podporo elektronike. Navsezadnje pa je tudi cenovno bolj dostopna kot doslej.
Tesla model Y RWD
Motor: električni
Največja moč: 220 kW
Največji navor: 420 Nm
Zmogljivosti: 217 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.751 x 1.921 x 1.624, medosna razdalja 2.890
Prtljažnik (v litrih): 854 + 117
Poraba: 15,7 kWh /100 km, doseg 455 km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 44.990
Super je, ampak ima tri (3) težave, prvič za avto je pregrd, drugič predrag je, njegova tretja in največja težava …
Prihajajo kitajski,ki bodo pol cenejši,adijo tesla,in bmw eji