Tako nekako pri avtomobilski znamki Dacia opisujejo aktualno stanje pri prodaji avtomobilov - v novih avtih je veliko vsebine, a za potrošnika ta ne pomeni nujno veliko uporabne vrednosti. Hkrati postajajo avti vse težji in porabijo veliko energije, kar je skregano z idejo o bolj trajnostno naravnani mobilnosti. To se še posebej vidi pri električnih avtomobilih, kjer večino vozil mase 2,5 tone in več služi za prevoz ene okoli 80 kilogramov težke osebe. Na vsak način pa več vsebine in vedno nove tehnologije vedno pomenijo višjo ceno.
Lionell Jaillet, produktni vodja pri Dacii, pravi, da sami zagovarjajo drugačen pristop - ravno prav vsega, uporaba preizkušenih tehnologij, zanašanje na inteligentne, nikakor pa ne cenene rešitve. Z novo generacijo so naredili konkreten preskok naprej tudi pri dizajnu, ki nikakor ni več v ozadju.
Prepričani so, da gredo v pravo smer in se ob tem zanašajo na raziskave, ki kažejo na spremenjene navade in pričakovanja kupcev glede avtomobilov. Na kratko: kupci želijo več avtentičnosti pri vozilih, več uporabne preprostosti in več okoljevarstvenega duha.
Da Daciji s takšnim "best buy" pristopom uspeva zelo vplivati na pravila igre, morajo danes priznati ne le kupci, temveč tudi konkurenca. Po prodaji je model sandero stepway v evropskem vrhu, so najbolj priljubljeni pri fizičnih strankah, znamka vlada celotnemu B segmentu, zdaj pa želijo svojo prisotnost močno okrepiti v višjem in še bolj zahtevnem C segmentu. Njihov novi model jogger je prvi konkretni odgovor v tej širitvi, kmalu bo za segment C sledil še model športnega terenca bigster.
Povabljenim evropskim medijem, med njimi Žurnalu, so predstavniki Dacie prek spletnega seminarja pojasniti ozadje aktualnega "pametnega inženiringa."
Izziv sprejet, nastal je jogger
Inženirji in oblikovalci so morali pri joggerju delati z roko v roki od samega začetka. Pri tem so strli nekaj trdih orehov, za katere so eni ali drugi vnaprej trdili, da so brezupni, pa so vseeno sprejeli izziv. Spodaj je nekaj najbolj zanimivih rešitev.
1. Skrivnost prehoda med sprednjim in zadnjim delom
Do sredinskega B stebrička je jogger dobesedno kopija modela sandero stepwaya. Za prehod v bolj družinski in s tem večji zadnji del je bilo treba poskrbeti na oblikovno inovativen način, da avto ne bi bil videti kot sestavljanka. Oblikovalcem je uspelo s stopničko, poudarjeno z barvnim kontrastom črnine in osnovne barve.
2. Iz sedem v pet ali dva v nekaj trenutkih
Jogger je na voljo tudi kot sedemsedežnik. Sedeža v zadnji vrsti pa tehtata le po 10 kilogramov in ju je mogoče enostavno odstraniti iz avta. Niso metali denarja skozi okno za razvoj tople vode, raje so privarčevali s preverjeno rešitvijo iz upokojenega modela lodgy. Druga vrsta ima klop deljivo v razmerju 2:1. Ker bi bila rešitev z vzdolžnim pomikom dražja in težja, so se ji odpovedali. V zameno je mogoče povezniti naprej celoten sedež z naslonjalom in s tem ustvariti prostornega dostavnika.
Pilula je včasih tudi grenka, a jo je treba požreti.
Pri Daciji ne skrivajo, da so bili nad rezultatom Euro NCAP varnostnega testiranja in zgolj eno zvezdico z joggerja vsaj nekoliko razočarani. Kot je spomnil produktni vodja Lionel Jaillet, je Euro NCAP za osnovo podeljevanja ocene vzel kar sandera stepwayja in joggerja sploh ni formalno testiral. Sandero je sicer prejel dve zvezdici, a so joggerju oceno poslabšali, ker v primeru sedemsedežne različice sedeža v tretji vrsti nimata opozorila za nepripetost. Rezultat avtomatsko velja tudi za petsedežno različico joggerja.
