Očitno je razburjenje iz gospodarstva, tako podjetij na "odsekanih" območjih, kot prevoznikov zaleglo, saj je država pristopila k reševanju obnove dotrajanih 15 mostov, prek katerih od konca januarja naj ne bi več bil mogoč promet s težkimi tovornjaki.
Predvidoma še ta teden bo Direkcija RS za ceste objavila razpis za sanacijo dveh najbolj kritičnih mostov. Gre za most Socka med Arjo vasjo in Velenjem ter most v Prestranku med Postojno in Pivko. Deanr zanju je zagotovilo ministrstvo za prostor.
Za obnovo preostalih 13 dotrajanih mostov pa naj bi infrastrukturno ministrstvo sredstva zagotovilo do konca februarja. To je izplen današnjega sestanka predstavnikov države in gospodarstva.
Ministrstvo bo tako do konca februarja poskusilo zagotoviti sredstva še za obnovo preostalih 13 mostov. Projekti so za vse mostove že končani, tako da bi lahko februarja ali marca sprožili postopke javnih naročil. Sanacija vseh 15 mostov skupaj po ocenah direkcije znaša 29,2 milijona evrov, končni strošek pa bo odvisen od ponudb na razpisih.
"Treba je razumeti, da z naše strani ne gre za nagajanje gospodarstvu ali prevoznikom, kot si je kdo lahko tolmačil, ampak smo bili v ta ukrep z vidika zakonodaje, ki smo jo dolžni upoštevati, in zagotavljanja varnosti uporabnikov na slovenskih cestah prisiljeni," je po sestanku povedal direktor direkcije Gregor Ficko.
Od 1400 mostov, ki se nahajajo na slovenskem državnem cestnem omrežju, je trenutno 180 takšnih, ki so potrebni korenitega popravila, za 15 mostov pa so morali prižgati rdečo luč. "Prevoznikom smo povedali tudi, da to ni zadnji paket," je dejal Ficko in dodal, da bodo v naslednjih mesecih naredili nove analize. "Ne moremo tiščati glave v pesek in se obnašati, da je z objekti vse v redu. Do prve nesreče to lahko počnete, ko se nekaj zgodi, pa vsi vemo, kakšne so posledice," je povedal.