Portugalski strokovnjaki z univerze v Portu so razvili sistem See-Through. Kot že ime pove, sistem omogoča "vid" skozi vozila pred seboj. V resnici gre za princip sodelovanja obeh vozil. Voznik zadaj na HUD zaslonu pred seboj vidi sliko s perspektive voznika pred seboj. To omogoča kamera, ki jo ima prednje vozilo na svojem vetrobranskem steklu, sliko pa nato pošilja še v vozila za seboj.
Programska oprema v sledilnem vozilu samodejno prepozna, ali ima vozilo pred njim takšno zmožnost in se nato "priklopi" na prenos slike.
Prehitevanje bo lažje, a ...
Tehnologija zveni zelo obetavno, saj bodo vozila, ki bodo komunicirala med seboj, po napovedih v nekaj letih stvarnost. Tako bi se voznik zadaj lažje in predvsem varneje odločil, kdaj prehiteti počasno vozilo pred seboj.
Vseeno pa ima v tej fazi razvoja See-Through sistem še veliko pomanjkljivost v obliki zamika slike za 200 milisekund. To pomeni, da voznik zadaj vidi stanje na cesti pred tovornjakom s konkretno zakasnitvijo, a pri hitrosti 90 km/h to pomeni, da bi bil denimo avtomobil z nasprotne smeri v resnici že deset metrov bližje kot kaže slika.
Po poročanju spletne strani Newsscientist.com prav zato avstrijski profesor z dunajske Univerze za tehnologijo Hannes Kaufmann opozarja na previdnost pri uvajanju takšnih tehnologij: "Gotovo je dobra ideja, da s takšnimi tehnologijami vozniki lahko lažje ocenijo situacijo, a kaj če gre kaj narobe in denimo prenos podatkov 'zamrzne'?"
Saj je lepo napisano 200 milisekund... to je v običajnem življenju nič, na cesti pri visokih hitrostih pa lahko pomeni …
Ne razumem najbolje za kakšno tehnologijo gre. Kako zakasnitev? Ali potuje slika preko satelita, ali kaj? (Glede možnosti okvar mi …