Vozil sem avto za dober namen

Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X Foto: Saša Despot Fiat 500X
Preskusil sem fiat 500X, a ne kar navadnega, ampak takšnega, s katerim ob nakupu nekaj denarja prispevate v dober namen.
Oglej si celoten članek

Fiat je paket RED, ki je sicer na voljo za vse njegove modele, oblikoval v sodelovanju z globalnim skladom RED, ki se bori proti različnim zdravstvenim pandemijam, kakršna sta AIDS ali COVID -19. Fiat ob vsakem nakupu avtomobila iz zbirke RED del kupnine nameni organizaciji, ki jo po svoji volji porabi za lajšanje težav, raziskave in izobraževanja v zvezi s temi boleznimi. Do konca letošnjega leta nameravajo na za način skupaj z znamkama Jeep in RAM zbrati najmanj štiri milijone dolarjev.

Foto: Saša Despot Fiat 500X

Rdeče okrasje

Fiat 500X RED se od drugih fiatov 500X loči predvsem po rdečih dodatkih na karoseriji, ki je bila v primeru testnega avtomobila sicer zamolklo bleščeče črna, rdeči poudarki pa izstopajo tudi v sicer precej črno urejeni notranjosti. Sicer pa je fiat 500X tudi takšen bolj ali manj enak, kot ga poznamo že od leta 2014, ko je prvič zapeljal iz tovarne v Melfiju, oziroma od leta 2018, ko so ga nazadnje temeljiteje prenovili. Fiat 500X je torej med nami že zelo dolgo za sodobno dojemanje avtomobilskega generacijskega časa.

Vendar mu to ne škodi, saj je, tako kot manjši fiat 500, tudi po teh letih še vedno enako svež kot ob začetku, kar mu zagotavlja predvsem "vintage" oblika, ki se je z leti izkazala za enako brezčasno kot oblike originalnega fiata 500 iz šestdesetih let. In čeprav na zunaj nezmotljivo kaže križansko naravo, znotraj deluje bolj kot kombilimuzina ali enoprostorec, povečana različica fiata 500, ki razpolaga ne le z več prostora, ampak tudi več praktičnosti. Prostora za sedenje je tako spredaj kot zadaj povsem dovolj in tudi prtljažnik je soliden, upoštevajoč dejstvo, da vendarle gre za razmeroma majhen avtomobil.

Foto: Saša Despot Fiat 500X

Skoraj kabriolet

Testni fiat 500X je imel v imenu še dodatek "dolcevita", kar pomeni, da ima platneno zložljivo streho, ki se električno odpre v veliko odprtino in ga v bistvu spremeni v skoraj pravi kabriolet. Na tak način,kot fiat 500, starodobni cinquecento ali pa Citroënova spaček in dyane. Atmosfera v kabini lahko zato ob ustreznem vremenu postane še bolj prijetna kot sicer. Ima pa takšna streha manjšo pomanjkljivost. Ko je zaprta, namreč v kabino še vedno uhaja precej zunanjega hrupa., saj se pri Fiatu niso najbolj potrudili za zvočno izolacijo.

Fiat 500X je na sceni torej že nekaj let in gotovo bo še nekaj let ostal kot klasična pogonska alternativa novemu fiatu 600, ki ga je že nasledil za električno dobo. A to ne pomeni, da ni elektrificiran tudi fiat 500X. Testni primerek je bil namreč opremljen z 48-voltnim blagim hibridom, ki ga pri Fiatu imenujejo kar hibrid in zanj pravijo, da lahko le na elektriko opravi kar 47 odstotkov voženj, v mestni vožnji pa se električni delež poveča celo na 62 odstotkov.

Foto: Saša Despot Fiat 500X

Blagi hibrid

Imenuje se 1.5 GSE MHEV DCT7 in je kombinacija 96 kilovatnega (oziroma 130 'konjskega') turbobencinskega štirivaljnika, 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in 48- voltnega starterja-generatorja z jermensko povezavo, ki razpolaga z močjo 15 kilovatov in navorom 55 njutonmetrov.

Elektromotor lahko torej tudi samostojno poganja avtomobil, vendar se to vsaj po občutku ne zgodi tako pogosto,kot obljubljajo pri Fiatu. Izkušnje med vožnjo so namreč pokazale, da se bencinski motor precej hitro vključi v dogajanje. Je pa dovolj, da elektromotor pomaga pri zagotavljanju pospeškov in zapolnjevanju "turbo luknje", prav tako pa zgladi tudi delovanje dvosklopčnega menjalnika, ki bi sicer deloval, oziroma deluje malce grobo. Pripomba o grobosti velja predvsem za speljevanje in nižje hitrosti, saj sicer menjalnik lepo sodeluje z motorjem.

Foto: Saša Despot Fiat 500X

Gre torej predvsem za blagi hibrid, vendar so pri Fiatu na armaturno ploščo kljub temu vgradili gumb e-Auto off, s katerim lahko malce povečate proizvodnjo električne energije, ki jo avtomobil porabi tam, kjer bi radi več vozili na elektriko. In tudi na zaslonu je urejen poseben prikaz za hibrid, kjer lahko vidite, kaj v sistemu trenutno deluje, in si po dnevih ogledate tudi uspešnost pri proizvodnji elektrike.

Takšen fiat 500X je torej še vedno primeren avtomobil za tiste, ki jim je všeč fiat 500, vendar bi radi imeli več prostora ali pa si želijo malce udobnejšo vožnjo, ki jo prinašajo večje mere in medosna razdalja. Z malce več kot 36 evrskimi tisočaki, kolikor bi bilo treba odšteti za testni primerek, seveda ni prav poceni, vendar v tem primeru ne gre le za avtomobil, ampak tudi za izjavo sloga, ki jo podkrepi še prispevek za dober namen.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Fiat 500X

Fiat 500X 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED) dolcevita

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.469 ccm (+ elektromotor)

Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5.250 vrtljajih (+ 15 kW)

Največji navor: 240 Nm pri 1.500 vrtljajih (+ 55 Nm)

Zmogljivosti: 194 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.264 x 1.796 x 1.595, medosna razdalja 2.570

Prtljažnik (v litrih): 350–910

Poraba: 5,6 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 128 g/km

Cena v evrih: 36.288

Foto: Saša Despot Fiat 500X  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.