Inženir Marc Suss dodaja, da bi vgradnja senzorja za pripetost pomenila, da zadnjih sedežev potem ne bi bilo več mogoče odstranjevati iz avta. "Sprejeli smo takšno odločitev in stojimo zanjo," pravi Suss, ki je spomnil, da je sandero (in s tem jogger) za pasivno varnost prejel razmeroma zelo dobre ocene, slabše pa se je odrezal glede elektronskih pomagal. "Zavestno ne lovimo zvezdic za vsako ceno, glede na to, da Euro NCAP na vsaki dve leti znatno zaostri kriterije za elektronska pomagala. Naše stranke niso naklonjene kopičenju elektronskih pomagal, po drugi strani pa je jogger precej varnejši od avtomobilov generacije, v katero je spadal na primer naš lodgy.
3. Nizka masa
Od ostalih sedemsedežnikov je jogger vsaj za 300 kilogramov lažji, pravi Marc Suss, vodja Dacinih inženirjev. In zato bistveno bolj ekonomičen. Za osnovo služi Renaultova CMF-B platforma, okoli katere je premišljeno, del za delom sestavljen avto brez odvečnih kilogramov.
4. LED žarometi
Tako kot pri sanderu uporabljajo rešitev dobavitelja, ki je za 25 odstotkov cenejši od ostalih proizvajalcev. Načrtno so v LED svetlobi pustili samo dnevne luči in kratek snop, za dolgega uporabljajo halogenko. Zakaj višati ceno proizvodnje za nekaj, kar namenu služi le majhen odstotek vožnje?
5. Presežek strojne opreme
Infozabavni sistem je drag del avta, hkrati pa vsak svojega nosi v žepu. Jogger ponuja vmesnik, ki funkcije telefona enostavno prilagodi za uporabo v avtu - navigacija, glasba, telefoniranje ...
6. Kompresor klime
Posebej za Dacio so razvili kompresor s fiksno prostornino, medtem ko ostali proizvajalci vozil uporabljajo variabilno izvedenko. Dacijina rešitev je občutno cenejša, a enako dobro opravlja delo.
7. Zaščita vrat in motorne maske
Kaj je narobe z nalepko, se sprašujejo pri proizvajalcu. Ščiti rob vrat pred praskami in je poceni in enostavna za nanos. Pri klasični oblogi vrat je potrebnega veliko dodatnega materiala, tudi za pritrjevanje, utemeljujejo. Namesto naknadno polakirane plastike za spodnji del nosu pa uporabljajo plastični material, ki ga v sivo obarvajo že med procesom izdelave. Praske in odrgnine od kamenčkov so tako praktično nevidne.
Lionel Jaillet in Marc Suss zagotavljata, da bo Dacia v prihodnosti ostala zvesta zagotavljanju nižje cene od konkurentov. Tako bo po njunem mnenju tudi pri prodoru druge generacije električnih vozil. Recept pa bo ostal isti: "Nizka masa!"
8. Premični strešni nosilci
Tako kot sandero stepway tudi jogger uporablja inovativno rešitev nosilcev, ki jih lahko lastnik v nekaj minutah iz vzdolžnih spremeni v prečne. Odpade potreba po dodatnem nakupu prečnih nosilcev in iskanju prostora zanje med neuporabo.
9. Izpušna cev do zadka - zakaj?
Po besedah Sussa je Dacia verjetno edini proizvajalec, ki uporablja samo "pol" izpušnega sistema. Ta se dejansko konča že nekje na polovici avta in je tako za polovico lažji od klasičnih rešitev. Deluje povsem enako kot pri ostalih avtih.
10. Učinkovitost pogona
Dacia je ena redkih znamk, ki še vedno nudi tovarniške motorje z možnostjo LPG pogona. Ta je s tretjino nižjo ceno od bencina danes še kako aktualen. Ob ponudbi trivaljnega bencinarja za prihodnje leto napovedujejo še prvega hibrida s preverjeno Renaultovo tehnologijo. To bo hkrati najbolj močan in učinkovit jogger.
Dobiš pa tudi samo 1* za varnost
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Tako oh in sploh super in najbolsi in ni da ni, da je na testu euroncap dobil zgolj 1 zvezdico....sepravi …