Volvo je predstavil naslednji model nove generacije, ki je za Švede seveda le še električna. Po največjem EX90 je prišel čas za nasprotno skrajnost v velikosti, EX30. Gre le za dobra 4,2 metra dolg avto, kar pomeni, da je še za 20 centimetrov krajši od doslej najmanjšega XC40. Medosna razdalja meri 2,65 metra, kar pomeni precej na rob postavljena kolesa in več prostora za potnike.
Oblikovno sledi novemu oblikovalskemu jeziku, ki avto umešča med male križance z višjim odmikom od tal in veliko oblikovalskimi detajli, s katerim so mu želeli zagotoviti tako brezčasnost kot dinamično podobo. Zanimiva so svetila, prednje Torovo kladivo se iz dnevnih transformira v glavna svetila, zadnja so presekana s prečno linijo prtljažnika. Zadnje stekleno okence je očitno bolj kot ne le še za okras.
Poudarki:
Premijski križanec, zunaj dolg le 4,2 metra.
Vstopna različica za 36.000 evrov ima 200 kW (272 KM), pospešek 5,6 sekunde do 100 km/h, 54 kWh baterijo in 344 km dosega po WLTP.
Verzija s podaljšanim dosegom ima 69 kWh baterijo in doseg 480 km.
Verzija z dvema motorjema ima 315 kW (428 KM), pospešek do 100 km/h traja 3,6 sekunde.
Tako kot pri vseh zadnjih modelih znamka veliko pozornost namenja nizkemu ogljičnemu odtisu celotnega življenjskega obdobja avta vključno z izdelavo in uporabljenimi materiali.
Notranjost je skandinavsko čista in svetla, osrednje mesto ima 12,3-palčni pokončni sredinski zaslon, ki ga v ozadju tako kot tudi druge avtomobilove sisteme poganja Googlov OS. Dodatne informacije o merah in zmožnostih bodo še sledile, je pa znano, da so v vstopni 'base' opremi serijska 18-palčna platišča, dvobarvna streha, prilagodljivi tempomat, 1.040 vatov glasbe iz Harman Kardon ozvočenja ... V drugi, 'ultra' opremi pa je dodan 360-stopinjski pogled kamer, avtomatsko parkiranje, 20-palčna kolesa, temna stekla, panoramsko okno, elektrificirani sedeži in 22-kilovatni polnilnik za AC polnjenje.
EX30 je vse prej kot počasen avto. Osnovna različica ima 200 kilovatni motor na zadnji osi, ki avto potisne do 100 km/h že po 5,7 sekunde. Baterija brez doplačila ima kapaciteto 54 kWh (stroškovno ugodnejša litij ion fosfatna tehnologija), kar po zagotovilih znamke zadostuje za 344 kilometrov z enim polnjenjem po WLTP standardu. Največja moč polnjenja na ultrahitrih polnilnicah je 134 kW, kar pomeni slabe pol ure za od 10 do 80 odstotkov.
S tem motorjem si je mogoče omisliti tudi zmogljivejšo NMC baterijo (tehnologija litij nikelj-mangan kobaltov oksid), ki ima 69 kWh. Doseg se podaljša na 480 kilometrov, pospešek upade na 5,3 sekunde. Nekoliko se poveča maskimalna polnilna moč.
Najbolj divji mali šved pa je tisti z dvojnim elektromotorjem. Gre za sploh najhitrejši serijski volvo doslej, saj do 100 km/h pospeši že v 3,6 sekunde. Dodatni motor na prednji osi omogoča skupno moč 315 kW (428 KM) in 543 Nm navora. Baterija je ista kot pri različici s podaljšanim dosegom, je pa napovedan skupni doseg za 20 kilometrov krajši.
"Z volvom EX30 si prizadevamo omogočiti premijsko, popolnoma električno mobilnost veliko širšemu občinstvu, kar bo pomagalo spodbuditi in pospešiti prehod na popolno elektrifikacijo, ki jo potrebujeta naša industrija in družba."
Jim Rowan, generalni direktor Volvo.
EX30 ne bo vabil le z atraktivno vsebino temveč tudi ceno. Znano je, da Volvo vse bolj poudarja spletno prodajo, tako da prav veliko ugank ne bo. Vstopna verzija base bo na voljo za "okoli 36 tisoč evrov." Ob tem pri Volvu poudarjajo, da bi za približno enak denar dobili še termično gnanega konkurenta. Verzija s podaljšanim dosegom je ocenjena na nekaj manj kot 45 tisočakov. Oprema ultra bo od opreme base dražja za okoli štiri tisoč evrov. Znamka bo avto ponudila tudi prek lastne modele lizinga in naročnine.
Naročila so že začeli pobirati, prve bodo začeli dostavljati na začetku prihodnjega leta. Bodo pa prihodnje leto dodali še različico cross country, ki bo po obliki in dodatkih glede na prve fotografije precej bolj avanturistično suvovska.
Kaj da fak promovirajo take avtomobile, ker so še vedno problemi z elektriko, polnilnicami, ki bodo še dražje, in še …
Ma, ga ne maram zastonj !!! ! !!! Eh, ne, zdaj ga sploh ne maram, če mi še celo plačajo …
Ta je res poceni . Samo dve plači ,če si predsednik slovenskega državnega holdinga .