Agencija za varnost prometa (AVP) in policija sta v okviru današnjega vseevropskega dneva brez smrtnih žrtev, med poostrenim nadzorom prometa na nekdanji cestninski postaji Log predstavila spodbudnejše rezultate v prometni varnosti v zadnjih mesecih.
Kot je povedala vodja AVP Vesna Marinko, je bilo še ob koncu junija na slovenskih cestah 40 odstotkov več umrlih kot v enakem obdobju lani (40 umrlih lani, 56 umrlih letos).
"Na podlagi določenih kazalnikov smo pričakovali, da se bo stanje v poletnih mesecih še dodatno poslabšalo, zato smo uvedli dodatne ukrepe. V sodelovanju s ključnimi deležniki prometne varnosti smo začeli z izvajanjem obsežne skupne preventivne akcije Varno v poletje. Z akcijo smo začeli konec junija, jo izvajali julija in avgusta ter nadaljevali z nacionalno preventivno akcijo Varno v šolo."
"Z obema akcijama, v sklopu katerih so tri mesece potekale številne terenske aktivnosti po vsej Sloveniji, smo dosegli občutno izboljšanje stanja prometne varnosti. Število umrlih udeležencev je bilo julija in avgusta najmanjše v zgodovini samostojne Slovenije," je navedla Marinkova.
Črna statistika je danes precej bolj ugodna. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi je povedal, da je v Sloveniji letos v prometu umrlo 76 ljudi, lani v enakem obdobju pa 73. Lansko leto je sicer po deležu smrtnih žrtev v prometu najboljše v zgodovini.
Nekaj podatkov o prometni varnosti v zadnjem obdobju
- Med julijem in septembrom na slovenskih cestah ni umrl noben otrok ali mladostnik.
- Med pešci v tem obdobju ni bilo smrtnih žrtev.
- Statistično najslabše območje v prvi polovici leta je bilo Zgornje Posočje, zato so tam policija, AVP izvedli največ preventivnih aktivnosti na terenu. V juliju, avgustu in septembru, v času največje obiskanosti Posočja, tam ni bilo več umrlega udeleženca.
- V letošnjem letu je 9 odstotkov manj (lani 5582, letos 5087) hudo in lažje telesno poškodovanih udeležencev kot v enakem obdobju lani.
- Po trenutnih podatkih avgusta in septembra ni bilo nobene smrtne žrtve kot posledice vožnje pod vplivom alkohola.
- Na področju tovornih vozil je manj umrlih voznikov le-teh (lani 5, letos 2) ter manj umrlih in poškodovanih udeležencev v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozil.
Policija in AVP še naprej opozarjata na nekatere ključne dejavnike tveganja, ki so botrovali k nesrečam.
- Za skoraj polovico smrtnih žrtev v juliju, avgustu in septembru je bila usodna neprilagojena hitrost (9 od 20 umrlih).
- Dobra četrtina umrlih (3 od 11 umrlih udeležencev v osebnih vozilih) ni uporabljala varnostnega pasu.
- Oba umrla kolesarja nista uporabljala zaščitne čelade, prav tako zaščitne čelade ni uporabljal umrli voznik mopeda. Skupaj v tem obdobju beležimo 6 umrlih voznikov enoslednih motornih vozil.
- Julija je alkohol botroval 5 smrtnim žrtvam.
S prisego do več odgovornosti
"Udeležence v cestnem prometu pozivamo, naj bodo pri vožnji strpni, naj upoštevajo cestnoprometne predpise in naj bodo pozorni na šibkejše udeležence v cestnem prometu. Razmislimo o tveganjih in nevarnostih, ki smo jim vsakodnevno izpostavljeni v prometu, in o tveganju, ki ga morda sami predstavljamo za druge, ter o tem, kako bi tveganja zmanjšali," v skupni izjavi poudarjajo pri AVP in policiji.
"Izboljšanje prometne varnosti pa temelji predvsem na dvigovanju prometne kulture in odgovornega ravnanja v cestnem prometu, zato vse udeležence v prometu vabimo, da se s podpisom prisege za varnost na cesti pridružijo krogu ljudi, ki so se že moralno zavezali, da bodo po svojih najboljših močeh prispevali k boljši prometni varnosti."
dezurni@zurnal24.si
Kakšen članek pa je to? A ta stavek: "v Sloveniji letos v prometu umrlo 76 ljudi, lani v enakem obdobju …