Volvo ve, če voznik miži

Foto: Volvo
Foto: Volvo
Volvovi inženirji izvajajo raziskavo senzorjev voznika za snovanje avtomobilov, ki prepoznajo svoje voznike.
Oglej si celoten članek

Prek sistemov lahko prepoznajo in razlikujejo, če je voznik utrujen ali nepozoren, in tako lahko avtomobil prihodnosti postane še varnejši. Taki primeri vključujejo tehnologijo, ki zazna zaprte oči ali to, kaj voznik gleda.

Analiza stanja voznika

"To bo vozniku omogočilo, da se bo lahko še bolj zanesel na svoje vozilo in mu bo v pomoč, ko bo to potreboval," pojasnjuje Per Landfors, inženir pri Volvo Cars in projektni vodja za podporne funkcije vozniku.

Z umeščanjem senzorja na armaturno ploščo za nadzorovanje vidikov, kot so, v katero smer voznik gleda, kako odprte ima oči ter tudi položaj in kot njegove glave, je možno razviti natančne varnostne sisteme, ki zaznavajo voznikovo stanje in posledično avtomobil prilagodijo okoliščinam. To med drugim pomeni zagotavljanje avtomobila, da ne zavije z voznega pasu ali se preveč približa sprednjemu vozilu, če voznik ni dovolj pozoren, in da voznika, če ta zaspi, prebudi.

"Ker avtomobil lahko zazna, če voznik ni dovolj pozoren, so lahko varnostni sistemi prilagojeni učinkoviteje. Podporni sistemi avtomobila so na primer lahko aktivirani kasneje, če je voznik osredotočen, in prej, če je voznikova pozornost usmerjena drugam," razlaga strokovnjak.

Senzorji zaznavajo vse

Vključeni so lahko tudi že nekateri obstoječi sistemi, kot so pomoč pri ohranjanju smeri vožnje (Lane Keeping Aid), opozorilo pred trčenjem s samodejnim zaviranjem in prilagodljiv tempomat s pomočnikom za kolone (Adaptive Cruise Control with Queue Assist).

Tehnologija temelji na senzorju, ki je vgrajen na armaturno ploščo pred voznikom. Majhne LED-luči osvetlijo voznika z infrardečo svetlobo, ki je nato nadzorovana s senzorjem. Infrardeča svetloba je ravno zunaj valovne dolžine, ki jo človeško oko še zazna, kar pomeni, da voznik svetlobe niti ne opazi.

Senzorji voznika odpirajo tudi druge možnosti. Z nadzorovanjem premikanja oči bi vozilo lahko prilagajalo tako osvetlitev zunanjosti kot notranjosti s sledenjem smeri, v katero voznik gleda. Vozilo bi lahko na podlagi prepoznavanja osebe, ki sedi za volanom, prilagodilo tudi nastavitve sedeža.

Testiranja že potekajo

"To bi bilo lahko narejeno z merjenjem senzorja med različnimi točkami na obrazu za prepoznavanje voznika. Istočasno si je pomembno zapomniti, da avtomobil ne shrani nobenih slik in nima kontrolne funkcije voznika," pravi Landfors.

Tehnologija je že nameščena v testna vozila. Volvo Cars skupaj s partnerjema, tehniško univerzo Chalmers in Volvom AB, z raziskavo opredeljuje učinkovite metode za zaznavanje utrujenosti in nepozornosti.

Analiza voznikovega stanja, znana kot ocena voznikovega stanja (Driver State Estimation), v kateri senzorji voznika igrajo pomembno vlogo, je področje, ki bi lahko bilo ključno za samovozeča vozila prihodnosti. Avtomobil bo moral sam prepoznati, ali je voznik zmožen prevzeti nadzor, kadar pogoji za samostojno vožnjo niso več izpolnjeni. Senzor voznika bi lahko bil pri tem asistenca.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.