1. decembra bi morala Slovenija oziroma Dars uvesti elektronsko cestninjenje osebnega prometa na avtocesti, podobno kot to že nekaj let velja za tovorni promet. Gre za enega ključnih in javnosti najbolj všečnih projektov, ki si jih je ob začetku mandata zadal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec. Dars od lani vodi Valentin Hajdinjak, še en visoki član NSi.
A se je močno zapletlo pri razpisu. Dars je sicer kot najugodnejšega ponudnika, ki je cestninjenje ponudil za 15,7 milijona evrov, izbral slovaško podjetje SkyToll. Podjetje so nekateri povezovali z vezano trgovino danes že pokojnega češkega milijonarja Petra Kellnerja in slovenskega premierja Janezom Janšo. Cestninjenje je ponujalo še podjetje Marand, ki pa je bilo po mnenju Darsa predrago, medtem ko naj tretji ponudnik Iskratel v partnerstvu z madžarskim podjetjem ARH sploh ne bi izpolnjeval zapisanih pogojev.
Podpis pogodbe bi moral biti do 1. marca, a je zaradi pritožb neizbranih ponudnikov, ki sta se ostro postavila v bran svojim ponudbam, moral steči postopek pred Državno revizijsko komisijo (DKom). Čeprav so se pojavljali dvomi, da je v resnici SkyToll tisti, ki sploh ne izpolnjuje pogojev za sodelovanje na razpisu, je DKom pred dvema tednoma potrdil Darsovo izbiro.
Do decembra bi morali drveti z vzpostavljanjem
Kot poroča Dnevnik, pa SkyToll in Dars do danes še vedno nista podpisala pogodbe, saj Slovaki še niso dostavili vseh potrebnih dokazil. Po pogodbi bi moral biti sistem vpeljan v roku 190 dni, torej se te dni izteka skrajni rok, da bi bilo to še mogoče do 1. decembra, čemur je prilagojen tudi spremenjeni zakon o cestninjenju. Znotraj roka mora izbrano podjetje postaviti vso potrebno nadzorno infrastrukturo na 600 kilometrih avtocest in jo stestirati. Prav tako mora biti vse pripravljeno za nakup e-vinjet.
Dnevnik dodaja, da na Darsu v tem trenutku uradno še ne želijo govoriti o zamudi pri vpeljevanju e-vinjete, jo pa dopuščajo in "krivdo" valijo na pritožbe. A to bo potegnilo s seboj številne dodatne nevšečnosti, saj aktualni zakon po 1. decembru ne dovoljuje ničesar drugega kot e-vinjeto, njegovo spreminjanje pa bo postalo del pregretega političnega dogajanja v državnem zboru. Sicer bo klasična vinjeta 1. decembra brez pravne podlage.
Hkrati bi moral Dars pravočasno izvesti tudi postopke za naročilo in tisk "prehodnih" vinjet. Aktualna letna vinjeta sicer velja do 31. januarja 2022, torej ima Dars vsaj glede nje dva meseca rezerve, po drugi strani pa se bo znašel v precepu glede tedenskih in mesečnih vinjet, ki so zaradi tujcev še posebej aktualne med božično-novoletnimi prazniki.
Močno upam, da bo evropska komisija darsu nabila takšno kazen, da jih okoli obrne. Ker zaradi goljufanja voznikov in plačevanjem …
Dolga leta negativne selekcije (s strani vseh vlad, nekateri manj, drugi bolj) naredijo svoje. Če je edina kompetenca zaposlenih v …
Skrbi vas december, ne vesta pa kaj bo jutri in pojutrišnjem. Če ne bo elektronske bo pa klasična nalepka. Važno …