Volvo bo nadziral vsako eksplozijo posebej

Foto: Volvo Novi motor Volva Foto: Volvo Novi motor Volva Foto: Volvo Novi motor Volva
Volvo je uradno predstavil novo generacijo motorjev za srednji in zgornji del svoje palete. Med drugim kot prvi uvajajo tehnologijo nadzora izgorevanja v vsakem valju posebej.
Oglej si celoten članek

Da pri Volvu pripravljajo korenito pogonsko revolucijo, je bilo znano že nekaj časa, septembra v Frankfurtu pa bodo pokazali prve sadove svojega dela, združene pod imenom drive-E. Najbolj očitna sprememba je, da bodo odslej tudi največje modele poganjali le še štirivaljni motorji, a kupcem se ne bo potrebno bati podhranjenosti.

Za začetek bodo na voljo trije novi motorji. Bencinski T6 bo izgubil dva bata in bo imel 225 kilovatov (306 KM), legendarni petvaljni T5 pa bo postal štirivaljnik s 180 kW (245 KM). Na dizelski strani bo za zdaj povsem nov D4 s 133 kW (181 KM). Tudi ta je imel v stari različici pet valjev.

Vsi motorji bodo del nove enovite motorne platforme, ki bo nadomestila tri stare. Severnjaki obljubljajo, da bo odvisno od motorja poraba v primerjavi s starejšimi različicami manjša od 10 do 30 odstotkov, precej pa bodo njihovi avtomobili pridobili na voznih lastnosti zaradi nižje mase. K še večjemu udobju bo pripomogogel nov osemstopenjski avtomatski menjalnik.

Druga dizelska revolucija 

Med najbolj zanimivimi tehnologijami, ki jih Volvo po lastnih besedah v serijski avtomobilski svet uvaja kot prvi, je tehnologija i-Art. Gre za tehnologijo nadzora vbrizga v vsak valj dizelskega motorja posebej, na ta način pa motorna elektronika učinkoviteje kot kadarkoli nadzira delovanje motorja. Dosedanji motorji s tehnologijo skupnega voda so namreč uporabljali skupni nadzor za vse valje.

Derek Crabb, vodja razvoja motorjev, je novo tehnologijo imenoval kar za drugo revolucijo pri dizelskih motorjih za tisto z uvedbo turbo polnilnikov. 

Pri bencinskih motorjih pa so pri Volvu uporabili kombinacijo turbinskega in kompresorskega polnilnika hladilnega zraka, s čimer so omogočili zelo široko krivuljo navora. 

Prednost nove generacije motorjev je tudi njihova prilagodljivost za modularno kombiniranje s hibridnim plug-in pogonom, namignili pa so še, da poslej kompromisov v prtljažniku ne bo več, saj se bodo baterije iz tam preselile pod osrednji del avta.

Novi D4, T5 in T6 bodo najprej poganjali modele S60, V60 in XC60, T5 in D4 pa tudi V70/XC70 in S80.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.