Preračunano v evre odškodnina znaša 13,7 milijard evrov in je največji znesek, ki je bil kadarkoli dosojen v zgodovini ameriške avtomobilske industrije.
Zvezni sodnk Charles Breyer je dejal, da je načrt poravnave Volkswagna s kupci in prodajalci ter "okoljem" pošten, kritike, ki so si želeli še višji znesek, pa opozoril, naj ne pretiravajo, saj bi lahko s tem ogrozili celoten obstoj Volkswagna in na koncu od tega ne bi imeli nobene koristi.
Kupci ali najemniki Volkswagnovih vozil na lizing lahko te sedaj prodajo ali vrnejo nazaj podjetju po ceni z 18. septembra 2015, ali pa jih dajo v popravilo oziroma odstranitev programa za varanje. V obeh primerih bodo dobili od 5100 do 10.000 dolarjev po avtomobilu, odvisno od njegove starosti oziroma časa nakupa.
Načrt poravnave predvideva tudi plačilo 2,7 milijarde dolarjev za škodo okolju in dve milijardi dolarjev porabe za promocijo avtomobilov brez škodljivih izpuhov. Prodajalci avtomobilov bodo dobili 332,5 milijonov dolarjev za pravdne stroške in še 1,2 milijarde dolarjev odškodnin.
Evropejci lahko o takšni odškodnini le sanjajo
Volkswagen je lani priznal, da je imelo okrog 475.000 njegovih v ZDA prodanih avtomobilov na dizelski pogon vgrajen poseben računalniški program, ki je goljufal na izpušnih testih, da prikaže nižje izpuste škodljivih snovi v ozračje, kot dejansko med vožnjo po cesti.
Kasneje so rezervirali 16,7 milijarde evrov (18,2 milijarde dolarjev) za poplačilo pravdnih postopkov po svetu, kar pomeni, da bodo veliko večino tega zneska morali nameniti za ameriški trg. Koncern Volkswagen se sicer zavzeto bori proti pobudam evropskih okoljevarstvenih in potrošniških organizacij, naj primerno odškodnino nameni tudi Evropejcem, saj je nenazadnje velikansko večino goljufivih dizlov, ki so v zrak izpuščali velikanske količine zdravju škodljivih plinov, prodal prav na tukajšnjih trgih.
Afera Dieselgate je pretresla celotno avtomobilsko industrijo in povzročila precejšnje spremembe, ki gredo v smer poostrenih testov na emisije, zelo zaostreni politiki do dizlov in velikih vložkih v brezemisijksa vozila.
dezurni@zurnal24.si