Na predvečer odprtja avtosalona v Frankfurtu je Volkswagen uradno pokazal serijsko različico svojega prvega velikoserijskega električnega avta iz družine ID. Ime mu je ID 3, tista trojka v imenu pa naj bi nakazovala tudi željo, da bo po hrošču in golfu za Volkswagen to tretji prvak v zgodovini.
Kako pomemben je ID 3 za znamko, pove podatek, da so preložili celo premiero golfa 8 na čas po avtosalonu.
ID 3 je torej postal serijski avto, prvi v ambicioznem načrtu nove družine električnih vozil, s katerimi želi VW v naslednjih petih letih prepričati že tri milijone kupcev.
Zakaj je tako poseben:
- Prvi avto na novi VW prilagodljivi platformi MEB;
- Po dolžini je s 4,261 metra za nekaj milimetrov daljši od sedanjega golfa, a ima kar 15 centimetrov daljšo medosno razdaljo, ki je tako le za malo krajša od passatove;
- Prtljažnik meri 380 litrov, toliko kot pri golfu;
- Aerodinamična zunanjost je načrtno oblikovana zelo preprosto in čisto;
- Serijski sta velik zadnji spojler na vratih in črna streha:
- Prostorna notranjost, ki jo omogoča dolga medosna razdalja;
- Pogon je speljan na zadnjo os, baterija je skrita v dnu MEB;
- Ob izpopolnitvi ponudbe bodo na voljo tri različne kapacitete baterije, kar bo vplivalo na doseg: 45 kWh (motor 110 kW, doseg 400 km), 58 kWh (motor 150 kW, doseg 390 km) in 77 kWh (motor 150 kW, doseg 550 km);
- Garancija na baterijo je osem let ali 160.000 kilometrov.
- Kot opcija bo na voljo polnjenje pri 100 kWh, ki bo avto za 290 kilometrov napolnilo v pol ure.
Oblika armaturne plošče je precejšen korak vstran od tistega, kar smo bili vajeni doslej. Osrednji 10-palčni zaslon je serijski, fizični pa so le gumbi za varnostne utripalke in za pomik stekel. Vsa ostala stikala, tudi na volanu, delujejo na dotik.
Izpopolnili so tudi glasovnega asistenta. Med posebnostmi avta je možnost obogatene resničnosti, ki se prikazuje na projekciji na vetrobranskem steklu (HUD). Avto je serijsko in opcijsko napolnjen tudi z ostalimi asistenčnimi sistemi, ki omogočajo več udobja in varnosti. ID 3 je sicer znotraj precej prostornejši od golfa in skorajda na ravni passata.
Na začetku bodo v nemški tovarni v Zwickau s kapaciteto 330 tisoč vozil izdelovali posebno začetno serijo 1ST. Ta bo na voljo z močnejšima dvema baterijama in v treh različnih stopnjah opreme, ki pa naj bi bila že v vstopni opremi kar bogata in bo vključevala tudi 19-palčna platišča.
Pri VW ob premieri ID 3 poudarjajo, da je tudi njegova proizvodnja (v tovarni) zelo ekološka, saj naj bi šlo za prvi serijski model z nevtralnim ogljičnim odtisom.
dezurni@zurnal24.si
Izgleda, da se zgodovina ponavlja: vedno so lagali s podatkom o porabi L/100km ,zdaj pa pa lažejo z dosegom. Tesla …
5 ali raje 10 let prepozno, sicer pa bravo in končno VW s pravim električnim avtom