Vnetljiv plin v klimah zanetil spor

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Za imenom R-1234yf se skriva proizvod kemijskih gigantov Duponta in Honeywella, hladilni plin s pomočjo katerega klimatske naprave hladijo vozila. Daimler bi ga zaradi vnetljivosti rad izločil iz svojih modelov.
Oglej si celoten članek

R-1234yf  zamenjuje R-134a, ki je bil pred dvema desetletjema predstavljen kot univerzalni plin za uporabo v avtomobilskih klimatskih sistemih.

Evropska komisija je že pred leti po direktivi, ki so jo priznale vse članice Evropske Unije, odločila, da prepove tudi uporabo sedanjega plina R-134a v klimatskih napravah vozil, ki tehtajo do 3,5 tone. Evropski izdelovalci motornih vozil so morali do 1. januarja leta 2011 opremiti vse nove modele motornih vozil s hladilnim plinom, katerega GWP je manjši od 150, a jim dovolijo, da lahko v svojih prej homologiranih vozilih stari plin R-134a uporabljajo vse do 1. januarja leta 2017. Po tem datumu mora vsako novo vozilo opremljeno s klimatsko napravo vsebovati hladilni plin R-1234yf.

Manj škodljiv že, a ne ob nesreči

Novi plin je enako učinkovit kot tisti, ki ga zamenjuje, a zato kar 99,7-odstotno manj škodljiv z vplivi na okolje. Pri Daimlerju pa trdijo, da je v določenih situacijah zelo nevaren, zato nameravajo na podlagi rezultatov svojih testov sredstvo črtati iz svojih modelov.

Nemci so v eksperimentu z razredom B simulirali čelni trk, hladilni plin, ki se je razlil po motorju, pa se je spontano vnel. Honeywell in Dupont, ki so za razvoj omenjenega plina porabili na milijone evrov, trdita, da je vse varno, in da so leta preizkušali najrazličnejše nevarnosti, ki bi jih lahko povzročil plin. V svoji obrazložitvi prav tako obtožujejo Daimler, da bi zaradi nižje cene raje uporabljal R-134a.

V lobiranju proti kemikaliji so se Daimlerju pridružili tudi Volkswagen in dve neodvisni agenciji iz Avstrije in Nemčije. Tudi drugi avtomobilski proizvajalci z omenjenim plinom opravljajo neodvisna testiranja, tako Toyota, kot tudi Evropska Unija, pa sta potrdili, da s plinom R-1234yf ni nič spornega.

Po zapisih Bloomberga se namerava EE še naprej držati načrtovanega zakona, da morajo vsi proizvajalci do začetka leta 2017 v svojih vozilih ponuditi R-1234yf, a za sedaj niso določili kakšna bo kazen, če se proizvajalci tega ne bodo držali.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.