Po poplavi v Sloveniji so številne znamke koncern Volkswagen prizadete zaradi ozkih grl pri dobavi in zastojih v proizvodnji. Volkswagen se je na ozadje zastojev v proizvodnji, ki so prizadeli najbolj priljubljene modele, kot sta golf in tiguan, odzval v nemških medijih. Poudarili so, da gre v primeru slovenskega dobavitelja za odličnega partnerja, ki so mu poslali tudi pomoč, da bi lahko čim prej spet zagnali proizvodnjo.
Kmalu po koncu polprevodniške krize se je evropska avtomobilska industrija ponovno soočila z ozkimi grli pri dobavi in izgubami v proizvodnji. Najbolj prizadeta je skupina Volkswagen, ki je morala ohromiti proizvodnjo, nekatere izmene v proizvodnjah ne delajo, delavci delajo za skrajšani delovni čas, ali pa so na prisilnem dopustu. Kot navaja spletni Automobilwoche je razlog za zastoje v proizvodnji majhno podjetje v Sloveniji, ki po hudih poplavah v začetku avgusta, ne po lastni krivdi, ne more dostaviti enega ključnih delov za proizvodnjo vozil.
Kot poročajo nemški mediji gre za podjetje KLS Ljubno, ki ima sedež severovzhodno od slovenske prestolnice Ljubljane. Podjetje je bilo do zdaj verjetno poznano le v avtomobilski industriji v nabavnih službah dobaviteljev. Zdaj nenadoma pridobiva veliko prepoznavnost širom Evrope, vzrok pa so hude poplave v Sloveniji v začetku avgusta, ki so močno poškodovale proizvodne prostore KLS Ljubno. Od takrat dalje se je proizvodnja ustavila.
KLS Ljubno je odličen dobavitelj
KLS Ljubno z 250 zaposlenimi je med drugim velik dobavitelj zobatih obročev, s svojimi izdelki pa oskrbuje več kot 80 odstotkov avtomobilskega trga v Evropi. Poleg koncerna VW naj bi se tudi Renault v Franciji srečeval s proizvodnimi zastoji. Kdaj bodo v Ljubnem lahko znova zagnali proizvodnjo, še ni jasno. Automobilwoche navaja, da je šef podjetja Bogomir Strašek v slovenskih medijih omenjal ponoven zagon proizvodnje oktobra, a po pisanju spletnega portala močno vpetega v nemško avtomobilsko industrijo ljudje pri Volkswagnu niso tako optimistični. Direktor nabave skupine Dirk Große-Loheide je ob robu IAA v Münchnu povedal, da vprašanje ne bo rešeno do konca leta.
Podjetje s sedežem v Wolfsburgu pa stoji podjetju KLS Ljubno ob strani: "To je odličen dobavitelj in seveda ga želimo obdržati," navedbe iz VW navaja Automobilwoche. Enako poudarjajo pri velikanih med dobavitelji, podjetju ZF in Schaefflerju, kjer so omenili tudi, da so KLS Ljubno celo počastili s trajnostno nagrado.
Pomoč iz Nemčije
Da bi bila proizvodnja v Ljubnem čim prej mogoča, so pri skupini VW zaposlene iz tovarne motorjev VW v Salzgitterju in tovarne gospodarskih vozil VW v Hannovru poslali v KLS Ljubno v Sloveniji, kjer so pomagali pri čiščenju. Hkrati gradijo nadomestne zmogljivosti. Skupina VW iz tedna v teden ocenjuje situacijo, piše Automobilwoche, kjer še dodajajo, da so v Wolfsburgu, ki je dom Volkswagna po kovid krizi in krizi s pomanjkanjem polprevodnikov zdaj že dobro seznanjeni z upravljanjem raztrganih dobavnih verig.