Vozili smo BMW X4 M - razvrat z okusom dirkalnega avta!

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition
Politično skrajno nekorekten, bahato razuzdan in pretirano silaški. Uf, kakšen užitek se je lahko voziti v X4 M!
Oglej si celoten članek

BMW X4 je skupaj z X3 nedavno postal polnopravni član družine M, v katero spada najbolj elitna skupina vozil znamke BMW. Polnopravni član zato, ker se v nasprotju s prejšnjo generacijo križanca s kupejevsko streho v Münchnu niso zadovoljili le z vgradnjo močnejšega motorja in dodatkom širokih odbijačev, temveč v avtu najdemo praktično vso tisto tehniko, ki je lastna le bavarskim športnikom pod okriljem slovite črke: izrazito športno podvozje, ki se je sposobno na nož spoprijeti tudi z zavoji pravih dirkališč, športni sekvenčni osemstopenjski menjalnik, ki prestavlja bliskovito in mu je mogoče način prestavljanja prilagajati v treh različnih stopnjah, popadljive velikanske zavore, ki neutrudno ustvarjajo silovite pojemke, gromeč štiricevni izpuh, zaradi katerega je vedno zabavno zapeljati skozi predor, s pritiskom na tipko pa mu še dodatno odpreti glasilke …

Kaj? X4 v svoji najmogočnejši M različici. Testni primerek je popil še dodatno steklenico maliganov z imenom competition.

Zakaj? Ker se lahko.

Je res tako poseben? Da. Podvozje, motor, menjalnik in zavore delujejo na dirkaški način. Hkrati pa ga je enostavno in celo udobno voziti. 

Kako močan je? V competition izvedenki kar brutalnih 375 kW. To je recimo več kot najbolj nori M4 GTS (F83). Slednji je seveda še vedno hitrejši.

Še kakšen vtis? Udoben in pravzaprav zelo uporaben športni stroj. Le predpisov o hitrosti se je izredno težko držati.

Cena? "Osnovni" X4 M od 114 tisoč evrov. To je za dva tisočaka nad X3 M. Paket competition olajša račun še za dobrih devet tisočakov.

Da ima voznik navkljub visokemu sedenju in udobju, ki ga obdaja, vtis vožnje pravcatega dirkaškega avta, so inženirji napravili dolg spisek tehničnih prilagoditev na številnih področjih. Tako ima X4 M specialni hladilni sistem z dodatnimi zmogljivostmi in tudi specialni ločeni sistem mazanja motorja in menjalnika. Da bi oboje opravljajo svoje delo učinkovito v najbolj zaostrenih pogojih cestne vožnje z velikimi pojemki in mimobežnimi silami, so najprej izdatno stestirali na dirkališču. Kot smo pri izdelkih črke M že vajeni. 

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

Srce tega popadljivega križanca med športnim avtom, kupejem in suvom je znani 3,0-litrski šestvaljnik, pri katerem so vgradili nekatere dele, ki so še posebej odporni na visoke obremenitve, medtem ko so pri motorni glavi celo uporabili 3D tiskanje. Valjem k hitrejšemu vrtenju pomagata dve turbini, vsaka zadolžena za svoj tris. Zraven spada še vbrizg goriva pri kar 350 barih, prilagodljivo delovanje ventilov in odmične gredi. Tudi po njihovi zaslugi in dveh katalizatorjev zmore zadostiti okoljskim standardom.

Testni avto je bil še nadgrajen s paketom competition, kar ne pomeni športnejšega izpuha in dodatkov iz ogljika za strupenejši videz, temveč je poleg vgrajenih dodatnih 30 "konjev" prilagojena tudi mapa delovanja motorja. Trajanje najvišjega navora je tako pri competition različici povišano vse do skoraj šest tisoč vrtljajev, medtem ko najvišjo moč 375 kW (510 KM) dosega med 6.250 in "rdečimi" 7.200 vrtljaji.

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

Volan ima dodani dve M tipki, prek katerih lahko voznik sprogramira najljubši nastavitvi glede trdote podvozja, hitrosti menjalnika in odzivnosti motorja in do obeh pride zgolj na klik. Na kolesih se vrtijo 21-palčne Michelinove športne pnevmatike, zadnje še za dve enoti širše od prednjih.

Ko voznik pobrklja po vseh namenskih tipkah in vzvodih v notranjosti, zaradi katerih se mu avto napne kot struna v pričakovanju naslednjega koraka, ter nato pohodi stopalko za plin, sta avto in voznik po 4,1 sekundah, obdana z gromko zvočno kuliso, že potisnjena mimo mejnika 100 km/h.

Pospešek v ravni črti je le ena od zavidanja vrednih sposobnosti avta. Da pa bi zmogel pokazati vsaj polovico svojih zmožnosti, nujno potrebuje skok na zaprto pisto, kjer lahko pridejo do izraza tudi dirkaško stabilna lega in zavore. Seveda pa potrebuje tudi veščega voznika, ki trezno razume, kje so skrajne meje fizike in kakšne so posledice, če bi jih prestopil. Najvišja hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro, če plačate več, do 285 km/h.

 

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

BMW X4 M je tudi pri počasni vožnji prestižen avto. Od zunaj to neprestano dokazujejo pogledi, ki se lepijo nanj, znotraj pa prisotne razvaja z udobjem premijske izdelave in športnih, a hkrati udobnih sedežev. Veliko je detajlov, ki so rezervirani za najbolj športne bavarske izvedenke in tudi po tej plati X4 M competition dokazuje, da je nekaj posebnega - na primer videz merilnikov, volana in ročke menjalnika. HUD zaslon ima dodatne M funkcije.

Do zob je "oborožen" z najrazličnejšimi hišnimi asistenčnimi sistemi, ki dobro delujejo v vsakodnevnem prometu. X4 M ohranja tudi svojo uporabno plat, saj je za kupejevsko obliko 525-litrski prtljažnik prilično velik. 

X4 M competition je avto, ki razdvaja. Velik del publike ga ima za razvratno potraten avto in le odkimava v nejeveri, ko sliši za nakupno ceno. Drugemu delu pa je všeč ravno ta drugačnost, tehnična nemška naprednost, zmogljiva moč, cepljena z nenavadno postavo. In seveda črka M.

Vmesne poti ni. Jaz sem svojo stran izbral. 

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition Foto: Saša Despot BMW X4 M competition

andrej.leban@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:46 15. Avgust 2020.

    vse fajn, ampak kako lahko novinar pri recenziji avtomobila, napiše, politično nekorekten!?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.