Vozili smo avto za vse tiste, ki nočejo pozabiti vožnje

Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3
Kateri cenovno dostopen avto naj kupim, če mi je vožnja še vedno top prioriteta? Morda najdete odgovor v spodnjem zapisu. Ima celo poseben gumb "proti napredku".
Oglej si celoten članek

Električni avti so zakon. Če se ne nameravate ukvarjati z ničimer drugim, kot je držanje volana in izbiranje glasbe z drsanjem kazalca po sredinskem zaslonu. Z menjalnikom ni dela, leva noga počiva. Pospeški so na ravni nekdanjih "hot-hatchev" z velikimi izpuhi, tam spredaj nič ne rjove, slišijo se le asistenčni sistemi, ki v novih avtih cvilijo skorajda že zaradi vsakega prometnega znaka. Še s črpalkami se ni treba ubadati, večina Slovencev si ga lahko 'natoči' doma. Instant kultura uporabi-pozabi je osvojila tudi svet avtomobilizma. 

Foto: Saša Despot Mazda 3

Kaj pa, če je resnični smisel avta vendarle širši? Najprej v občudovanju njegove oblike, detajlov. Nato sedenja v položaju, prek katerega se telo v celoto poveže s strojem. V vžigu, ko mehanika glasno zadrhti v pripravljenosti. In nato vožnji, prenašanju povelj kot prek uzde in ostrog, odzivu na gibe volana, tleskanju prestavne ročice in pritiske stopalk, glasnemu galopu proti rdečemu polju …

Novodobni moderni avti velikokrat spominjajo na sedenje v (prevelikem) kupeju vlaka in čakanju, da mine pot. So pa takšni, ki še znajo pričarati občutek jezdenja na vrancu, sodelovanja dveh svetov, doživetju vožnje. Mazda3 gotovo spada med slednje in z veseljem sem izkoristil priložnost, da pri različici G150 na kratko preverim, ali ima še vedno takšen čustveni naboj kot pred petimi leti ob prihodu na trg. 

Kombilimuzinska trojka mi s svojo tolikokrat nagrajeno obliko še vedno takoj pade v oči, ko jo srečam na cesti.  Nizka in široka postava ter detajli, kot je čisto gladko površje ali pa fazno delovanje smerokazov ... Izstopa iz pragmatičnosti kombilimuzin in glomaznosti suvov. Z več kot 4,4 metra dolžine je tudi med večjimi v svojem 'golfovem' razredu. To sicer ne pomeni, da je znotraj najbolj prostorna, a saj tudi ni govora o konju delovne pasme shire, temveč prej o andaluzijcu ali arabcu, ki boža oči in dviga utrip.

Foto: Saša Despot Mazda 3

Sedenje na voznikovem sedežu je inženirsko natančno, s športnim položajem trupa in udov. Vse to pomeni, da je za moj okus zelo lepo oblikovan volan postavljen neposredno pred voznika. Obroč se lepo zlije dlanmi, kratka ročica ročnega menjalnika bolje ne more biti umeščena. Navduši tudi njeno hitro premikanje med prestavami. Telo božajo materiali zelo visoke kakovosti, ušesa razvaja napredna postavitev zvočnikov, kakovost notranje izdelave je boljša od kar nekaj primerljivo velikih, a dražjih modelov premijskih znamk.

Še gumb za zagon in zgane se 2,0-litrski motor. Stara šola velike prostornine in naravnega polnjenja zraka, ki zagotavlja velik navor tudi pri nizkih vrtljajih za mirno križarjenje tako po podeželju kot avtocesti. Ko je čas za dir, je treba klasično imenitni igli vrtljajev dopustiti dvig nad številke štiri, pet, vse tja do šest tisoč, ko štirivaljnik doseže svojo polno moč 110 kilovatov in pride do izraza dvojna izpušna cev. Poraba se je na testu ustalila pri okroglih sedmih litrih.

Sama vožnja oziroma jezdenje ne izostaneta pri božanju duše, stroj gre tja, kamor gledajo oči in usmerja volan. Sprva sem bil skeptičen, ko so pri Mazdi zadnjo večvodilno premo nadomestili s poltogim drogom, a v resnici ni pripomb na lego, ki je zelo zanesljiva. Je pa morda nekaj več glasnega pobiranja lukenj in grbin. 

Foto: Saša Despot Mazda 3

V mazdi 3 je veliko klasičnih gumbov in merilnikov, pravzaprav so vso digitalizacijo, ki se pritiče in je potrebna v sodobnem avtu, zelo uspešno skrili v ozadje. Tako človek sploh ne opazi, da njegov pogled ves čas spremlja nova napredna IR kamera ali pa da pri Mazdi med stalnim posodabljanjem asistenčnih sistemov pazijo, da bi bili čim manj moteči. Avto tako lahko na željo pomaga pri vožnji, svari pred raznovrstnimi nevarnostmi in olajša parkiranje (nova kamera z lepo sliko!).

So si pa Mazdini inženirji z enim novim dodatnim, seveda fizičnim gumbom privoščili hudomušno potezo in z njo na neki način pokazali, kaj si mislijo o trenutni regulaciji ter njenih posledicah. Tako kot vsak sodoben avto mora tudi mazda 3 zakonsko opozarjati na vsako prekoračitev hitrosti glede na znake, kot jih zaznava kamera ali pa ima vpisana navigacija. A ker vemo, kako nedorečeno je področje označevanja cest in koliko neznosnega piskanja lahko to povzroča v kabini, so levo od volana dodali gumb, ki z eno potezo do naslednjega vžiga odpravi predirljivo tegobo. Bravo, Mazda!

Testna mazda3 G150 v opremi exclusive in s paketoma z oblikovnimi dodatki in tehničnim paketom je ocenjena na 30.660 evrov.

Mazda3 je namenjena predvsem eni osebi. Seveda ima prostora za do pet ljudi in v prtljažnik gre kar nekaj, čeprav ne rekordno veliko imovine. A v mazdi 3 se je tako kot v kakšnem MX-5 dejansko najbolje voziti sam. Tako kot konja lahko zares jaha le ena oseba. Tudi mazda3 seveda ni imuna na kakšno pomanjkljivost, na primer zares slabo preglednost nazaj in zadaj desno. A ugajanje vsem nikoli ni bil njen namen. Važno, da ugaja ljudem, ki še cenijo vožnjo. 

Podatki o vozilu (mazda3 G150 exclusive, paket DASO DESI)

Motor: bencinski, štirivaljnik, 1.998 ccm, 110 kW (150 KM), 213 Nm navora.
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.460 x 1.795 x 1.435; 2.725.
Zmogljivosti: 206 km/h, pospešek 9,1 sek od 0 do 100 km/h. 
Poraba: 7,0 l/100 km
Cena: 30.660 €

andrej.leban@styria-media.si

Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3 Foto: Saša Despot Mazda 3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 18:21 31. December 2023.

    Mazda je zakon! Vedno korak pred konkureco. Izdeluje zelo kvalitetne avtomobile. In drži da ko imaš enkrat mazdo be vedno …

  • 12:41 31. December 2023.

    jajca ...

  • 12:40 31. December 2023.

    jajca

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.