Hondo civic type R boste lahko odslej videli tudi s slovenskimi tablicami, saj so pri uvozniku pokazali deseto generacijo civica v njegovi najbolj bojeviti opravi. Ime type R je namreč že 25 let rezervirano za najbolj športne ideje, ki jih je uspelo Hondinim inženirjem udejaniti v serijskem avtu.
Aktualni civic type R se je znal poskrbeti za dobro reklamo že takoj na začetku, saj je japonec v osrčju Nemčije posekal vse dosedanje rekorde avtomobilov s prednjim pogonom ter s slabimi 23 kilometri Zelenega pekla opravil že v 7 minutah in 43 sekundami. Za sedem sekund, ki jih je pridobil v primerjavi s type R prejšnje generacije, so se Japonci izdatno potrudili in upoštevali ter prilagajali vsako, še tako majhno podrobnost. A pri Hondi poudarjajo morda še pomembnejšo lastnost - čeprav je na pisti tako zmogljiv, je avto po njihovem prepričanju zelo prijazen in uporaben med vsakodnevno vožnjo.
Morda civic s svojimi prednjimi zakrilci, nabuhlimi blatniki in velikanskim zadnjim krilom resda spominja na kakšnega odbitega samuraja iz filma režiserja Akire Kurosawe, a oblika je le en mozaik v tej sestavljanki. Po njeni zaslugi je aerodinamika vozila zelo dobra, saj skrbi tako za boljše rezanje zraka kot tudi za potreben pritisk h tlom pri višjih hitrostih in hlajenje pogona in zavor. Pozna se tudi, da je težišče občutno nižje kot pri predniku.
Podvozje je v primerjavi z običajnim civicom izdatno predelano, spredaj so uporabili tip dual-axis vpetja in “L” obliko roke, kar zmanjšuje navor v volanu med pospeševanjem in v ovinkih, medtem ko zadnje večvodilno vpetje skrbi za visoke zmogljivosti med zavoji. Temu je podvrženo tudi delovanje prednjih koles, saj notranje kolo v ovinku namerno malenkostno zavira, da je zato nos veliko bolj odzivno zapelje po krožnici. Volanski mehanizem je bolj neposreden. Menjalnik ima nekoliko krajšo šesto prestavo, zaradi zmanjšanja mase so uporabili enomasni vztrajnik. Na 20-palčnih kolesih so nameščene Continentalove športne pnevmatike, za ustavljanje skrbijo velikanski, prisilno hlajeni “krožniki” in Brembo zavore.
Upokojil je tehniko peta - prsti
Type R pozna tri nastavitve, ki vplivajo na delovanje volana, blažilnikov in motorja - comfort, sport in +R. Slednji je najbolj oster in odziven program, ki obenem vklopi serijsko nameščeni sistem “REV match” - ta zagotavlja, da je hitrost vrtenja motorja pri prestavljanju ročnega menjalnika sinhronizirana s hitrostjo glavne pogonske osi, s čimer preprečuje tovrstne šoke zaradi prenizkih ali previsokih vrtljajev. Profesionalni dirkači so se temu zoperstavljali s tehniko prestavljanja “peta-prsti”, ki pa v type R ni več potrebna.
Dvolitrski motor zmore huronskih 235 kW (320 KM), ki jih pri visokih 6.500 vrtljajih doseže ob pomoči VTEC in dual-VTEC tehnologije spremenljivega in po potrebi istočasnega delovanja ventilov. Vse v prid odzivnosti. Tudi izpušni sistem nima treh cevi le zaradi izstopanja, temveč ima srednja cev vlogo zmanjševanja resonančnega zvoka pri visokih vrtljajih, medtem ko pri nižjih in srednjih vrtljajih zagotavlja značilen športni zvok.
V Sloveniji bodo z domačimi tablicami še letos vozili štirje civici type R, obljublja uvoznik. Verjetno jih ne bo mogoče spregledati na cesti.
dezurni@zurnal24.si